اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بسته بندی آبمیوه

در این مقاله می خواهیم با جنس انواع بسته بندی آب میوه آشنا شویم. به طور خلاصه انواع بسته بندی آبمیوه از لحاظ جنس عبارت است از:

  • ظروف فلزی-قوطی آلومینیومی 
  • ظروف کارتنی
  • کیسه های آلومینیومی مجوف
  • بطری پلاستیکی
  • ظروف شیشه ای

1- ظروف فلزی برای بسته بندی آبمیوه

چنانچه مواد غذایی در قوطی فلزی بسته بندی شود، زمان ماندگاری آن ها در مقایسه با مواد اولیه بسته بندی دیگر به مراتب افزایش می یابد. مواد غذایی بسته بندی شده در قوطی فلزی را بدون این که در آن ها تغییرات حاصل شود می توان به مدت 2 الی چند سال نگهداری نمود.

مزایای قوطی فلزی

اکثرا مقاوم به ضربه، دامنه ی مقاوم به حرارت بالا، مقاوم به رطوبت-نور و اکسیژن، مسموم کنندگی پایین، زمان نگهداری بالا بدون تغییرات، سطح ایده آل جهت تزئین و لاک پذیری، وزن سبک و کارایی بالاتر به دلیل کم حجم بودن، بازیافت بالا، سهولت در جابه جایی و انبارداری، بهترین بسته بندی مطابق با سیاست های زیست محیطی، بالا بودن زمان نگهداری در ویترین فروشگاه ها، قابلیت بالا در نگهداری تازگی، طراوت و گازدار بودن نوشیدنی های گازدار.

معایب قوطی فلزی

پدیده خوردگی (CORROSION) و باد کردگی و سوراخ شدگی (PERFORATION)، تغییر رنگ و کاهش ویتامین های مواد غذایی در اثر خوردگی.

2- ظروف تتراپک برای بسته بندی آبمیوه

ظروف تتراپک بیشترین سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده اند. به تازگی استفاده از ظروف تتراپک در دار با اشکال متنوع برای بسته بندی و عرضه ی انواع آبمیوه رشد چشمگیری داشته اند.

مزایای ظروف کارتنی

انعطاف پذیری-شکل پذیری و جذب پذیری خوب، مقاومت بالا به پاره شدن، کشش و فشار، سبک و غیرقابل نفوذ بودن به هوا، ممانعت کنندگی خوب در برابر عوامل فساد به ویژه نور، قابل بازیافت، تجزیه ی سریع در محیط.

معایب ظروف کارتنی

در مقابل نفوذ گاز، روغن و رطوبت مقاومت خوبی ندارد.

3- کیسه های آلمینیومی مجوف

در کشور ما بیشترین سهم بازار مربوط به بسته بندی های آلومینیومی قابل انعطاف و دوی پک است که در حجم های تک نفره در بازار با نام های تجاری کارخانه های متعدد موجود است. در بسته بندی های آلومینیومی یک نوع پوشش دار داریم که برای بسته های پاکتی جهت آبمیوه ها به کار میرود.

معایب کیسه های آلومینیومی

سست بودن بدنه و نشت مواد به بیرون آن، بازیافت خوبی ندارند، مقرون به صرفه نیست.

4-بطری پلاستیکی (PET)

به دلیل گران بودن بطری پلاستیکی PET از پلی اتیلن ماده ی پلیمری LDPE با دانسیته ی پایین و HDPE با دانسیته بالا استفاده می کنند که تأثیر آن بر خواص کیفی و عمر نگهداری نوشیدنی بالاتر است

مزایای بطری پلاستیکی

شکننده نیستند، خوردگی ندارند، شکل پذیر هستند.

5-ظروف شیشه ای برای بسته بندی آبمیوه

شیشه از قدیمی ترین ماده ی اولیه ی مورد استفاده در بسته بندی می باشد. ولی این ماده ی اولیه تحت تأثیر نیازهای محیطی و اکولوژیکی و بازاریابی سال های اخیر تغییراتی را متحمل شده است.

مزایای ظروف شیشه ای

شیشه از نظر شیمیایی خنثی است پس ماده ی غذایی محتوی خود هیچ گونه واکنشی انجام نمی دهد. طعم و مزه ی محصول بسته بندی شده در شیشه بدون تغییر حفظ می شود. شیشه غیر قابل نفوذ و فاقد بو می باشد. استحکام خوبی دارد و به اشکال، اندازه ها و رنگ های مختلف ساخته می شود. شیشه شفاف است و بازیافت آن آسان.

معایب ظروف شیشه ای

شیشه حساس به شوک های حرارتی و عوامل خارجی است. ظروف شیشه ای وزن زیادی دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>