اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع بسته بندی

اغلب پوشش های مصنوعی از جنس فیبر سلولز می باشند و با توجه به نوع محصولی که در این پوشش قرار می گیرد فرمول های متفاوتی برای ساخت پوشش به کار برده می شود، همچنین کارخانه تهیه کننده این پوشش ها در به کار بردن فرمول های مختلف جهت ساخت پوشش سلولزی موثر می باشد.مثلا ترکیبات پوشش مصنوعی کالباس خشک، لیونر و کالباس معمولی به صورت ذیل می باشند.

40 درصد سلولز احیاء کننده، 30 درصد سلولز بومی یا همان فیبرهای رشته ای، 22 درصد گلیسیرید DABV و 8 درصد آب، که این نوع پوشش مصنوعی ضخامتی حدود 8 میکرون دارد.این نوع پوشش های مصنوعی شباهتی به پوشش های طبیعی ندارند و قابل خوردن نیستند و در موقع مصرف سوسیس و کالباس باید پوشش جدا گردد ولی این نوع پوشش هم از نظر بهداشتی و هم از نظر تمیز بودن پسندیده تر است.

همچنین می توان از این نوع پوشش با قطر و اندازه دلخواه استفاده کرد و با توجه به سفارش مصرف کننده آن را تهیه نمود. پوشش های سلولزی قابل رنگ شدن هستند که می توان علامت اختصاصی کارخانه را روی آن ها ثبت کردو تمامی مشخصاتی که روی محصول لازم است را روی این نوع پوشش که قابل اجرا شدن رنگ رو آن به صورت زیبا و یکنواخت می باشد چاپ کرد.

امروزه علاوه بر پوشش های سلولزی از انواع پلاستیک هایی از جنس پلی اتیلن نیز استفاده می شود. زمانی که محصول مورد نظر در داخل این نوع پوشش ها قرار می گیرد در حین پخت سوسیس و یا دود دادن پوسته که همان پروتئین های منعقد شده است در زیر این پوشش تشکیل می شود به صورتی که می توان پوشش سلولزی را برداشت و محصول را بدون پوسته عرضه کرد.

انواع پوشش های مصنوعی و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن ها

امروزه پوشش های مصنوعی با ترکیبات خاص فیزیکی و شیمیایی تهیه می شوند و به بازار عرضه می گردند.

سلولزی

ماده اولیه پوشش های سلولزی، سلولز تبدیل شده به هیدرات سلولز می باشد که آن را سلوفان می نامند. از خصوصیات این نوع پوشش می توان به نفوذ پذیری آن در مقابل رطوبت، تا حدود کمی رطوبت پذیری در مقابل گازها و همچنین قابلیت ارتجاع آن ها اشاره کرد. پوشش های سلولزی حالت شیشه ای و قابل رویت دارند و کاملا سفت و محکم می باشند.

الیاف سلولزی

ماده اولیه الیاف سلولزی، هیدرات سلولز به همراه الیاف می باشد. از خصوصیات الیاف سلولزی می توان به نفوذ پذیری آن ها در مقابل رطوبت و تا حدود کمی در مقابل گاز و قابلیت ارتجاع آن اشاره کرد. لازم به ذکر است الیاف سلولزی از سلوفان محکم تر هستند. این نوع الیاف قابل رویت می باشند ولی معمولا به آن ها رنگ زده می شود.

الیاف سلولزی چند لایه

ماده اولیه این نوع پوشش هیدرات سلولز به همراه الیاف و یک طبقه از PVC می باشد. پوشش الیاف سلولزی چند لایه دارای خاصیت نفوذ پذیری محدودی در برابر رطوبت و گازها و همچنین نفوذ پذیری در مقابل دود می باشند. این نوع پوشش ها معمولا رنگی می باشند و بخش خارجی آن ها به صورت مات و بخش داخلی صاف و شفاف می باشد.

الیاف پوست

مواد اولیه این نوع پوشش ها پلی امید، پلی استر، پلی اتیلن، پلی پروپلین و PVC می باشد. از خصوصیات این نوع پوشش می توان به قابلیت نفوذ آن ها در برابر رطوبت و گاز و غیر قابل نفوذ بودن در برابر دود اشاره کرد. سطح خارجی و داخلی پوشش های پلاستیکی صاف بوده و در بیشتر مواقع رنگ زده
می باشد.

آلژینات

ماده اولیه این نوع پوشش ماده به وجود آمده از جلبک های دریایی می باشد که به صورت آلژینات کلسیم درآمده است. پوشش های آلژینات در برابر حرارت پخت مقاوم و قابل استریلیزاسیون می باشند. این نوع پوشش ها شفاف و قابل رویت بوده، همچنین پوشش آلژینات بسیار لطیف می باشد و برای تهیه سوسیس به کار می روند در ضمن این نوع پوشش خوراکی می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>