اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انوالع دستگاه سیل

دستگاه سیل ظرف یا سیل پک یکی از انواع دستگاه بسته بندی می باشد که به کمک آن مواد خوراکی را می توان خیلی مناسب بسته بندی کرد و محصولات را به صورت وکیوم شده به دست مصرف کننده رساند. توجه داشته باشید  استفاده از دستگاه سیل کن و بسته بندی محصولات به این روش باعث جلوگیری از خراب شدن محصولات و کپک زدن آن ها می شود.

نوع بسته بندی در انتخاب و خرید محصولات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بسته بندی بهداشتی محصولات و ظروف یکبار مصرف به دلیل افزایش یافتن مصرف آن ها، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

انواع دستگاه سیل ظرف یا سیل پک

در این مقاله می خواهیم انواع دستگاه سیل ظرف یا سیل پک را معرفی کنیم و در ادامه به طور کامل هریک را توضیح دهیم.

دستگاه سیل ظروف

دستگاه سیل ظروف جهت بسته بندی ظروف یکبار مصرف کاربرد دارد. این دستگاه از جمله ماشین آلات بسته بندی پر استفاده و کاربردی است. کاربرد آن در مواردی مانند بسته بندی انواع ظروف سالاد، مربا، غذاهای آماده، ماست، حبوبات و … بسیار پرکاربرد است.

مزایای دستگاه سیل ظروف

دستگاه های سیل، به دلیل رعایت نکات بهداشتی هنگام بسته بندی مواد و همچنین سرعت بالای کار داری مزایای زیادی هستند که هر یک به تنهایی می تواند روند پیشرفت خط تولید صنایع را بهبود بخشد. از جمله مهم ترین مزایای دستگاه سیل ظروف می توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم:

  • بهداشت کامل مواد غذایی و جلوگیری از ورود میکروب به داخل مواد
  • سرعت بخشیدن به روند بسته بندی
  • صرفه جویی در وقت و هزینه
  • قابل جابه جایی و حمل وسیله به جایی دیگر
  • قابل تمیز کردن و تعمیر در صورت خرابی
  • قابل ارتقاء دادن دستگاه به دستگاه های سیل پیشرفته تر

دستگاه سیل وکیوم

از دستگاه سیل وکیوم برای انجام کار در رستوران ها، بستنی فروشی ها و کترینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این روش بسته بندی در فروشگاه ها نیز استفاده می شود. شما می توانید استفاده از این دستگاه را در فروشگاه هایی که لوازم آرایشی و بهداشتی می فروشند و همچنین داروخانه ها مشاهده کنید. بنابراین فقط در صنایع غذایی کارایی ندارد و در صنایع مختلف نیز برای بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه از ویژگی های خاصی برخوردار است و تفاوت هایی نیز با سیل حرارتی دارد. تخلیه ی هوای داخل بسته بندی و وارد کردن گاز نگهدارنده را می توان از عوامل موثر بر بالا نگه داشتن ماندگاری محصولی که قرار است بسته بندی شود، در نظر گرفت. ویژگی هایی چون قابلیت باز و بسته شدن رول به صورت اتوماتیک، نصب کردن تاریخ زن به دستگاه، نصب بدنه و تیغه برش استیل ضد رنگ و … را می توان از جمله ویژگی های دستگاه سیل نام برد.

در دستگاه سیل وکیوم اصطلاحاتی نیز وجود دارد که مفهوم این اصطلاحات فشار منفی و یا فشار کم را نشان می دهد. از پمپ وکیوم برای ایجاد کردن وکیوم در حجمی معین استفاده می شود. همچنین از این پمپ در صنایع دیگری مثل صنایع غذایی، شیمیایی، دارویی و … نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه سیل رومیزی

دستگاه سیل رومیزی به صورت اتوماتیک کار می کند و قدرت سیل وکیوم رومیزی اتوماتیک در مقایسه با دیگر انواع به نسبت بالاتر است. به همین دلیل باعث می شود خود را از دیگر دستگاه های وکیوم جدا سازد و از کیفیت و دقت بالاتری در سیل و پرس کردن که همه عملیات را خود به صورت اتوماتیک انجام می دهد، برخوردار باشد.

