اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دستگاه درب بند قوطی فلزی

دستگاه درب بند قوطی فلزی چیست؟

از دستگاه درب بند قوطی فلزی، برای بسته بندی قوطی های فلزی مانند قوطی کنسرو استفاده می شود. در زیر فرایند تولید قوطی های فلزی را برای شما توضیح خواهیم داد و اساس تولید این قوطی ها را توضیح خواهیم داد.

مکانیزم دستگاه درب بندی قوطی فلزی

به طور کلی مکانیزم دستگاه درب بندی قوطی فلزی به شرح زیر است:

1- تنظیم قوطی روی دستگاه درب بندی

برای درب بندی، قوطی روی پایه قابل تنظیم است قرار می گیرد و دربی روی آن گذاشته می شود. سپس با بالا بردن قوطی آن را در مقابل یک صفحه پیستون مانند سفت می کنند و لازم به ذکر است ارتفاع پایه بسیار مهم است و باید به صورتی تنظیم شود که فشار لازم به سر قوطی وارد شود.

2- غلتک های اولیه دستگاه درب بند قوطی فلزی

غلتک های اولیه از فولادی بسیار محکم و شکل خاصی تهیه شده اند که باعث می شوند لبه های بدنه قوطی و درب دور هم بپیچند. اگر این غلتکها زیاد از حد معمول به مرکز نزدیک باشند مقدار پیچش لبه ها از حد لازم بیشتر می شود و ابعاد قوطی از حالت استاندارد خارج می شود و برعکس اگر مقدار پیچش کافی نباشد امکان دارد درب قوطی ها خوب آب بندی نشود و قابل نفوذ باشد.

3-غلتک های ثانویه دستگاه درب بند قوطی فلزی

پس از این که غلتک های اولیه کار خود را انجام دادند غلتک های ثانویه جلو می آیند و لایه های حلبی دور درب و بدنه قوطی ها را به هم فشار می دهند و آنها را غیر قابل نفوذ به هوا و آب می کنند.در ابتدا، درب بندی قوطی فلزی با لحیم کاری انجام می شد. به این شکل که درب قوطی ها را لحیم می کردند و این شروع درب بندی قوطی های فلزی بوده است. اما کم کم دستگاه های جدید و مدرن تری وارد بازار شد که به انواع آنها می پردازیم:

  • دستگاه درب بند فارس
  • دستگاه درب بند والس
  • دستگاه درب بند سیمر

دستگاه درب بندی قوطی فلزی اتوماتیک

دستگاههای درب بندی قوطی فلزی اتوماتیک از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. در قسمت ورودی این دستگاه که درب قوطی فلزی را در داخل آن میریزند، مخروطی شکل است و در استوانه ای که به صورت اتوماتیک کار می کند قرار دارد و صفحه آن حالت آهن ربا دارد.

درب های قوطی های فلزی از قسمت بیرون به آن چسبیده و به طرف بالا رفته و در آنجا تغییر حالت می دهند و برعکس خواهند شد و از یک قسمتی که به صورت سرسره مارپیچ است به طرف پایین می آیند و در قسمت پایین قوطی های فلزی قرار دارند و از چپ به راست در حرکت هستند

زیر سرسره، یک قلاب وجود دارد که به شکل دهانه قندشکن می باشد. این قلاب، قوطی فلزی را محکم می گیرد و درب هایی که پایین می آیند محکم روی قوطی فلزی قرار می گیرند و قفل می شوند. وقتی برای عملیات بعدی از دستگاه خارج می شود.بر روی دستگاه درب بندی قوطی های فلزی اتوماتیک صفحه کنترل وجود دارد که بسیار مهم می باشد و بر روی آن دکمه هایی با رنگ های مختلف وجود دارد که دلیل تفاوت رنگ دکمه ها در نشان دادن عملیات متفاوت آنهاست.

دکمه قرمز علامت خط را نشان می دهد، دکمه سیاه به صورت اتوماتیک و دستی است. دکمه استارت که به دو رنگ سبز و قرمز تقسیم شده است و دکمه زرد نشان دهنده آماده به کار بودن دستگاه درب بندی قوطی های فلزی می باشد.

انواع دستگاه درب بندی قوطی فلزی

دستگاه درب بندی قوطی در خط تولید مربا

برای درب بندی مربا از دستگاه تک هد و چند هد استفاده می‌شود. در این دستگاه یک مخزن برای ریختن در به وجود دارد. با توجه به اینکه این دستگاه دارای هدهای چرخنده است با چرخش خود باعث درب بندی شیشه های مربا می شود.

دستگاه درب بند قوطی فلزی در خط تولید کنسرو و رب گوجه فرنگی

برای درب بندی قوطی فلزی در خط تولید کنسرو و رب گوجه فرنگی، از درب بندی مضاعف و یا تک هد و چند هد استفاده می شود.

دستگاه درب بند مضاعف

در دستگاه درب بندی مضاعف عمل درب بندی قوطی های فلزی در دو مرحله انجام می‌گیرد. مرحله اول در اثر فشار قرقره ها قلاب های بدنه و سر شکل گرفته و سر قلاب بدنه را می پوشاند و در مرحله دوم قرقره های مرحله اول کنار می روند و قرقره های محل دوم وارد عمل می شوند و قلاب های در هم فرو رفته را تحت فشار قرار می دهند قلاب ها روی هم قرار می گیرند و در نهایت درب بندی قوطی های فلزی انجام می پذیرد.

دستگاه درب بند تک هد و چند هد

این دستگاه کاملاً اتوماتیک می‌باشد و برای بستن درب از جنس پیلفرپروف و پلاستیک بر روی انواع قوطی ها و بطری ها طراحی شده است. مخزن تغذیه در این دستگاه وسائل مورد نیاز را به صورت اتوماتیک جهت درب بندی آماده نموده و به کانال انتقال درب برای دهانه قوطی هدایت می کند.

دستگاه پرکن و درب بندی مونوبلوک

در مونوبلوک، دستگاه پرکن و درب بندی بر روی یک شاسی قرار می گیرند. درب بندی این دستگاه برای دو درب پریفرم و پلاستیک طراحی شده است و هد درب پلاستیکی آن در دو نوع صفحه کلاچ دار و مغناطیسی ساخته می شود.

دستگاه درب بندی قوطی فلزی در خط تولید کنسرو لوبیا چیتی

برای درب بندی کنسرو لوبیا چیتی از دستگاه درب بندی قوطی فلزی سمیر تحت عملیات استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>