اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بسته بندی شکلات

همه افراد شکلات را دوست دارند ولی علاوه بر طعم عالی، یک بسته بندی شکلات باید طراحی مناسب هم داشته باشد، تا مورد توجه خریدار قرار گیرد. بسته بندی شکلات در بسته بندی هدیه مهم تر است و تفاوت زیادی ایجاد می کند. علاوه بر زیبایی، جنس، محکم بودن و کیفیت بسته بندی هم در انتخاب شدن مهم هستند.تعریف مفسرین از صنعت شکلات و شیرینی رکورد ناپذیر بر این است که مشتریان حتی در مواقع بحرانی به خرید و مصرف محصولات تولید کننده تمایل داشته باشند.

البته صنایع بسته بندی و طراحان فعال در حوزه شیرینی و شکلات که به طور دائم دنبال خلاقیت و نو آوری هستند، نقش بسزایی در بازار فروش این محصولات ایفا می کنند و خلاقیت های آنان در بیشتر مواقع از عوامل عمده افزایش فروش به شمار می رود. استفاده از حس های چند گانه در صنایع بسته بندی امروز به وفور دیده می شود.

شکلات سازی با استفاده از فاکتورهای چند حسی در بسته بندی محصولات حود سعی دارند ابعاد جدیدی را به حس و شکل و شمایل بسته بندی های شکلات و شیرینی بیافزایند. عملیات پرداخت بسته ها مانند استفاده از لمینیت های المینیومی، جلادادن به سطح بسته ها و برجسته کاری با چاپ همگی از روشهایی هستند که با ترفند هایی خاص برای تمایز و بهبود بسته بندی محصولات شیرینی و شکلات به کار می رود. تحقیقات در بازار های جهانی نشان داده است که به کارگیری حس های چند گانه در بسته بندی شکلات و شیرینی می تواند فورا فروش و محبوبیت محصول را به میزان 60 درصد افزایش دهد.

در بازارهای شکلات و شیرینی استرالیا، استفاده از حس های چند گناه در بسته بندی محصولات در بسیاری از شکلات سازی ها و شیرینی فروشی ها مورد توجه قرار می گیرد. این ترفند در بسته بندی محصولات لوکس و گرانقیمت استفاده می شود. به خصوص هزینه ای که برای نخستین بار بابت بسته بندی محصول صرف می شود بسیار بیشتر از مراحل تولید خود محصول است.

متخصصان فنی در بخش بسته بندی محصولات شعبه شرکت های کیت چسل و کادبوری (Cadbury) در این خصوص می گویند شرکت های استرالیا ارائه دهنده خدمات بسته بندی در زمینه های مختلف این صنعت از جمله چاپ روی بسته ها، استفاده مؤثر از فویل های برجسته و طراحی جعبه ها خدمات بسیار ارزنده ای را در اختیار آنها قرار داده اند.

dairy milkشرکت کادبوری سال گذشته شکل بسته بندی شکلات های خود را اندکی تغییر داد که از جمله این تغییرات می توان به استفاده از مهردار کردن با استفاده از فویل های گرم، استفاده از فاکتورهای جدید در برجسته کاری و منقش کردن برندها و اشکال روی بسته بندی اشاره کرد.

استفاده از طرح های جدید و بسته بندی متفاوت در جشنواره ها و مناسبات های فصلی، فاکتور بسیار مهمی در بازار فروش به شمار می رود. شرکت های شکلات سازی و شیرینی فروشی ها در موقعیت ها و مناسبات های خاص برای افزایش فروش خود و جذب مشتری از طرح ها و بسته های جدیدی استفاده می کنند به طوری که این موضوع به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی افزایش تقاضا به حساب می آید.

برای نمونه می توان به طرح جدید شکلات کادبوری برای جشن هالووین سال 2009 در استرالیا اشاره کرد. حتی با وجود اینکه هالووین در استرالیا زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرد اما محصولات کادبوری که مخصوص جشن هالووین به بازار امده بودند با فروش قابل توجهی روبرو شدند.

واین هوروبین، مدیرعامل کارخانه ارنست هیلر قدیمی ترین شکلات ساز استرالیا می گوید: به دلیل استفاده کم از بسته بندی ها و طرح های ابداعی برای مناسبات های خاص به طور معمول روند تولید محصول، گران تمام می شود. بنابراین هم اکنون استفاده از نوآوری و تولید محصولات غیر معمول در مناسبات های خاص توصیه شده است.

در ایام عید پاک که زمان اوج خرید و مصرف شکلات بود کارخانه شکلات سازی ارنست هیلر، تخم مرغ های شکلاتی مخصوص عید پاک را در جعبه های مقوایی همراه یک ایستگاه اتش نشانی أسباب بازی برای کودکان به بازار عرضه کرد. هر یک از این پاکت ها حاوی هشت تخم مرغ شکلاتی بود. این جعبه های مقوایی به صورت سه بعدی ساخته شده بودند و در آنها پنجره هایی برای نمایش شکلات تعبیه شده بود.

هوروبین می گوید: ایستگاه اتش نشانی یک مفهوم بی همنا و بسیار جالب است که توجه بچه ها را به خود جلب می کند و بسیار رویایی است و تأثیر بسزایی در جذب مشتری و بازار فروش این محصول داشته. ما همیشه سعی می کنیم محصولات متنوعی را به بازار عرضه کنیم که این امر سبب افزایش فروش محصولات می شود به طوری که طراحی و نوع بسته بندی محصولات یک از عوامل کلیدی به حساب می آید.

