اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما بیمه شخص ثالث تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
بیمه شخص ثالث از دم قسط
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

بسته بندی مواد غذایی

در این مقاله ما به برسی طرح و رنگ در بسته بندی های غذایی میپردازیم و انواع رنگ ها را مورد برسی قرار میدهیم. بسیاری از این بسته بندی ها که مشاهده میکنیم رنگی که برای آن در نظر گرفته می شود کاملا روان شناسی می باشد و به گونه ای کاملا شمارا جذب کرده و به سمت محصول میکشد.

طرح در بسته بندی مواد غذایی

در بسته بندی محصولات مواد غذایی طرح آن باید به گونه ای باشد که:

1 -زیبای آن به صورتی باشد که نگاه مشتری و خریدار را به سوی خود جلب کنند و بسته را در میان سایر محصولات شاخص و خاص نشان دهد ٬و بیانگر خواص و مزایای محتوی خود باشد. می توان گفت استفاده از رنگ های سفید و آبی در طرح بسته بندی فرآورده های لبنی٬ بهداشتی بودن آن محصول را نشان می دهد.

2 -طرح بسته بندی باید به گونه ای باشد که در کنار دیگر بسته های موجود در قفسه فروشگاه چشم نوازی خاصی را به وجود آورد.

3- طرح بسته بندی مواد غذایی باید به گونه ای رنگ آمیزی شود که به این رنگ های که در طرح مورد استفاده قرار گرفتند تصادف کافی وجود داشته باشد و باید از به کار بردن رنگ های که طول موج نزدیک دارند و موجب به وجود آمدن خستگی در طرح می شوند خودداری کرد. 4 طرح بسته بندی حد امکان باید ساده باشد و طرح آن شلوغ نباشد.

رنگ در بسته بندی مواد غذایی

برای اینکه یک طرح خوب داشته باشیم باید استفاده مناسب از رنگ ها و ترکیب رنگ ها داشته باشیم تا جلوه بصری طرح زیاد شود و مشتری تمایل بیشتری برای خرید محصول داشته باشد.قدرت کشش و جذب نگاه مشتری در مورد رنگ های مختلف متفاوت است این جذابیت برای مشتری در رنگ های مختلف به ترتیب از شدید به ضعیف عبارت است از:

نارنجی٬ قرمز مایل به نارنجی٬ زرد مایل به نارنجی٬ قرمز٬ آبی٬ سیاه٬ سبز٬ زرد٬ بنفش و خاکستری

رنگ ها از نظر تأثیر گذاری بر روی مشتری به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • رنگ های سرد
  • رنگ های گرم
  • رنگ های خنثی

تأثیرگذاری رنگ های سرد در بسته بندی مواد غذایی بر روی خریدار

رنگ سرد به رنگ های گفته می شود که تداعی سرما می کنند مانند رنگ های آبی و سبز که استفاده از آنها در طرح بسته بندی محصولاتی که جنبه رفع عطش و تشنگی را دارند مانند نوشابه و بستنی توصیه می شود.

تأثیرگذاری رنگ های گرم در بسته بندی مواد غذایی بر روی خریدار

رنگ گرم به رنگ های گفته می شود که تداعی گرما می کنند٬ مانند رنگ های زرد٬ نارنجی٬ قرمز٬ صورتی٬ ارغوانی استفاده از این رنگ ها در طرح بسته بندی مواد غذایی انرژی زا هستند به خصوص در طرح بسته بندی انواع شکلات و مواد غذایی ویژه کودکان.

مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>