اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بسته بندی مرغ

احتمالا شما نیز به دنبال طرح توجیهی برای راه اندازی خط تولید مرغ هستید و یا می خواهید راجع به بسته بندی مرغ و فرآیند آن بیشتر اطلاعات کسب کنید. باید بگوییم که در هر صورت در جای درستی هستید. در این مقاله ما همه چیز را راجع مراحل و فرآیند، دستگاه های بسته بندی مرغ و همچنین نکات مورد نیاز برای انجام این فرآیند را به طور کامل توضیح می دهیم.

بررسی های علمی نشان می دهد که 90 درصد از جمعیت ایران دچار کمبود دریافت کلسیم، 70 درصد کم بود آهن و 65 درصد کم بود ویتامین B2 دارند. اگر منابع حیوانی در ایران مصرف می شد جمعیت ایران دچار کم بود آهن نمی شد.

از طرفی اگر مصرف شیر و لبنیات به اندازه توصیه شده استفاده می شود، با کمبود ویتامین B2 مواجه نبودیم. جالب است بدانید پروتئین مصرفی در جامعه ما بیشتر از منابع گیاهی، نان و غلات است. پس با این وضع، بهتر است بگوییم میزان مصرف پروتئین های حیوانی در کشور ما کافی نیست.

بسته بندی مرغ چه فرایند و مراحلی دارد؟

بسته بندی مرغ به دو صورت فراوری شده و فراوری نشده صورت می گیرد که در زیر به طور کامل توضیح داده ایم.

الف- مرغ فرآوری شده

در این روش ابتدا مرغ را در سبد های مخصوص مرغ به صورت فله ای یا داخل پیش سرد کن در دمای صفر درجه سانتی گراد در انبار موقت قرار می دهند. سپس سبد های حمل مرغ به سمت سالن های عملیات مرغ هدایت شده و در این سالن به طور کل تمامی عملیات فرآوری صورت می گیرد.

در این مکان قطعات گوشت مرغ به صورت مرغ با استخوان و مرغ بدون استخوان تفکیک می شوند، سپس تکه های گوشت مرغ در ظروف یکبار مصرف قرار گرفته و با سلفون بسته بندی می شوند.بعد از مراحل بسته بندی، مرغ های بسته بندی شده جهت عملیات انجماد، به پیش سرد کن ثانویه انتقال داده می شوند. پس از نگهداری آنها در دمای 10 درجه سانتی گراد به صورت گرم آماده عرضه به بازار و فروشگاه ها جهت فروش می شوند.

اگر این نگهداری در تونل انجماد به 4 ساعت برسد و بسته بندی ها به سردخانه انتقال یابد عرضه مرغ به صورت سرد می باشد. هم چنین تمام تکه های مرغ از جمله دل، جگر، بال، گردن و … به صورت تفکیک شده در سبد های جداگانه به بازار فرستاده می شوند.

ب- مرغ فرآوری نشده

در شرایطی که روی مرغ فرآوری صورت نگیرد، مرغ را بعد از تحویل وارد سالن عملیات می‌کنند. سپس تمام محتویات داخل شکم مرغ را خالی کرده و آنها را در کیسه های بسته بندی مرغ قرار می دهند. سپس مرغ را وارد سردخانه کرده و در دمای 30- درجه سانتیگراد منجمد می کنند. در نهایت آنها را در بسته بندی هایی با وزن ها متفاوت تا 15 کیلوگرم به بازار ارائه می دهند.

مناسب ترین دستگاه بسته بندی مرغ کدام است؟

دستگاه بسته بندی مرغ انواع مختلفی دارد و شما بسته به نیاز خود می توانید از آنها استفاده کنید. برای مثال یکی از ساده ترین آنها را می توان دستگاه سلفون کش یا استرچ کش نام برد. در آخرین مراحل آماده سازی مرغ و گذاشتن آن در ظرف مربوطه می توان از از این دستگاه هم برای بسته بندی مرغ در خانه و هم در فروشگاه های پروتئینی و مواد غذایی استفاده کرد.

ظروف یکبار مصرف حاوی پای مرغ، ابتدا باید با استفاده از سلفون پوشیده شوند، سپس روی آن ها برچسب زده شود. در ضمن نوع تازه آن ها باید به مدت 48 ساعت و نوع منجمد آن ها به مدت 3 ماه دارای تاریخ انقضا باشد. نوع منجمد باید در دمای 18- درجه سانتی گراد نگهداری شود، نوع تازه باید در دمای 1 تا 2 درجه سانتی گراد نگهداری شود.

دومین و پرکاربردترین دستگاهی که می توان به آن اشاره کرد، دستگاه وکیوم بسته بندی است. به کمک این دستگاه هوای داخل بسته به طور کامل خارج می شود. بنابراین دیگر نیازی نیست که نگران فاسد شدن آن باشید. چرا که اکسیژن موجود در بسته باعث رشد میکروب ها و باکتری هایی می شود که به تجزیه شدن مواد غذایی کمک می کند.

علاوه بر این می توان از انواع دستگاه سیل کن مانند دستگاه سیل وکیوم برای بسته بندی مرغ نیز استفاده کرد. این دستگاه ها انواع و نمونه های مختلفی دارد که هر کدام می توان به نوعی در یک بسته بندی محکم و شکیل موثر واقع شوند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله انواع دستگاه سیل ظرف را مطالعه نمایید. این دستگاه ها در رنج قیمت های مختلفی وجود دارد و شما می توانید بسته به نیاز خود با ما تماس گرفته و مدل دلخواه را سفارش دهید.

علاوه بر این باید بگوییم که بر روی این دستگاه ها نصب انواع دستگاه تاریخ زن نیز امکان پذیر است. بنابراین اگر مایل به سفارش دستگاه بسته بندی مرغ به همراه تاریخ زن بودید، با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.بهتر است قبل از این که شروع به کار کنید راجع به موارد زیر بیشتر بدانید:

  • بسته بندی باید کاملا بهداشتی باشد تا از ورود هر گونه آلودگی به درون آن جلوگیری شود.
  • مرغ بسته بندی شده باید از نفوذ گرما به داخل آن و نشتی جلوگیری کند.
  • معمولا در بسته بندی های مرغ، نباید لاشه ای با وزن بیشتر از 1200 گرم و کمتر از 700 گرم وجود داشته باشد.
  • محل فرآوری مرغ و بسته بندی آن باید تهویه مناسب داشته باشد.
  • بسته ها باید دارای برچسب بوده و حداکثر در داخل باکس های پلاستیکی، می توان 12 بسته قرار داد.
  • قطعه های مرغ باید کاملا تازه باشند و نباید طعم، رنگ و بوی غیر طبیعی باشند.
  • استخوان ران شکسته نباید در بسته بندی های ران مرغ وجود داشته باشد.
  • قطعات مرغ باید به درستی شسته شوند و نباید اثری از ضایعات و خونابه روی آن وجود داشته باشد.
  • لباس کارکنان باید تمیز و مناسب باشد و همه کارکنان با استفاده از کلاه موهای سر خود را بپوشانند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>