دستگاه سیل دستی

این نوع دستگاه سیل همانند نوع رومیزی بوده، با این تفاوت که سیل رومیزی به صورت تمام اتوماتیک کار می کند، اما دستگاه سیل دستی به صورت نیمه اتوماتیک. از این رو از قیمت پایین تر و ارزان تری نسبت به رومیزی برخوردار است. از طرفی شما می توانید به راحتی و آسانی با این دستگاه کار کنید.

از این ماشین بیشتر در کترینگ و فروشگاه ها برای بسته بندی محصولات استفاده می شود و عملکردی مشابه با دیگر دستگاه های سیل حرارتی دارد. اما تغییراتی در سیل و جمع کردن رول که توسط پدال و اهرم دستگاه انجام می شود، در این مدل با انواع دیگر دیده خواهد شد. سیل دستی در هر دقیقه حدود به 100 بسته را آماده می کند. درجه حرارتی که این دستگاه دارد، 300 درجه سانتی گراد است. همچنین بر روی آن می توان انواع دستگاه تاریخ زن حرارتی را نصب نمود.

دستگاه سیل لیوان

دستگاه سیل لیوان با قطر و ابعاد مناسب و استاندارد برای ظروفی بیضی شکل، گرد و لیوانی و همچنین ظرف هایی که به شکل کاسه هستند مورد استفاده قرار می گیرد. از کارایی آن می توان بسته بندی کردن و پرس کردن ظرف هایی مثل ترشی، سوپ، دوغ و موردی شبیه این محصولات استفاده می شود. از این دستگاه سیل می توان برای بسته بندی کردن سیصد بسته در مدت زمان یک ساعت استفاده کرد. به دلیل اینکه این دستگاه به صورت مکانیکی کار می کند، از سرعت بالایی برخوردار است.

دستگاه سیل ریلی

دستگاه سیل ریلی در جاهایی مثل خطوط تولید بزرگ و کارخانه ها کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد و تفاوت هایی نسبت به دیگر دستگاه های سیل دارد که می توان از جمله این تفاوت ها به تخصصی تر و صنعتی تر بودن آن نیز اشاره کرد.این ماشین، در دو نوع ریلی دو لاین و ریلی تک لاین نیز به فروش می رود و فروش این دستگاه در این دو نوع بستگی به عواملی از جمله ظرفیت تولید و کاربرد آن نیز دارد.

دستگاه سیل القایی

دستگاه سیل القایی از کاربرد بسیار زیادی برخوردار است که امروزه مورد توجه و استفاده قرار می گیرد از این نوع دستگاه سیل، برای بسته بندی محصولات شیشه ای و خوراکی هایی که در ظروف پلاستیکی قرار دارند، استفاده می شود. سیل القایی تفاوت هایی نسبت به انواع دیگر از دستگاه های سیل وکیوم دارد.

سیل القایی، یک روش خوب برای آب بندی و درپوش ظروف و همچنین درز بندی در صنایع غذایی به حساب می آید. این روش بسیار کارآمد است و همچنین در ماندگاری محصولات نیز تأثیر بسزایی دارد. برای جلوگیری از وارد شدن آلودگی به محصول مورد نظر و تازه نگه داشتن محصول، از سیل کردن آن استفاده می شود. مدتی زمانی که این دستگاه برای سیل کردن هزار ظرف نیاز دارد نیز، یک ساعت در نظر گرفته شده است.

قیمت دستگاه سیل چقدر است؟

اگر بخواهیم قیمت این دستگاه های سیل را از گران به ارزان طبقه بندی کنیم، سیل القایی اتوماتیک، دستگاه های سیل وکیوم اتوماتیک و نیمه اتوماتیک قیمت بیشتری نسبت به بقیه دستگاه های سیل کن دارند. از این دستگاه ها در مکان هایی مثل تولیدی های بزرگ و کارخانه ها بهره می برند. اکنون شما می توانید یکی از انواع دستگاه سیل ظرف را متناسب با حرفه ی خود تهیه و استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>