اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه پر کن مایعات غلیظ با رقیق

در این مقاله قصد داریم تفاوت دستگاه پر کن مایعات غلیظ با رقیق را بررسی کنیم. صنعت بسته بندی از صنایع پرکاربرد محسوب می شود و برای آنکه بسته بندی در بهترین حالت ممکن انجام شود از دستگاه های گوناگون بهره می برند. هر کدام از این دستگاه ها ویژگی و وظایف گوناگونی را بر عهده دارند و به نحوی بسته بندی محصول را بهتر و با کیفیت می کنند.

ماشین آلات پرکن از دستگاه هایی محسوب می شود که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد و از آن برای پر کردن کیسه و بطری از ماده مورد نظر استفاده می شود. دستگاه های پرکن انواع گوناگونی دارند، یعنی شما برای پر کردن یک بطری با مایعات غلیظ از دستگاهی متفاوت در مقایسه با دستگاهی که مایعات رقیق را داخل ظرف مخصوص می ریزد، استفاده می کنید.

تفاوت دستگاه پر کن مایعات غلیظ با پیست؟ پرکن مایعات به دو نوع پرکن مایعات غلیظ و رقیق تقسیم می شود. برای پر کردن یک بطری با مایعات غلیظ از دستگاه متفاوتی در مقایسه با دستگاهی که مایعات رقیق را داخل ظرف مخصوص می ریزد، استفاده می کنید.

ویژگی دستگاه پرکن مایعات غلیظ

مایعی را می توان مایع غلیظ نامید که ویسکوزیته آن زیاد است و زمانی که شما تصمیم می گیرید ظرفی را از این مایع پرکنید، باید دستگاه مخصوصی در اختیار داشته باشید. با استفاده از این دستگاه شما امکان پر کردن ظروف با موادی چون سس کچاپ و مایونز، عسل، روغن و این دست از محصولات را خواهید داشت. استفاده از چنین دستگاهی نیاز به توجه ویژه ای دارد و اگر کوچک ترین بی دقتی در این کار دیده شود، آثار جبران ناپذیری را به وجود می آورد.

دستگاه پرکن مایعات رقیق چه ویژگی هایی دارد؟

اگر مایعات شما ویسکوزیته کمتر از روغن داشتند، در دسته ی محصولات رقیق دسته بندی می شوند و اگر شما قصد بسته بندی این دست از محصولات که شامل آب معدنی، انواع نوشیدنی، مایعات سفید کننده و… می شود را دارید، باید از دستگاه پرکن مایعات رقیق استفاده کنید تا بتوانید بدون خطایی این مایعات را در ظرف مخصوص به خود بریزید.

چه عواملی سبب تفاوت دستگاه پرکن مایعات رقیق و غلیظ می شود؟

علیرغم اینکه ما از این دو نوع دستگاه، استفاده ی یکسانی را در صنعت مشاهده می کنیم، اما این دو مدل متفاوت در کنار شباهت هایی که دارند، از تفاوت هایی نیز برخوردارند که این دو دستگاه پرکن را از یکدیگر متمایز می کند.

در ساخت و طراحی دستگاه پرکن مایعات غلیظ از یک سیلندر و پمپ استفاده می کنند که با استفاده از این دو، مایعاتی که قرار است بسته بندی شوند روان و به آسانی حرکت می کنند که این موضوع در انتقال آن به ظرف مورد نظر و مخصوص تأثیر دارد و با استفاده از این ویژگی می تواند موادی چون عسل، مواد شیمیایی و هر ماده ی غلیظ دیگر را به راحتی به سمت ظرف هدایت کند؛ محرکی برای این موضوع مورد استفاده قرار می گیرد، دو حالت دارد که یکی پنوماتیک و حالت دیگر هیدرولیکی است.

اگر محرک منتخب شما پنوماتیک است، توجه داشته باشید که برای انتقال جک و اکچویتورها از یک نوع کمپرسور باد استفاده می کنند. همچنین توجه داشته باشید اگر مدل دستگاه پرکن مایعات پمپی است، دیگر در ساخت و تهیه ی آن از پیستون استفاده نمی شود و تمام انتقال ها از طریق یک پمپ انجام می شود که البته سرعت کمتری در مقایسه با نوع سیلندری دارد.

نوع دیگر دستگاه پرکن که برای پرکردن ظروف از مایعاتی چون مواد دارویی و غذایی، آبمیوه، آب معدنی و هر مایع رقیق دیگر استفاده می شود و امکان استفاده از آن با توجه به انتخاب فرد، می تواند تک نازله، دو تا شش نازله باشد و اگر شما احساس کردید که کاربری مشتری بهتر می شود، می توانید از نازله های بیشتری استفاده کنید.

همچنین باید اشاره داشت که از دستگاه پرکن مایعات رقیق انواع گوناگونی در بازار دیده می شود که شامل مواردی چون پیستونی، ثقلی، وکیوم و پمپ پریستالتیک می شوند و شما باید با توجه به به مایعی که قرار است آن را داخل ظرف بریزید، یک مدل مناسب را انتخاب کنید.

مزیت های استفاده از دستگاه های پرکن مایعات

امروزه با توجه به تولید و طراحی دستگاه ها گوناگون و استفاده از آن ها در صنعت های گوناگون، بسیاری از امور آسان تر از گذشته انجام می شوند. دستگاه پرکن نیز یکی از دستگاه های تأثیر گذار محسوب می شود که استفاده از آن مزیت های گوناگونی را به همراه دارد که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

  • شما برای آنکه بتوانید ظروف مخصوص را با دقت بالا از مایع مورد نظر پر کنید، نیاز به دستگاهی دارید که با استفاده از آن این کار را به راحتی انجام دهید.
  • به کارگیری این دستگاه برای پر کردن ظروف از مایعات، موجب صرفه جویی در زمان می شود و به شما این امکان را می دهد که در مدت زمان کمتر، ظروف بیشتری را از مایعات پر کنید.
  • مورد دیگر که بسیار قابل توجه است، بهداشتی بودن روند این کار به حساب می آید؛ در روند پر کردن هیچ دخالتی از دست نیست، بنابراین محصولات در بهداشت کامل و با بهترین کیفیت تولید می شوند.
  • انتخاب یک دستگاه پرکن مایعات مناسب
  • برای ریختن مایعات متفاوت در ظروف مخصوص، پرکن هایی با مکانیزم های گوناگون طراحی شده اند که شما باید متناسب با مایع مورد نظر خود آن ها را انتخاب کنید.

پرکن پمپی مایعات

برخی از مایعات از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار هستند و برای آن ها باید از دستگاه مخصوصی استفاده شود؛ دستگاه پرکن پمپی برای این دست از مایعات مناسب به شمار می رود.

پرکن ثقلی مایعات

مایعات رقیق که انواع گوناگونی چون آب معدنی، انواع نوشیدنی، عرقیجات و دیگر موارد را دارند، با دستگاهی به نام ثقلی داخل ظروف مخصوص ریخته می شوند که امکان خطا را به حداقل ترین حالت ممکن می رساند.

دستگاه پرکن مایعات با سیلندر پیستونی

اگر موادی که شما تصمیم به پر کردن آن ها دارید، شامل عسل، ماست، شیره انگور و این دست از مواد است، باید از این نوع دستگاه پرکن استفاده کنید، توجه داشته باشید که امکان خطا با استفاده از این دستگاه بسیار کاهش پیدا می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>