اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوهر مناسب بسته بندی

برای شرکت­ هایی بسته ­بندی، به خصوص آنهایی که در بخش مواد غذایی فعالیت دارند، رعایت استانداردهای ایمنی مرتبط با مواد خام و فرآیندهای تولید یک اصل اساسی است.بر اساس روش­های مناسب تولید  که توسط اتحادیه اروپا وضع شده است، مواردی که مستقیما به مواد غذایی مرتبط هستند دارای مقررات سختگیرانه ­تری نسبت به بقیه زمینه­ ها می­باشند.

متعاقباً، مقررات 2006/2023 در مورد روش­های مناسب تولید وضع شده ­اند.جوهرها و سایر اقلام مصرفی برای بسته ­بندی مواد غذایی در فرمی که به دست مصرف­ کننده می­رسند، موضوع قوانین GMP نیستند، اما فقط زمانی بکار می­روند و یا به محصول نهایی تبدیل می­ شوند که توسط انجمن EuPIA، انجمن جوهر چاپی اروپا اعلام گردیده باشند.

در مارس 2016، فرآیندهای جدید تولید به عنوان نوعی استاندارد ISO برای بررسی مواد چاپی در تماس مستقیم و غیرمستقیم با محصولات غذایی اعلام گردیدند. بر اساس مقررات EC 1935/2004، موارد و بندهایی که به تماس مستقیم یا غیر مستقیم با محصول غذایی اشاره دارند، باید ارائه شوند تا در شرایط استفاده عادی یا پیش­ بینی شده، مانع ایجاد تغییر غیرقابل قبول در ترکیب مواد غذایی یا بدتر شدن شرایط ارگانیکی موادی شوند که در مقادیر بسیار زیادی که برای به خطر انداختن سلامت انسان کافی هستند، از حالت اولیه به محصول غذایی تبدیل شده­ اند.

این فرایند شامل انتقال جوهر به محصول غذایی است که آن را با نام "مهاجرت" می­ شناسند. ادارهEFSA محدودیت­های مهاجرتی خاصی برای موادی که عناصر سمی دارند وضع نموده است. این محدودیت­ها که به طور دائمی مورد ارزیابی قرار می گیرند، نشان دهنده حداکثر میزان مجاز مهاجرت یک ماده خاص در یک دوره زمانی مشخص (در طول عمر مورد انتظار) و در یک محصول غذایی مشخص هستند.

اگر داده ­های سم ­شناسی موجود ناقص باشند باید از اصل حداکثر احتیاط پیروی شود و معنای آن این است که محدودیت مهاجرتی به 10 ppb یعنی 01/0 میلی گرم بر کیلوگرم از مواد غذایی کاهش می­یابد که نشان­دهنده دقت ابزار اندازه­گیری می­باشد. مهاجرت هیچ وقت نباید از 60 میلی گرم در کیلوگرم تجاوز نماید، حتی اگر ماده مورد نظر هیچ خطری برای سلامت انسان در پی نداشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>