اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه دوخت پلاستیکی ریلی و پدالی

بسته بندی محصولات در صنایع از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل یک دستگاه بسته بندی خوب یکی از پرکاربردترین دستگاه های کارخانه ی صنایع به شمار می رود. این دستگاه های بسته بندی دارای قسمتی برای پرس پلاستیک یا دوخت نایلون هستند که در ادامه برای شما دو مدل از این دستگاه ها را معرفی و بررسی می کنیم.

دستگاه بسته بندی پلاستیک چیست؟

هر کارخانه یا تولیدی، بعد از آن که محصولات خود را تولید کرد برای آنکه آن را روانه ی بازار کند، احتیاج دارد تا آن محصولات را بسته بندی کنند. توجه داشته باشید که بسته بندی کالا موجب می شود تا حمل و نقل آن آسان تر شود و در زمان حمل بار به محصول آسیبی وارد نشود به خصوص در صنایع غذایی بسته بندی مهم ترین مرحله در کارخانه به حساب می آید.

بعد از این پروسه، عملیات وکیوم انجام می شود. دستگاه وکیوم بسته بندی کمک می‌کند تا از نفوذ هوا، آب، میکروب و هر آلودگی دیگری به داخل محصول جلوگیری شود و مواد غذایی فاسد نشوند. بعد از آنکه محصولات و مواد غذایی درون پلاستیک قرار گرفت لازم است تا در پلاستیک پرس شود، برای این کار نیاز به یک دستگاه دوخت است که این دستگاه لبه پلاستیک و یا نایلونی که محصولات در آن قرار گرفته را با حرارت به یکدیگر پرس می کند و یا اصطلاحا آن دو را به هم می دوزند.

مقایسه دستگاه دوخت پلاستیکی ریلی و پدالی

دستگاه های دوخت با توجه به کاربردی که دارند، توسط صاحبان کارخانه ها و تولیدی ها یا حتی فروشنده های فروشگاه ها خریداری می شوند و در مکان های کوچک مانند مغازه ها نیز از مدل رومیزی این مدل از دستگاه استفاده می کنند. دستگاه دوخت پلاستیک به جز مدل رومیزی انواع دیگری چون پدالی و ریلی نیز دارد.

مدل های مختلف دارای توان تولیدی و روش کار متفاوتی هستند که بسته بندی هایشان نیز به همین سبب متفاوت خواهد شد. در ادامه نحوه ی کار هر کدام را جداگانه توضیح خواهیم داد و به مقایسه دستگاه دوخت پلاستیک ریلی و پدالی می پردازیم.

تعریف دستگاه دوخت پلاستیکی ریلی

دستگاه دوخت پلاستیک ریلی برای بسته بندی در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد، این دستگاه هر بسته بندی که از جنس پلاستیک و نایلون باشد را به خوبی به هم می دوزد تا محصول تولید شده با بسته بندی شکیل و زیبا و دور از آلودگی وارد بازار شود. این دستگاه به صورت کاملا اتوماتیک کار می کند، به طوری که محصولات روی ریل های دستگاه قرار می گیرند و به قسمت دوخت هدایت می شوند.

دستگاه های دوخت پلاستیک ریلی در اندازه ها و مدل های مختلف در بازار وجود دارد که خریداران آن باید با توجه به نوع محصول تولیدی خود و فضایی که دارند مدل مورد نظر را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که این دستگاه برای تولیدی های کوچک بهترین گزینه به حساب می آید.

دستگاه دوخت پلاستیک ریلی در دو نوع افقی و عمودی در بازار دیده می شود. در نوع ریلی افقی محصولات به شکل خوابیده و افقی روی ریل قرار می گیرند و سپس دوخت لبه پلاستیک بسته بندی انجام می شود، این مدل دستگاه برای بسته بندی مواد جامد مناسب است؛ اما نوع ریلی عمودی محصولات بسته بندی شده به شکل عمودی به سمت بالا فرستاده می شوند تا دستگاه به شکل ایستاده لبه پلاستیک بسته بندی را پرس کند، این مدل دستگاه دوخت ریلی عمودی برای محصولاتی که مایع هستند و امکان ریختن آن ها وجود دارد، استفاده می شود.

تعریف دوخت پلاستیکی پدالی

دستگاه دوخت پدالی نیز به طور اتوماتیک مانند دستگاه دوخت ریلی، محصولاتی که در بسته بندی های نایلونی و پلاستیکی هستند را با حرارت دادن لبه پلاستیک پرس می کند، فقط تفاوت این دو دستگاه دوخت در نحوه کار با آن ها است.

در دستگاه دوخت پلاستیک پدالی، باید یک فرد پدال دستگاه را فشار دهد، با فشار آوردن بر روی پدال دستگاه کار بسته بندی و پرس را شروع می کند. کار و سرعت عمل فردی که مسئول بسته بندی با این دستگاه است باعث می شود انجام بسته بندی محدود شود؛ دستگاه دوخت پلاستیک پدالی بیشتر در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی کاربرد دارد.

همه مدل های این دستگاه با فشار آوردن بر روی پدال توسط کاربر، لبه های بسته بندی را حرارت می دهند و فقط تفاوت انواع دستگاه دوخت پدالی در جنس، بدنه و نوع دوخت به حساب می آید که عبارت اند از: دوخت پدالی با کنترل تایمر و تاریخزن، یک متری، پدالی برنجی، عمودی، المنتی، چدنی و فک دوبل که هر کدام کارایی منحصر به خود را دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>