اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه بسته بندی زعفران

بسته بندی زعفران به روش های متفاوتی انجام می گیرد، به طور معمول هر مرحله از کار به صورت دستی و یا اتوماتیک صورت می پذیرد. در این مقاله در ابتدا توضیحات مربوط به انواع دستگاه بسته بندی زعفران و سپس مراحل بسته بندی آن گفته می شود.

دستگاه بسته بندی زعفران به صورت دوخت دستی

ساده ترین روش برای بسته بندی زعفران استفاده از این دستگاه می باشد. این دستگاه با توجه به داشتن ولم حرارتی و همچنین داشتن قابلیتی چون تنظیم مناسب و مورد نظر برای انواع پوشش های بسته بندی این امکان را فراهم می سازد که با کمترین هزینه خط بسته بندی زعفران به خصوص به صورت خانگی راه اندازی شود.

در این نوع بسته بندی مانند دیگر روش های دوخت که به صورت ساده است توجه زیادی به طراحی محصول و شیک بودن بسته بندی آن نمی شود، که در این شرایط اصولا این نوع محصول بازارهای عمده و ارزان قیمت را هدف قرار می دهد.

دستگاه بسته بندی زعفران به صورت دوخت افقی

دستگاه های بسته بندی زعفران به صورت دوخت افقی دارای سرعت بسیار بالاتری نسبت به دستگاه دوخت دستی دارد، همچنین این دستگاه از نظر کارایی سهولت بسیار بیشتری در بسته بندی زعفران را در بر می گیرد.

این دستگاه در مدل های متفاوتی وجود دارد که در برخی از مدل ها به صورت اتوماتیک، تاریخ و دیگر مشخصات را روی محصول حک می کنند و در برخی از مدل های دیگر بسته بندی زعفران به صورت افقی و بر روی ریل متحرک صورت می گیرد. از دیگر مدل های دستگاه بسته بندی زعفران می توان به مدل های میز دار که به صورت دوخت افقی و ریلی می باشند اشاره کرد.

دستگاه بسته بندی زعفران به صورت اسکین پک

یکی از روش های نوین و جالب توجه در بسته بندی زعفران به صورت اسکین پک می باشد. دستگاه بسته بندی زعفران اسکین پک باعث ایجاد یک لایه پلاستیک بر روی پکیج زعفران می شود.با حوصله و هزینه برای طراحی بسته داخلی زعفران و کاتالوگ همراه آن می توان با یک لایه اسکین پک بر روی کل محصول، آن را به محصولی با ارزش افزوده بالا و همچنین قابل رقابت در بازارهای جهانی تبدیل کرد.

دستگاه بسته بندی زعفران به صورت شرینک پک

یکی دیگر از روش های بسته بندی زعفران به صورت نوین، شرینک پک می باشد. در این نوع بسته بندی شرینک به صورتی طراحی شده که در دور تا دور محصول به صورت پک قرار می گیرد. اصولا قیمت تمام شده زعفران در بسته بندی با شیرینک بیشتر از دیگر بسته های زعفران است، که با توجه به طراحی زیبای این نوع بسته بندی نسبت به بسته بندی های دیگر خرید مشتری به طبع افزایش پیدا می کند.

دستگاه بسته بندی زعفران به صورت وکیوم

در صورتی که جعبه طراحی شده برای محصول از جنس فلزی باشد و یا قابلیت وکیوم شدن را داشته باشد، می توان جهت بسته بندی آن از دستگاه بسته بندی وکیوم استفاده کرد. برای افزایش ماندگاری و کیفیت محصول یکی از بهترین روش ها برای محصول ارزشمندی چون زعفران وکیوم کردن می باشد.

مراحل فرآوری و بسته بندی زعفران

بسته بندی زعفران دارای 5 مرحله اصلی می باشد، جهت جلوگیری از تابش نور مستقیم آفتاب به محصول و رطوبت و همچنین حفظ این ماده ارزشمند از آسیب میکروبی باید محیط استریل و به دور از نور مستقیم آفتاب و بدون رطوبت باشد.

  1. جداسازی: در این مرحله با دقت خامه گل از سایر اجزای آن جدا می شود و قبل از وزن کردن باید به طور کامل از مواد اضافی عاری گردد.
  2. وزن کردن: برای وزن کردن زعفران از ترازوهای دقیق و کاملا کالیبره شده استفاده می گردد. لازم به ذکر است پیمانه های وزنی کاملا به ابعاد بسته بندی و بازار هدف بستگی دارد.
  3. بسته بندی کردن: یکی از روش های بسته بندی با توجه به استراتژی بازار هدف استفاده می شود. در این مرحله مشخصات دقیق محصول علی الخصوص تاریخ و وزن بر روی آن قید می شود.
  4. جعبه گذاری: یکی دیگر از روش های بسته بندی زعفران به صورت پک پک داخلی و یک جعبه جداگانه می باشد. که در این مرحله زعفران پَک شده را در جعبه قرار می دهند.
  5. بازرسی و کنترل کیفی: قبل از آنکه محصول بسته بندی شده را در درون کارتن های حمل قرار دهند باید محصولات به صورت رندوم مورد آزمون کیفیت و وزن قرار گیرد. جهت اطمینان از کیفیت محصول بسته بندی های نوین مانند روش اسکین پک و یا شیرینگ پک می باشد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>