اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بسته بندی عسل

بسته بندی عسل

یکی از مهم ترین عوامل جذب مشتری، بسته بندی محصولات و کالاهاست. اغلب افراد جامعه فکر می کنند کالا و بسته بندی آن دو بخش جدا از هم هستند و کالا مصرف می شود و بسته بندی آن نوعی زباله است که باید دور ریخته شود در حالی که این گونه نیست.طبق تحقیقات انجام شده بسته بندی هوشمندانه کالاها افزایش فروش محصولات را به دنبال دارد.

ظرف عسل یک نمونه از این گونه بسته بندی هاست. شکل شش ضلعی ظرف عسل الگویی از لانه زنبور است و تعبیه قاشق عسل داخل ظرف زیبایی آن را دو چندان می کند. اینگونه طراحی بدیع و چشم نواز معرف خوبی برای محصول عسل ایرانند.

برای طراحی بسته بندی محصولات باید از تجربیات دیگر کشورها در زمینه نیاز مشتریان استفاده کنیم. در غیر اینصورت ایده ما برای جذب مشتری ممکن است جالب نباشد و آنها را به جای جذب دفع کند. بسته طراحی شده باید با محیط زیست و سلامت جامعه سازگار باشد چرا که این بسته پس از استفاده دور ریخته می شود و نباید آلایندگی داشته باشد.

به ویژه بسته بندی هایی که بریای غذا یا نوشیدنی استفاده می شوند.رنگ و ایده بسته بندی باید از یک طرح کلی تبعیت کنند و با محصول هماهنگ باشند. در این جا می خواهیم ایده های اجرا شده بسته بندی عسل را که یک از مهم ترین اقلام صادراتی کشور است و به دلیل عدم رعایت استانداردهای مورد نظر بازار جهانی توفیق چندانی پیدا نکرده مورد بررسی قرار دهیم.

بسته بندی عسل و اهمیت ایجاد شرایط برای بازاریابی

عسل به عنوان یک ماده غذایی مفید و با ارزش از اقلام صادراتی ایران است. عسل ورای خوراکی بودن، در رژیم های غذایی، درمان بیماری ها، امور مربوط به زیبایی و … نیز استفاده می شود و خریداران پروباقرصی دارد.

از گذشته های دور تاکنون از عسل به عنوان دارو استفاده می شود. عسل ایران به صورت فله ای به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و امارات صادرات می شود و این کشورها با تغییر بسته بندی مجددا آن را به دیگر کشورها صادر می کنند. تجهیزات بسته بندی عسل در ایران قدیم و ضعیف است و این صنعت نیازمند هزینه بالایی برای تهیه تجهیزات جدید است اما متاسفانه اقدام آجلی از سوی مسئولین دولت صورت نگرفته تا این معضل برطرف شود.

عسل در حوزه صادرات از جمله اقلام، کالاها و مواد غذایی متنوعی است که ارزآوری قابل توجهی برای کشور دارد. این محصول پس از انجام آزمایش تعیین درصد ساکاروز و تشخیص کیفیت، بسته بندی و به کشورهای مقصد صادر می شود.

صادرات عسل ایران

رتبه ایران در تولید عسل در جهان کمتر از 10 است. چین، آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان، امارات، بحرین، ترکیه، عراق، عربستان، عمان، قطر، کنیا، کویت، لبنان، مالزی و برونئی از جمله مقاصد صادراتی عسل ایرانند و برخی کشورهای اروپایی عسل ایران را با واسطه خریداری می کنند. امارات مهم ترین کشور وارد کننده عسل ایران است و ترکیه در رتبه دوم خریداران عسل ایران قرار دارد.گفتنی است صادرات عسل ایران در سال 94 حدوده 600 تن بوده استکه این میزان نسبت به سال 93 کاهش داشت.

تنوع گل و گیاه در ایران باعث تولید عسل های متنوع می شود. اقدامات انجام شده در زمینه بسته بندی عسل کافی نیست و صادر کنندگان ایرانی برای ایجاد ارزش افزوده بالا باید کیفیت بسته بندی محصولاتشان را افزایش دهند. به دلیل سودجویی دلالان در درست کردن عسل های غیر طبیعی و استفاده از شکر، متاسفانه عسل ایران از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

این مسئله موجب شده صادرات عسل ایران در سال گذشته به شدت کاهش یابد و مشتریان خارجی به دلایلی همچون مطلوب نبودن و استاندارد نبودن عسل ایران علاقه ای به خرید آن ندارند.برای برطرف شدن این مشکلات پیشنهاد هایی ارائه می شود که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  •  ایجاد کارخانه های تولید و بسته بندی عسل مطابق استانداردهای بین المللی
  • استفاده از تجهیزات پیشرفته در تولید و بسته بندی عسل
  •  بازاریابی اصولی برای این محصول پر خاصیت
  • بازاریابی مطابق با عرضه و تقاضا، مشتری مداری و توسعه صادرات
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>