اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بسته بندی روغن های خوراکی

نحوه بسته بندی و مصرف روغن های نباتی جامد هیدروژنه و مارگارین

اصولا برای مصارف مؤسسه ای از روغن های نباتی جامد هیدروژنه و مارگارین که در حلب های بزرگ، شبکه های فولادی و کیسه های پلاستیکی ضخیم بسته بندی می شوند استفاده می گردد.در آخرین مرحله بسته بندی می توان به کمک دستگاه ناریخ زن و یا دستگاه جت پرینتر اتوماتیک، سری ساخت و تاریخ تولید و انتقضاء را بر روی محصول درج کرد.

از نظر مصرف کننده در درجه اول قیمت، قدرت محافظت کنندگی و مناسب بودن بسته بندی حائز اهمیت است و در درجه دوم برای آنها جذابیت بسته بندی بسیار مهم است.روغن های نباتی جامد هیدروژنه و مارگارین برای نگهداری نیاز به یخچال ندارند. به این دلیل که این محصولات بو را جذب می کنند، پس باید در مکانی سرد و خشک و به دور از مواد معطر نگهداری شوند.

باید به این نکته توجه داشت که اگر اکسیژن در روغن وجود داشته باشد باعث تشدید فساد اکسیژنی می شود.می توان از دستگاه سیل القایی نیز برای سیل کردن یک پلاستیک بر روی درب روغن های خوراکی نیز استفاده کرد.دستورالعمل های نادرستی که در جا به جایی روغن باید از آنها دوری شود عبارتست از:

  • مکش هوا به داخل
  • دمیدن هوا به داخل خطوط لوله که سبب عبور حباب های هوا از داخل روغن نگهداری شده در تانک می شود.
  • قرار گرفتن چربی مایع در مجاورت هوا
  • ورود هوا به داخل روغن از طریق بهم زدن اشتباه و نا صحیح روغن در تانک نگهداری

نکاتی که در خصوص بسته بندی روغن های مختلف باید به آن ها توجه داشت عبارتست از:

1-ظرف های پلاستیکی پلی استایرن و PVC اثرات بسیاری بر روی مواد غذایی داخل این نوع بسته بندی می گذارند و اخیرا مسئولان وزارت بهداشت استفاده از این ظرفها را برای مواد بالای 65 درجه سانت یگراد ممنوع کرده اند.

این ظروف عمدتا وابسته به مواد نفتی و فسیلی می باشد که باید توجه داشت در مواجه با دمای بالای 65 درجه سانتی گراد و در مجاورت با چربی ها و مواد اسیدی، مونومر استایرن که تشکیل دهنده پلی استایرن می باشد آزاد شده و سبب سرطان زایی می شوند.

2- لازم به ذکر است ظروف روغن مایع هرچه کوچک تر باشد بهتر است، به دلیل اینکه اکسیژن موجود در قسمت خالی بطری کمتر بوده پس در نتیجه باعث جلوگیری از فاسد شدن آن می شود.

3- ظروف روغن مایع باید غیر شفاف بوده و نباید روغن موجود در آن به راحتی دیده شود.

شاید این سؤال در ذهنتان به وجود آید که چرا بسیاری از روغن ها در ظروف شفاف توزیع می شوند؟

این نکته وجود دارد ظروف شفافی که روغن مایع در آن ریخته می شود از جنس پلی اتیلن و PET می باشد که به سیستم کریستالیزاسیون مجهز است که مانع ورود نور آفتاب به درون ظرف می شود و هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارد.

4-باید توجه داشت ظروف PET امواج ماوراء بنفش اشعه خورشید را جذب می کنند و مانع انجام اکسیداسیون می شوند.اما متاسفانه در برخی از فروشگاه ها و سوپر مارکت به هر دلیلی روغن ها را در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار می دهند که این مسئله باعث کاهش تاریخ مصرف روغن داخل ظروف پلاستیکی می شود.

در نهایت نتیجه می گیریم هر روغنی با توجه به ساختمان شیمیایی خاص خود دارای واکنش های متفاوتی در برابر عوامل محیطی می باشد، پس بسته بندی روغن های خوراکی عامل بسیار مهمی در به تعویق انداختن کاهش تاریخ مصرف و کاهش کیفیت در طعم، بو و مزه روغن می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>