اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تولید لوله ای مقوایی

همچنین کاغذهای مورد استفاده در قسمت میانی لوله نیز بر اساس ویژگی های کاربردی لوله انتخاب می شوند. فقط به نسبت لایه داخلی و بیرونی این لایه در منظر دید نمی باشد و ویژگی ساختمانی آن ها بیشتر از ویژگی ظاهری آن ها حائز اهمیت است.

کاغذهای مناسب برای ساخت لوله های مقوایی که به صورت رول می باشند دارای عرضی پهن هستند که آنها را توسط دستگاه برش رول به رول های باریک تر تبدیل می کنند.نخستین مرحله باز کردن رول های باریک کاغذ می باشد که این مرحله را رول بازکنی می نامند. پس از این مرحله چسب زنی صورت می گیرد که معمولا هر دو مرحله ی مذکور در یک دستگاه صورت می گیرد.

طریقه برش زنی در تولید بسته بندی قوطی مقوایی

در خط تولید لوله های مقوایی از ابزارهای برش متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این ابزارها می توان به برش ساده لوله اشاره کرد، که در این نوع در انتهای خط تولید لوله این ابزار را پس از رول چسبان قرار داده و برای برش تیوب ها با هماهنگی رول پیچ مورد استفاده قرار می گیرد.

در ابتدا تیغه ها به تیوب ها به تیوب محکم می شوند و سپس آن ها را می برند، تیغه برش با سرعت تیوب باهم هماهنگ می شوند. جهت جلوگیری از کاهش کیفیت تیوب ها در هنگام چرخش به دور محور، سیستم کنترل همزمان و بدون توقف روی دستگاه نصب می شود.

یکی از مزایای برش به وسیله تیغه نسبت به اره کردن جلوگیری از ایجاد گرد و غبار و براده می باشد. که در این حالت جهت برش از تیغه های محرک استفاده می شود. با نگه داشتن دو غلتک تیوب از وسط آن باعث نفوذ بیشتر و بهتر تیغه ها درون تیوب می شود که در نتیجه با این عمل کیفیت برش بالاتر می رود.

مزایای برش بسته بندی قوطی با تیغه

  • قابلیت تنظیم و تطابق ارتفاع میله
  • کارکرد آسان
  • امکان تعمیرات اساسی
  • عدم وجود خاک اره
  • تغییر قطر با استفاده از موتور
  • صرفه جویی در زمان

در برخی مواقع از ابزار برش چند تیغ استفاده می شود، در این شرایط تیوب های مارپیچی لیبل خورده در هر مرحله برش به چند قوطی تقسیم می شوند که برش به وسیله یک سیستم چند تیغه هماهنگ و همزمان با رول پیچ صورت می گیرد.

ماشین پاکسازی قوطی ها

ماشین پاکسازی قوطی ها از تجهیزات تکمیلی دستگاه برش می باشد. این ماشین به صورت خودکار دیواره های داخلی و لبه های قوطی های پیچیده شده در اندازه های استاندارد را تمیز می کند.پتکه های کنده شده از درون قوطی تمیز می شوند و باعث می شود درپوش به خوبی درون قوطی جای گیرد و محتویات آن تمیز بماند. اغلب نمونه های عرضه شده از این دستگاه می توانند در خطوط تولید شده توسط سایر تولیدکنندگان نیز کار کنند.

نقش چسب در ساخت لوله های مقوایی جهت بسته بندی

امروزه نقش چسب برای ساخت لوله های مقوایی فقط چسباندن دو لایه مقوایی نمی باشد، بلکه با بهینه سازی تجهیزات این دستگاه چسب زن و انتخاب چسب مناسب امکان تولید قوطی های نفوذ ناپذیر در برابر گاز و مایعات وجود دارد.همان گونه که قبلاً در قسمت رول باز کنی بسته بندی قوطی مقوایی اشاره کردیم، تعویض رول های وب با سرعت بالا در سرعت کل تولید تأثیرگذار است. این قضیه جدیداً در ماشین آلات مورد اهمیت ویژه ای قرار گرفته است.

پس از مرحله رول بازکنی مرحله رول پیچی صورت می گیرد که قبل از این مرحله نوار کاغذی از روی رول کاغذ باز شده را چسب می زنند که در این صورت آماده پیچیده شدن و یا لوله شدن است.جهت تولید تیوپ های پیچیده شده کاغذی از دستگاه رول پیچ استفاده می شود. لازم به ذکر است تیوپ های پیچیده شده به صورت مارپیچی تهیه می شوند.

باید توجه داشت کیفیت کاغذ مصرفی، کیفیت چسب و عواملی مانند رطوبت نقش مهمی در کیفیت لوله تولید شده دارند. در تمامی رده های ماشین های رول پیچ حلزونی با کارکرد بالا، هر کدام از دو غلتک رول جمع کن به صورت جداگانه دارای موتور سه فاز می باشند.

مبدل فرکانسی مستقیماً توسط کنترلر ماشین به کار می افتد و کار آن منظم و یکنواخت کردن انرژی محرک دو غلتک دستگاه است. این کار حتی در هنگام حرکت آرام یا شروع به کار ماشین انجام می شود. مزیت دیگر این سیستم این است که به خاطر چرخش هر دو غلتک، نوار پیچیده شده و تیوب تنها در معرض نیروی یک طرفه قرار نمی گیرد.

در صورت اعمال فشار خم کنی زیاد بر روی محور پیچش مکانیزم موتوری جبرانی بر روی یاتاقان های محور، جهت صحیح گردش محور نسبت به برش زن را تضمین می کند. به خاطر وجود سیستم موتوری هماهنگ، حالت چرخش بر روی محور در هر زمانی قابل تنظیم است و بخش رول بازکنی و چسب زنی نیز می تواند به صورت هماهنگ با آن عمل کنند.

زاویه گام به راحتی با گردونه دستی و دنده حلزونی قابل تطابق و تنظیم است. کشش تسمه نیز به صورت بادی تنظیم می شود و سیستم جداساز سریع نیز برای جلوگیری از حادثه طراحی شده است. برای برش تیوب های بدون ته از درازا، دستگاه برش تیغه ای تک تک یا دستگاه برش ترکیبی چند تیغه ای به کار گرفته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>