اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع پلاستیک شیرینگ

نایلون شیرینگ در انواع مختلف با ضخامت، وضوح، مقاومت و میزان جمع شدگی متفاوت موجود است. شما می توانید آنها را به تنهایی یا با یکدیگر استفاده کنید تا لایه بندی دقیق و محافظت شده ای برای محصول شما ایجاد شود.

این گزینه ها با گذشت زمان گسترش یافته اند تا نیازهای خاصی برای قابلیت مهر و موم کردن، اپتیک سازی، افزایش مقاومت و … را در خود جای دهند.برای محافظت و ایمن سازی محصولات در فروشگاه ها و نیز برای حمل و نقل، سه نوع اصلی پلاستیک یا نایلون شیرینگ وجود دارد:

  • پی وی سی یا پلی وینیل کلراید (polyvinyl chloride)
  • پلی الفین (polyolefin)
  • پلی اتیلن (polyethylene)

هر یک از این مواد دارای قابلیت ها و ویژگی های مختلفی هستند که آنها را برای کاربردهای خاص مناسب می کند. علاوه بر این، می توان هر یک را به منظور ایجاد بسته بندی متمایز که باعث ماندگاری بیشتر یا ظاهر خاص می شوند، به فیلم های چند لایه با مواد افزودنی مختلف ترکیب و استفاده کرد.

نایلون شیرینگ می تواند به شکل رولپلاک مسطح، کیسه، بانداژ و لوله تبدیل شود. هم چنین می تواند باعث نوعی محافظت در برابر دستکاری در محصولات بسته بندی شده شود. در اینجا خلاصه ای از سه نوع فیلم شیرینگ و موارد استفاده مشترک آنها وجود دارد:

شرینک پی وی سی یا پلی وینیل کلراید

با توجه به سبک بودن، ارزان بودن و قابلیت های چند منظوره، نایلون شرینک پی وی سی معمولاً بیشترین استفاده را در جهان داشت. بنا به دلایلی، از جمله خطرات بهداشتی و همچنین سطح پایداری آن، از آن زمان جای خود را به پلی اتیلن و پلی الفین داده است.

در شکل سفت و سخت، شیرینگ PVC بسیار با دوام است و در مواردی مانند پروژه های ساختمانی و ظروف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر بسته بندی، شرینک پی وی سی هم برای سازه های سخت و هم انعطاف پذیر قابل اعمال است.

فیلم پلی الفین (POF)

نایلون شرینک پلی الفین بسیار با دوام و همه کاره است که همین آن را به یک گزینه فوق العاده تبدیل می کند. فیلم های POF در بسیاری از موارد جایگزین نایلون پی وی سی شده است و یک ماده ایمن برای بسته بندی مواد غذایی مورد تأیید FDA است. مواد POF با مشخصات مختلف در دسترس هستند. این فیلم مقاومت کششی بالا و وضوح خارق العاده ای را برای بسته بندی پرسرعت فراهم می کند.

به دلیل استحکام بیشتر POF، می توان رول های طولانی تری از فیلم با اندازه های نازک تر ایجاد کرد. این امر باعث کاهش تغییر در رول می شود و هم کارایی و هم بهره وری را افزایش می دهد. فیلم جمع کننده POF از مقاومت در برابر سوراخ شدن مقاوم است. POF در ضخامت های کمتر از 35/0 میل موجود است و بیشتر در اندازه های 45/0، 60/0، 75/0 و 1 میل موجود است.

شیرینگ پلی اتیلن

شیرینگ پلی اتیلن نیز نوعی پلی الفین است. به این معنی که این فیلم با افزودن اتیلن در طی پلیمریزاسیون تشکیل می شود. PE در اشکال مختلف بسته بندی انعطاف پذیر از جمله فیلم جمع شونده و فیلم کششی مورد استفاده قرار می گیرد که عملکرد بسیار متفاوتی برای هر یک دارد. سه فرم رایج PE شامل پلی اتیلن با چگالی بالا، پلی اتیلن با چگالی کم و پلی اتیلن با چگالی کم خطی است.

نایلون شیرینگ پلی اتیلن با چگالی بالا

پلی اتیلن با چگالی بالا  نوعی پلی اتیلن است که از نفت خام ساخته می شود. از HDPE در تولید بطری های پلاستیکی، لوله های مقاوم در برابر خوردگی و الوارهای پلاستیکی استفاده می شود. HDPE معمولاً به دو صورت صلب و فرم انعطاف پذیر بازیافت می شود و از کد شناسایی رزین شماره 2 استفاده می کند. به دلیل خاصیت تطبیق پذیری استثنایی آن بیشترین کاربرد را در بین پلاستیک ها دارد. این نوع نایلون شیرینگ در طیف وسیعی از محصولات از کلاه های سخت گرفته تا شیشه شیر استفاده می شود.

موارد استفاده آن معمولا شامل بطری های نوشیدنی، محصولات مراقبت شخصی و محصولات خانگی است. کیسه های نان و کیسه های پلاستیکی نازک تولید شده در فروشگاه های مواد غذایی و همچنین آسترهای جعبه غلات از HDPE ساخته می شوند. همچنین در شرایط بسته بندی کششی سنگین تر، مانند تولید بسته بندی در مزارع، مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً مانند سایر فیلم ها رول می شود، اما بیشتر شبکه ای است که قابلیت تنفس برای محصولاتی را که می پیچد، ارائه می دهد.

شیرینگ پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE)

با این که مشابه پلاستیک شیرینگ پلی اتیلن با چگالی بالا است، LDPE دارای چگالی کمتری است. این بدان معنی است که جرم آن در مقایسه با حجم آن کمتر است. LDPE در برابر ضربه، رطوبت و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. همچنین به طور گسترده ای بازیافت می شود و محصولات سفت و سخت LDPE به طور معمول در برنامه های بازیافت حاشیه جمع آوری می شوند.

LDPE معمولاً برای محصولاتی که عملیات بسته بندی به کمک دستگاه دوخت حرارتی در آنها ضروری است به کار می رود. همچنین در ساخت برخی درب ها و شیشه های قابل انعطاف و برای ساخت سیم و کابل نیز استفاده می شود.

شرینک پلی اتیلن خطی با چگالی کم (LLDPE)

این یکی از رایج ترین فیلم ها در صنعت بسته بندی است. از بین تمام فیلم های پلی اتیلن، LLDPE انعطاف پذیرترین است. شکل ترکیبی از پلی اتیلن با چگالی کم، LLDPE قدرت و انطباق بیشتری را ارائه می دهد و آن را برای کشش مناسب می کند. مانند سایر فیلم ها کوچک نمی شود، اما برای پالت های کششی و محافظت از بارهای سنگین در هنگام حمل و نقل بسیار مناسب است.

این فیلم اغلب با فیلم هایی مانند یک پلی الفین ساده اشتباه گرفته می شود؛ زیرا از لحاظ بصری روی رول مشابه است. با این وجود، عملکرد آن برای محافظت از بسته بندی بسیار متفاوت است. از فیلم های LLDPE و LDPE معمولاً برای بسته بندی پالت و همچنین برخی اسنک ها، غذاهای منجمد و کیسه های حامل استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>