اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه جت پرینت

دستگاه های جت پرینتر در حقیقت نوعی دستگاه تاریخ زن است که برای اولین بار در آمریکا و در حدود دهه 1970 میلادی مورد استفاده قرار گرفتند. سپس شرکت هایی در انگلستان، فرانسه و آلمان گوی سبقت را از آنان ربودند.

با تداوم یکه تازی و انحصار طلبی روزافزون شرکتهای فوق، نسل جدیدی از دستگاه های جت پرینتر در اوایل قرن 20 وارد بازار شدند که سیستم های ساده تر، دقیق تر و راحت تری بودند. عدم وجود قطعات مکانیکی مثل پمپ ها، ولوهای برقی، فیلتر های متعدد و استهلاک پذیر و قیمت های بسیار پایین و ایده آل برای کارخانه های تولیدی در سراسر جهان، باعث رونق روز افزون شرکتهای جدید شد اما مشکلات خاصی همچنان باقی بود.

دستگاه های جت پرینتر جدید نمی توانستند پاسخگوی تمامی نیازهای کارخانه های تولیدی باشند. هد چاپگر دستگاه های جت پرینتر به راحتی آسیب دیده و از کار می افتادند و تعویض آن ها نیز فقط کار مهندسین کار آزموده بود. همچنین با توجه به نوسانات برق این دستگاه ها دچار مشکلات عملکردی می شدند و نیاز به ریست کارخانه داشتند.و از آنجایی که برنامه نویسی برای آنها خیلی ساده و راحت نبود مشکلات بزرگی پیش می آمد. این موارد باعث شده بود تبلیغات بسیار بدی از سوی شرکت های اولیه برای این نسل از جت پرینترها به وجود آید.

بعد از مدتی کشمکش، شرکت های جدید توانستند مشکلات مربوط به نوسانات برقی را به کنترل در بیاورند و دیگر نیازی به ریست کردن پی در پی وجود نداشت. آنها متوجه این امر نیز شدند که هد دستگاه باید در محفظه بسیار خاصی و تحت محافظت قرار بگیرد تا با محصول در حین کار برخورد نکند. با این شرایط دیگر هد ها می توانستند مدت بیشتری کار کنند، و سیر صعودی فروش را در دنیا به خود اختصاص دهند، اما شرکتهای اولیه نیز در این میان بیکار ننشستند.

از آنجایی که اغلب دستگاه های جت پرینتر جدید برای چاپ بر روی محصولات بزرگ و یا کارتن بکار می رفت، شرکت های اولیه شروع به طراحی و ساخت دستگاه های جت پرینتر با سیستم DOD کردند. این سیستم می توانست جلوی فروش بیش از پیش دستگاه های جت پرینتر نسل دوم را بگیرد و شرکت های اولیه نیز سهمی در بازار برای چاپ بر روی محصولات بزرگ و کارتن را به دست آوردند.

در واقع سیستم DOD سیستم ساده ای بود که با یک هد بزرگ دارای 7 و یا 12 و حتی 16 نازل کنترل می شد که می توانست چاپ بزرگی بر روی محصولات بزند. اما وضوح چاپ پایین بود و آرم و لوگو ها خیلی واضح نبودند اما به هر حال، این موضوع و چند مشکل بزرگ دیگر، مانعی برای فروش بیشتر نسل دوم جت پرینتر ها بود.

شرکت های تولید کننده دستگاه های جت پرینتر نسل دوم در اقدامی بسیار جالب توانستند جت پرینتر های خود را به کامپیوتر متصل کنند. این بدان معنا بود که این دستگاه ها می توانستند با فونتهای مختلف و زبان های متنوع بر روی محصولات چاپ کنند که دستگاه های نسل اول جت پرینتر از آن محروم بودند.حالا بازار جهانی جت پرینتر دچار چالشی عظیم شده بود. مشتریان به تنوع فونت و چاپ لوگو با وضوح و دقت بالا تمایل داشتند و بازار گرایش شدیدی به جت پرینتر های نسل دوم داشت.

