اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بسته بندی گوشت قرمز

مراحل بسته بندی گوشت قرمز تا توزیع آن

برای بسته بندی گوشت قرمز، ابتدا لاشه های گوشت در کشتارگاه ها بازرسی می شوند و توسط دامپزشک مهر تأیید سلامت بر روی آنها می خورد و لازم است برای تولید به بازار مسیرهای ذیل طی شود. لازم به ذکر است که در آخرین مرحله بسته بندی گوشت قرمز یا چرخ کرده، شما می توانید از دستگاه وکیوم خانگی نیز استفاده کنید.

در ابتدا لاشه های گوشت به تونل سرد در 15+ درجه سانتی گراد منتقل می شوند که در این مرحله جمود نعشی صورت می گیرد، سپس لاشه های گوشت را در دمای 35- درجه سانتیگراد منجمد می کنند.در این روند لاشه های گوسفند به صورت کامل و لاشه های گوساله به صورت تکه تکه با پلاستیک پوشانده می شوند و توسط کامیون های یخچالدار توزیع می شوند، این توزیع انتقال گوشت به مراکز فروش و سردخانه های مخصوص نگهداری گوشت می باشد.

در بعضی مواقع لاشه های گوشت بدون اینکه انجماد شوند به صورت غیر منجمد (گوشت گرم) توسط کامیون ها به خرده فروشی و مراکز مصرف منتقل می شوند. باید به دمای داخل کانتینر کامیون ها حداکثر تا 7 درجه سانتی گراد باشد. با توجه به مسافت کشتارگاه تا مراکز توزیع و مصرف دمای کانتینر تنظیم می گردد.با افزایش دمای محیط و طولانی بودن مسیر باید دمای کانتینر کاهش پیدا کند.

از دیگر روش های توزیع گوشت، توزیع گوشت به صورت تازه و قطعه بندی شده است. در این روش لاشه های گوشت قطعه بندی شده، سپس استخوان گیری می شوند و هر قسمت به صورت مجزا در ظروف یک و دو کیلویی بسته بندی شده و در دمای 1- تا 2 درجه سانتی گراد به مراکز فروش و فروشگاه ها جهت مصرف منتقل می شوند.

جهت جلوگیری از آسیب، بسته بندی های گوشت را در سبدهای بزرگ پلاستیکی قرار می دهند تا نه تنها از آسیب به آن ها جلوگیری کنند بلکه بارگیری و تخلیه آن ها را به راحتی انجام دهند. در شرایطی که دمای حمل و نقل این گوشت ها 1- تا 1+ باشد. به مدت 15 روز می توان از آنها نگهداری کرد و در همین دما مدت نگهداری گوشت چرخ کرده بین 5 تا 7 روز می باشد.

گوشت قرمز را می توان به روش قطعه بندی استخوان گیری قطعات در داخل پوششی پلاستیکی در داخل کارتن نیز بسته بندی کرد.پس از قرار گرفتن بسته بندی گوشت قرمز در کارتن، کارتن های حاوی گوشت را در تونل انجماد قرار می دهند تا گوشت در داخل کارتن منجمد شود.

پس از انجماد محتویات داخل کارتن، کارتن های گوشت به وسیله کامیون های یخچالدار به مراکز نگهداری، فروش و مصرف حمل می شوند. باید توجه داشت که دمای یخچال کامیون 20- یا 18- درجه سانتی گراد باشد.

خلاصه مراحل بسته بندی گوشت

  • ذبح دام در کشتارگاه
  • بازرسی و تایید سلامتی گوشت حاصل توسط دامپزشک و کارشناسان
  • انتقال گوشت کشتار به تونل سرد که دارای دمای 15+ درجه سانتی گراد (برای انجام جمود نعشی)
  • انتقال لاشه به تونل انجماد با دمای 35- انجام می گیرد تا منجمد گردد.
  • لاشه منجمد شده را با پلی اتیلن یا پلاستیک می پوشانند
  • بسته بندی گوشت آماده شده را با کامیون یخچال دار به مراکز فروش یا سرد خانه ها انتقال می دهند.

مراحل بسته بندی گوشت مرغ

فرآیند بسته بندی گوشت مرغ با بسته بندی گوشت قرمز کمی متفاوت تر است و اصولا مرغ به دو صورت فرآوری شده و فرآوری نشده ارائه می گردد.

مرغ فرآوری شده

فرایند فرآوری بدین صورت است که ابتدا مرغ در سبدهای مخصوص مرغ در پیش سردکن و یا به صورت فله ای که دمای صفر درجه سانتی گراد می باشد در انبار موقت قرار گرفته و پس از آن با سبدهای حمل مرغ به سالن عملیات مرغ هدایت شده و در این سالن تمامی عملیات فرآوری صورت می گیرد.

قطعات گوشت مرغ به دو صورت شامل مرغ با استخوان و مرغ بدون استخوان تفکیک شده و در ظروف یکبار مصرف قرار گرفته و روی ظروف یکبار مصرف با سلفون بسته بندی می شوند، سپس توزین شده و جهت عملیات انجماد وارد پیش سردکن ثانویه می شود و پس از نگهداری در دمای 10درجه سانتی گراد آماده عرضه به بازار یا نگهداری در تونل انجماد به مدت 4 ساعت و سپس نگهداری در سردخانه می باشند.بقیه موارد که شامل پوست، دل و جگر، بال و گردن و اسکلت مرغ می شود تفکیک شده و در سبدهایی جداگانه به بازار فرستاده می شوند.

مرغ بسته بندی (فرآوری نشده)

در صورتی که عملیات فرآوری روی مرغ صورت نگیرد مرغ را بعد از تحویل وارد سالن عملیات شده و محتویات داخل شکمی مرغ را خالی کرده و بعد از قرار دادن داخل کیسه های بسته بندی مرغ و توزین مرغ آن را وارد سردخانه کرده و در دمای 30 - درجه سانتیگراد آن را منجمد کرده و سپس در بسته بندی های تا 15 کیلوگرمی به بازار ارائه می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>