اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


مراحل تولید قوطی کنسرو

مراحل تولید قوطی کنسرو

قوطی های کنسرو را به صورت دو تکه ای هستند و یا به صورت سه تکه ای. منظور از قوطی های کنسرو دو تکه ای این است که یک بدن و دو درب داشته باشد که در این نوع قوطی ها ابتدا مرحله جوش انجام می گیرد و سپس دو درب به آن اضافه می شود. منظور از قوطی های دو تکه این است که یک بدنه با یک درب داشته باشند.

انواع درب قوطی های کنسرو

  • بیضی
  • چهارگوش
  • دربهای آسان بازشو

نکات مهم در درب بندی قوطی فلزی (کنسرو)

از آنجایی که بیشتر مواد کنسروی مایع هستند و با توجه به اینکه مایع نشت پذیر است، به همین علت یک کاور و لایه ای روی قوطی های کنسرو جهت جلوگیری از نشت مایع قرار می گیرد.

هواگیری قوطی های کنسرو

خروج هوای قوطی های کنسرو به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از روش های آن به شرح ذیل است:

بخار و حرارت 90 درجه سانتیگراد که زمان لازم برای این کار 3 الی 5 دقیقه می باشد. این عمل در تونل کوچک با طول 3 الی 4 متر که به اندازه ورود یک عدد قوطی می باشد، صورت می گیرد و این تونل ها از جنس استیل هستند.

اندازه گیری درزهای قوطی کنسرو

مهم ترین وظیفه آزمایشگاه اندازه گیری درز های قوطی های کنسرو می باشد. به این علت که اگر قوطی ها به درستی درب بندی نشده باشند، کلیه زحمات و مخارج از بین می رود و در صورت راه یافتن محصول به بازار، شهرت تولید کننده به خطر می افتد و در نتیجه جمع آوری و از بین بردن آن کار بسیار مشکلی است.

پس باید هر یک از دستگاههای درب بندی قوطی های کنسرو توسط یک فرد تجربه کافی را در این زمینه داشته باشد و به محض مشاهده اشکالی در دستگاه درب بندی قوطی فلزی دستگاه را جهت تنظیم متوقف کند.

درزگیرهای قوطی های کنسرو دارای انواع متعددی هستند که در میان آنها می توان به درزگیر چسبی درب بندی سرد اشاره کرد که برای بسته های حساس در برابر گرما به کار می روند. مانند: شکلات، بستنی و … در این روش ها عمل دوخت به کمک دست انجام می گیرد.اندازه گیری های مهم در درزگیری عبارت اند از: طول، عمق و قطر درز، درصد روی هم آمدن درزها و درجه چین خوردگی.

اندازه گیری خلاء داخل قوطی های فلزی

اندازه گیری مقدار خلا ء یکی از کنترل های حساس است و اندازه گیری آن باید در درجه حرارت حدود 20 سانتی گراد انجام پذیرد. ما فرض را بر این می گیریم که محتویات قوطی تحت خلاء است؛ به همین علت میکروبهای هوازی مقاومت آن بیشتر از حد حرارتی می باشد که به آن داده می شود پس زنده می مانند و نمی توانند در آن رشد کنند.

در ادامه در مورد عملیات درب بندی قوطی های فلزی صحبت خواهیم کرد و توضیحات کاملی راجع به این عملیات برای شما عزیزان عرض خواهیم کرد.توجه داشته باشید که از دستگاه تاریخ زن و جت پرینتر می توان در مراحل بعدی برای زدن تاریخ روی قوطی ها استفاده کرد.

عملیات درب بندی قوطی های فلزی

قوطی های فلزی کنسرو پس از پر شدن و تخلیه هوای آن باید فوراً به طوری که هوا در آنها غیر قابل نفوذ باشد، درب بندی شوند تا در آنها خلاء ایجاد شود و پس از استریلیزاسیون از آلودگی مجدد محتوای قوطی های کنسرو جلوگیری شود.لازم به ذکر است در درب بندی قوطی های شیشه ای این عملیات توسط دست و یا ماشینهای نیمه خودکار و تمام اتوماتیک انجام می پذیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>