اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تاریخچه بسته بندی با کاغذ

در مقاله امروز قصد داریم تا تاریخچه بسته بندی با کاغذ و مقوا را برای شما عزیزان شرح دهید تا کاملا با فرآیند این نوع بسته بندی آشنا شوید

صنعت بسته بندی صنعت بسیار بسیار بزرگ می باشد و دستگاه های بسیاری تحت تأثیر این صنعت به وجود آمده اند که از جمله این دستگاه ها می توان به دستگاه چسب زن، دستگاه تاریخزن، دستگاه جت پرینتر، دستگاه وکیوم، دستگاه بسته بندی پیلوپک اشاره کرد که برای مشاهده ویژگی های تک تک این دستگاه ها می توان به بخش مرتبط با هر یک از دستگاه ها در منوی محصولات سایت مراجعه کنید.

تاریخچه تکامل بسته بندی با کاغذ و بسته بندی با مقوا به تاریخچه ی خود کاغذ برمی گردند چوب و دیگر محصولات قبل از پیدایش کاغذ در اختیار بشر بوده است اما بسته بندی با کاغذ و مقوا همراه با پیدایش و ساخت کاغذ می باشد.

برای اولین بار استفاده از کاغذ در 3000 سال قبل از میلاد مسیح و توسط مصریان قدیم صورت گرفت که برای نوشتن از پاپیروس استفاده کردند ولی از اولین کارخانه تولید کاغذ در قرن ششم توسط چینی ها در سمرقند ایجاد شد و بعد از آن هنر تولید کاغذ به اعراب آموخته شد و توانستند کارخانه ای برای تولید کاغذ در بغداد تأسیس کنند اما در اروپا نخستین کارخانه کاغذ در اسپانیا راه اندازی شد و بعدها به کشورهایی نظیر فرانسه و هلند نیز کارخانه های برای کاغذ راه اندازی شد که توانستند در سایر کشورها نیز کاغذ را تولید و استفاده کنند.

اما در کشور عزیزمان ایران این هنر با کارخانه برای تولید کاغذ همراه شود برای اولین بار در سال 1328 در کهریزک احداث شد که در این کارخانه کاغذ های باطله را برای تولید کاغذ و مقوا استفاده می کردند که بعد از آن واحدهای تولیدی دیگری نیز در نقاط مختلف ایران راه اندازی شد.

اما اولین کارخانه مدرن ایران در سال 1349 در هفت تپه خوزستان برای تولید کاغذهای تحریر با استفاده از تفاله نیشکر احداث و راه اندازی شد که کارخانه ای بسیار مدرن و حرفه ای در زمان خود به شمار می آمد.بعد از آن کارخانه چوب و کاغذ ایران یا همان چوب کار با استفاده از خمیرهای که وارد می کردند و خمیر هایی که در داخل خود ایران تولید می شدند کاغذهای بسته بندی را تولید می کردند.

و با توجه به همین فرایند پیدایش کاغذ بسته بندی با کاغذ و مقوا نیز به وجود آمد و مورد استفاده بشر قرار گرفت. بسته بندی با کاغذ و مقوا هنوز یکی از مهم ترین نوع بسته بندی به شمار میآید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>