اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

توزیع بسته بندی

محصولاتی که بسته بندی می‌شوند در تمامی فرایند حمل و نقل و نگهداری یا جابه جایی و سایر فرایند ها همواره دچار خطر هستند که این بسته بندی ها باید این خطرات احتمالی را پوشش دهند تا از آسیب های وارده به بسته بندی و کالا پیشگری شود.

در زیر به بررسی 7 مورد از خطرات احتمالی هنگام توزیع کالا و بسته بندی می پردازیم که مطالعه و شناخت این خطرات بسیار مفید خواهد بود.

جابه جایی بی احتیاط

این جابه جایی ها عموما توسط مکانیکی انجام می شود که شکل بسیار خشنی از جابه جایی می باشد و عامل آسیب به کالای بسته بندی می شود هرچند جابه جایی های دستی نیز شامل بی احتیاطی هستند و می توانند به بسته بندی آسیب رسانند.

بسته بندی

حوادثی که حین انبار کردن کالا روخ می دهند به علت فرو ریختن کالا از بالا به پایین به خاطر ارتفاع زیاد و عدم تعادل مناسب چیدمان و یا عدم ایجاد فضای مناسب برای رفت و آمد وسایل مکانیکی در نتیجه ی عدم رعایت اصولی در انبار کردن کالا.

انبار کردن هنگام حمل و نقل

هنگام انبار کردن کالا ها در وسایل نقلیه بزرگ و ماشین های سنگین به علت ارتفاع زیاد محصولات و فشار بسیار زیادی که به کالا ها می آید باعث آسیب رسیدن به کالا می شود.

لرزش بار آزاد

به علت عدم بسته بندی درست ممکن است به بار آسیب وارد شود که ساین آسیب ممکن است به میوه ی بسته بندی شده وارد شود و یا به شیشه و هر محصول بسته بندی شده از این نوع باشد.به علت آزاد بودن بار و لرزش های پی در پی آن امکان آسیب رسیدن به محصولات و بسته بندی بسیار زیاد می باشد و این مورد باید حتما رعایت شود که محصولات موجود درست در کامیون قرار بگیرند و محصولات و بسته بندی ها به صورت آزاد قرار نگیرند.

لرزش وسیله نقلیه

هنگام لرزش های پی در پی وسیله های نقلیه در حین حرکت ممکن است به بار آسیب وارد شود. به این آسیب تشدید شده میگویند.این آسیب را باید جدی گرفت تا بسته بندی های ما به علت ارزش دائمی کامیون و یا وسیله نقلیه دچار آسیب نشود.

تعویض ریل

آسیب تعویض ریل ناشی از مرتب سازی، تعویض و مسیر گزینی واگن باری و جابه جایی کانتینر روی ماشین حمل بار در میان ریل ها یا داخل کامیون و کشتی، همه می توانند باعث فشرده شدن و آسیب رساندن به بسته بندی شوند. علاوه بر این ها آسیب ممکن است ناشی از لیفتراک، ماشین مخصوص حمل بار، حامل های ناوبری، جرثقیل، بالابرها، کامیون های شیبدار و کامیون های قلابدار نیز باشد.

رطوبت و درجه حرارت محیط

رطوبت و دما می تواند بر کل فرایند بسته بندی و حمل و توزیع آن تأثیر بگذارد حال چه بسته بندی مناسبی داشته باشند و یا کالاهایی باشند که بسته بندی نامناسب داشته باشند.برای کنترل دما در کامیون ها و وسایل نقلیه برای حمل کالا ها از سیستم کنترل دما استفاده می شود اما این سیستم به اندازه ای حرفه ای و پیشرفته نیست تا نوسانات و تغییرات دمایی را به صورت کامل اندازه گیری کنند و می تواند به محصولات بسته بندی آسیب وارد شود.

شما باید فرایند بسته بندی را به گونه ای آماده کنید تا بسته بندی شما آمادگی تمامی این موارد را داشته باشد و مشکلی برای بسته بندی شما پیش نیاید. به همین دلیل باید فرایند حمل و نقل و شرایط و حتی مسیر آن را خودتان تست و یا تجربه نمایید تا بهترین بسته بندی را داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>