یکه تازی شرکت های نسل دوم در بازار فروش دنیا با سرعت ادامه می یافت و رقبا در تلاش برای باز پس گیری آن به سختی پیش می رفتند. در همین زمان کودکی جدید در بازار جت پرینترهای صنعتی متولد شد و به بازار اضافه شد که مورد توجه کارگاه های کوچک قرار گرفت.

روند تکمیل دستگاه های جت پرینتر

این کودک متولد شده در بازار فروش دستگاه جت پرینتر در واقع یک دستگاه بسیار کوچک بود که یک مادربرد بسیار کوچک و ساده داشت و می توانست با هد HP اطلاعات متغیر را روی محصول چاپ کند. این تاریخ زن کوچک با قیمتی بسیار ارزان تر از دستگاه های جت پرینتر موجود در بازار بود و در مدت کوتاهی توانست سهم عمده ای از بازار فروش دستگاه جت پرینتر را بخود اختصاص دهد.

عمده مشتریان دستگاه جت پرینتر با هد HP کارگاه های کوچک و فصلی بودند که توانایی خرید دستگاه جت پرینتر حرفه ای را نداشتند و از آنجا که تولید بالایی هم نداشتند قیمت های بسیار بالای جوهر دستگاه جت پرینتر با هد HP برای آنان اهمیتی نداشت. سازندگان این نوع از جت پرینترها برای سهم بیشتر از بازار مرتب در حال بروز رسانی این نوع جدید دستگاه بودند و اوضاع بازار فروش دستگاه جت پرینتر، بیش از بیش بحرانی و رقابتی تر شده بود.

در چنین اوضاع و احوالی کمپانی EBS آلمان که از لیدرهای تولید انواع دستگاه جت پرینتر در دنیا شناخته می شود اقدام به طراحی و ساخت نوع خاصی از جت پرینترها کرد. این نوع از جت پرینتر در واقع معادلات کاری جت پرینتر را در دنیا شکست.این جت پرینتر پرتابل برعکس سایر جت پرینترها که محصول حرکت داشت و جت پرینتر ثابت بود، عمل می کرد. و در سال 2005 توانست مدال بهترین نوع طراحی و ساخت جت پرینتر پرتابل یا همان جت پرینتر دستی را به دست آورد. ولی این دستگاه بسیار کارآمد و مدرن و جدید جت پرینتر، برای استفاده در ایران دارای مشکلاتی است.

این مدل از جت پرینتر دستی دارای 16 نازل با ارتفاع چاپ 27 میلی متر است و برای ارسال پیام از کامپیوتر به دستگاه جت پرینتر EBS از سیستم بلوتوث استفاده می شود. نظر به اینکه دستگاه های جت پرینتر دستی EBS در سیستم کارتریج جوهر خود از وجود چیپ های حفاظتی استفاده می کرد، باعث گرانی بیش از حد و عدم شارژ مجدد جوهر بود و موجب نارضایتی بعضی از مصرف کنندگان این دستگاه ها بود.

همچنین نوع ورود اطلاعات به دستگاه خیلی ساده و راحت نبود و فقط برای چاپ بر روی محصولات خیلی بزرگ، ایده ال بود. ولی در مجموع و با همه این شرایط، این نوع از جت پرینتر دستی در بازار فروش انواع دستگاه جت پرینتر در دنیا میزان فروش قابل توجهی به دست آورد تا اینکه سازندگان در کشور چین اقدام به کپی کردن این دستگاه نمودند و توانستند جت پرینتر دستی با قابلیت های بسیار مناسب کپی کنند که کارایی مناسبی داشت.

شرکت های چینی تولید کننده دستگاه های جت پرینتر خیلی سریع توانستند بر بازار دستگاه های جت پرینتر دستی EBS 250 غلبه کنند و با کپی کردن میکرو چیپ های جوهر دستگاه جت پرینتر و همچنین کپی از دستگاه جت پرینتر، به تولید انبوه انواع دستگاه جت پرینتر دست یابند. تولید کنندگان چینی از تمامی مدلها ی جت پرینتر کپی برداری کردند و در این راه تا حدودی نیز موفق بودند، البته دلیل موفقیت، گاهی ارزانی بیش از حد انواع دستگاه جت پرینتر هم بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>