اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ظروف بسته بندی مخصوص روغن

از آنجائیکه عوامل مختلفی بر پایداری روغن های خوراکی تأثیر گذار است، باید در انتخاب نوع ماده بسته بندی برای روغن ها بسیار توجه کرد. به عنوان مثال روغن به وسیله نور در حضور اکسیژن موجود در ظرف بسته بندی به مرور زمان در معرض فاسد شدن قرار می گیرد.

درست است بسته بندی بطری های پلاستیکی و شیشه ای رنگی از روغن در مقابل نور محافظت می کند ولی در بیشتر مواقع مصرف کننده ترجیح می دهد شفافیت روغن را ببیند، پس باید توجه داشت که روغن در بسته بندی شفاف عرضه شود و باید ظروف بسته بندی پلاستیکی استحکام کافی داشته باشند تا روغن را نسبت به عبور اکسیژن و آب مقاوم نگه دارند.

تحقیقات علمی نشان می دهد که مدت نگهداری روغن در قوطی های فلزی و سپس در ظروف شیشه ای زرد کهربایی بیشتر از بطری های پلاستیکی و ظروف شیشه ای شفاف می باشد.

ظروف بسته بندی مناسب برای انواع روغن

در این بخش می خواهیم ظروف بسته بندی مختلف برای انواع روغن را مورد بررسی قرار دهیم. هر یک از انواع روغن های خوراکی از جمله: روغن سویا، روغن پالم و روغن زیتون، باید در ظرف مخصوص به خود قرار بگیرد تا از نور و سایر مسایل جانبی در امان باشند.

1- روغن سویا

با توجه به اسید لینولئیک موجود در روغن سویا باید روغن سویا در بطری های پلاستیکی دور از نور قرار گیرد. لازم است بدانید ماندگاری روغن سویا در دمای 360C، 230 روز و در دمای 135C، 350 روز می باشد و زمان ماندگاری روغن سویایی که در حضور نور قرار می گیرد در دمای 330C، کمتر از 60 روز می باشد.

2- روغن پالم

برای نگهداری روغن پالم بهترین گزینه ظروف فلزی لاک دار می باشد.

عوامل مهم و موثر در فاسد شدن روغن های نباتی:

  • هیدرولیز: رطوبت زیاد دانه روغنی و درجه حرارت بالای محیط و همچنین نحوه استخراج روغن در کارخانه و نگهداری روغن به مدت طولانی در انبارها عامل اصلی هیدرولیز می باشد. عمل هیدرولیز باعث بدمزه شدن روغن می شود.
  • به وجود آمدن اسیدهای چرب در روغن مانند اسید اوریک، اسید کاپریک و اسید میریستیک باعث تسریع عمل فساد روغن می شود.
  • نگهداری روغن در ظروف پلاستیکی: روغن باید دور از نور و در جایگاه مناسب نگهداری شود.
  • استفاده از ظروف مسی برای روغن به تسریع عمل فساد روغن کمک می کند.
  • حرارات نامناسب و زیاد به روغن.
  • اکسیژن موجود در فضای خالی ظروف.

3- روغن زیتون

بسته بندی های بزرگ برای روغن زیتون به صورت شبکه های استیل می باشد که این نوع بسته بندی فلزی برای فرآورده های فله ای کاربرد دارد. بسته بندی های روغن زیتون با ظرفیت کمتر در بطری های شیشه ای و بطری های پلاستیکی پلی وینیل کلراید انجام می گیرد.

دیگر بسته بندی ها شامل ظروف T.P با ظرفیت کمتر، بطری های پلاستیکی پلی وینیل کلراید، پلی اتیلن یا PET می باشند و همچنین تمایل به استفاده از بطری های شیشه ای برای بسته بندی روغن زیتون، نیز وجود دارد.

4- روغن آفتابگردان

روغن آفتاب گردان در بسته بندی هایی از جنس PET پایداری بیشتری دارد و بعد از آن پایداری خوبی در بسته بندی های فلزی دارد. ظروف PET زرد رنگ از روغن در مقابل نور محافظت می کنند ولی با توجه به اینکه مصرف کننده تمایل به دیدن شفافیت روغن را دارد می توان از ظروف PET شفاف به دور از نور استفاده کرد.

ظروف PET زرد رنگ محصول را در مقابل نور محافظت می کند ولی در مواردی که براساس فرهنگ جامعه، مصرف کننده ترجیح می دهد در موقع خرید رنگ و شفافیت روغن را ببینید، می توان از ظروف PET شفاف استفاده نمود و در شرایط دور از نور نگهداری کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>