این شرکت استرالیایی برای ایّام کریسمس طرح جدید از محصولات خود را وارد بازار کرد. بسته بندی محصول جدید به شکل یک گل باز شده بود. طبق اظهارات مدیر عامل کارخانه شکلات سازی ارنست هیلر، خلاقیت و نو اوری در بسته بندی و طراحی جعبه های شکلات در مناسبت های خاص می توانند راه حلی مناسب برای افزایش فروش و جذب مشتری تلقی شود.

نقش رنگ در بسته بندی و طراحی جعبه های شکلات 

حس آنی بینایی در رنگ ها نخستین فاکتوری است که طراحان در تغییر و تجدید بسته بندی های شکلات به آن توجه دارند. تغییر رنگ از فاکتورهایی است که زود به زود مورد استفاده قرار می گیرد.شرکت های شکلات سازی به طور معمول رنگ خاصی را برای برندهای خود در نظر می گیرند.

برای مثال شرکت کادبوری از رنگ بنفش استفاده می کند اما در بعضی مواقع شرکت ها برای ارائه محصولاتی با طرح و بسته بندی معمول خود استفاده می کنند. استفاده از رنگ در بسته بندی شکلات ها در اروپا بسیار مرسوم است، رنگ سفید خالص هم اکنون برای طراحی محصولات جدید و عالی مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع غذائی اروپا رنگ سفید نشان دهنده حس تازگی، طراوت، شادابی، روشنایی، بیانگر یک ارزش کیفیتی خاص است.

شرکت سوئیسی نستله برای طراحی روی جعبه ها و بسته بندی شکلات های لوکس و گرانقیمت نسپرسوی خود از رنگ سفید استفاده می کند. سری بسته بندی شکلات لوکس نسپرسو (Nespresso) بیانگر مرغوبین و ارزش بالای آنهاست. لوگوی حک شده روی بسته بندی شکلات های نسپرسو به سادگی روی سطح جعبه این محصول نقش بسته است و سطح جعبه های شکلات های نسپرسو با کیفیت بالایی پرداخت شده و سایه روشن جالبی روی بسته های این نوع شکلات طراحی شده است.

به طوری که این عوامل همگی در کنار یکدیگر جلوه مطلوبی به بسته بندی محصول مورد نظر داده در حالی که برندهای مثل لیندت و گایلیان از سایه های سفید و کرم رنگ را طراحی و بسته بندی جعبه های شکلات لوکس و گرانقیمت خود در استرالیا بهره می گیرند اما استفاده از رنگ سفید در بسته بندی های این کشور به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرد.

شعبه استرالیایی شرکت کیت چسل در این خصوص می گوید: رنگ سفید در استرالیا از دیرباز در بسته بندی برندهای محصولات خانگی به کار رفته است و استفاده از این رنگ برای نشان دادن قیمت پایین و کیفیت نه چندان مطلوب محصولات خانگی کاربرد دارد. شرکت ها برای استفاده از این رنگ سفید در استرالیا و استفاده از استراتژی ای که اروپایی ها به وسیله استفاده از این رنگ در بسته بندی های خود به کار می برند باید شرایط لازم را در بازارهای استرالیا فراهم کنند تا ذهنیت مردم نسبت به استفاده از رنگ سفد در طراحی و بسته بندی تغییر کند.

پایداری و سازگاری صنعت بسته بندی با محیط زیست

یکی از فاکتورهای مهمی که امروزه در صنعت بسته بندی شکلات باید مدنظر قرار بگیرد پایداری و سازگاری بسته بندی ها با شرایط زیست محیطی است. گاستن از مقدار لایه هایی که برای بسته بندی شکلات ها مورد استفاده قرار می گیرد.، همچنین سازگاری آنها با شرایط محیطی و استفاده از مواد اولیه تایید شده در صنایع بسته بندی از عوامل کلیدی در طراحی و بسته بندی شکلات ها به شمار می رود.

همچنین کاستن از میزان مواد شیمیایی و جوهر های شیمیایی در چاپ طرح ها و اشکال روی بسته های شکلات از مسائلی است که امروزه برای سازگار بودن تولیدات با شرایط زیست محیطی به شدت مورد توجه قرار می گیرد. استفاده از سیستم های جدید برای مخلوط کردن رنگ ها و ساختن آنها برای طرح های روی جعبه ها با استفاده از سیستم حرارتی جدید همگی از روش های جدیدی است که برای کاهش استفاده از مواد شیمیایی به کار گرفته می شود. استفاده از مقواها و مواد اولیه تجدید پذیر و قابل بازیافت از عوامل مهمی است که امروزه باید در صنعت بسته بندی شکلات و شیرینی مورد توجه قرار گیرد.

شرکت گادبوری هم اکنون به عنوان بخشی از برنامه های خود برای حرکت به سوی استفاده از رنگ سبزبه جای بنفش اقدام به کاهش مقدار بسته بندی محصولات خود کرده است. از دیگر تغییرات این شرکت در زمینه بسته بندی می توان به تغییر لمینیت های بسته های شکلات دایری میلک و کادبوری از سال گذشته میلادی اشاره کرد. این شرکت هم اکنون از مقواهای قابل بازیافت و فویل های المینیومی سازگار با محیط زیست در بسته شکلا های دایری میلک استفاده می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>