اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجارت مدرن با روش های مدرن
تجارت سنتی و مرسوم تجارتی است که از قدیم الایام بوده و تاجران برای شناختن محصول و بازار کشورهای دیگر باید به آن کشور سفر می کردند و با شرکت ها و تجار آن کشور مذاکره می کردند.
تجارت در حالت کلی به دو روش سنتی و مدرن انجام می گیرد.
تجارت سنتی چگونه تجارتی است؟
تجارت سنتی و مرسوم تجارتی است که از قدیم الایام بوده و تاجران برای شناختن محصول و بازار کشورهای دیگر باید به آن کشور سفر می کردند و با شرکت ها و تجار آن کشور مذاکره می کردند. این سفرها هزینه هایی مانند اقامت، رفت و آمد و … داشت که تجار مجبور به پرداخت آن هزینه ها بودند.
تجارت مدرن چیست؟
روش دوم تجارت مدرن که به سمت تجارت الکترونیک است به این شکل که افراد در فضای اینترنت و فضای مجازی تبلیغاتی انجام می دهند مشتریان در بازارهای جهانی این تاجر محصول را می یابند و از طریق تماس یا ایمیل ارتباط می گیرند و نیازی به سفر و پرداخت هزینه های اضافی نیست.
بررسی و مقایسه تجارت سنتی با تجارت مدرن
1. در تجارت سنتی تعداد مشتریانی که یک تاجر جذب می کند خیلی کم است چرا که تاجر اگر بخواهد به کشور دیگری برود و با تجار آن کشور معاملاتی را انجام دهد فقط با شرکت ها و تاجران یک کشور معامله می کند. به اصطلاح دست او در تجارت باز نیست.
در تجارت مدرن این گونه نیست فردی که در فضای مجازی و اینترنت تبلیغات انجام داده به نوعی در بازارهای جهانی شناخته و برند شده است.
2. در تجارت سنتی اگر تاجر بخواهد با کشورهای دیگری وارد معامله شود باز باید بار سفر ببندد و به کشور دیگری برای انجام مذاکره برود تا آن ها با او معامله کنند.
در تجارت مدرن افرادی که تقاضای محصول آن تاجر را دارند در تمام کشورها در بازارهای جهانی این فرد را دیده و می شناسند و با او ارتباط می گیرند بنابراین در تجارت مدرن تاجر روزانه مشتری دارد و نسبت به تاجر سنتی تعداد مشتریان معاملات یک تاجر مدرن خیلی بیشتر است.
3. در تجارت سنتی تاجری که قصد فروش محصولی را دارد در ابتدا باید آن محصول را خریداری و انبار کند و در مرحله بعد وارد تبلیغ و فروش آن شود.
تاجر مدرن نیازی به انبار کردن محصولاتی که قصد فروش آن را دارد نیست. چرا که این فرد تا زمانی که مشتری به سمت او نیاید نیازی به تامین محصول ندارد. چون روزانه هم مشتری دارد می تواند با تولید کننده ها و کارخانه داران زیادی صحبت و از محصولات آن ها در کار خود استفاده کند.

4. تبلیغات در روش تجارت سنتی با تجارت مدرن کاملا متفاوت است. در روش تجارت سنتی تاجر از تبلیغات بیلبوردی، تلویزیون استفاده می کند این تا زمانی که فرد هزینه برای آن کرده باشد دوام دارد و بعد از مدت زمان معین برای او تبلیغاتی صورت نمی گیرد و تبلیغات او کاملا محدود است به هزینه هایی که انجام می دهد.
در تجارت مدرن تجارتی که در اینترنت و فضای مجازی برای آن تبلیغ می شود تبلیغات کاملا ماندگار است و فردی که امروز تبلیغ می کند سالیان سال تا زمانی که در آن محصول تجارت می کند از آن تبلیغات می تواند سود و بهره ببرد.

مشاغل رو به رشد چه مشاغلی هستند؟
مشاغلی هستند که ذائقه مردم نسبت به آن ها تغییر کرده و علاقه مردم به آن بیشتر شده است. بعضی از این کسب و کارها مربوط به تکنولوژی های جدیدی می شود که عاملی برای آرامش و راحتی زندگی مردم شده اند. نمونه ای از مشاغل:
1. فضای مجازی که شرایط را برای مردم ایجاد کرده که بتوانند تمام نیازهای خود را از طریق فضای مجازی تامین کنند و روز به روز علاقه مردم به فضای مجازی و اینترنت بیشتر می شود.
2. صنایع دستی یکی دیگر از این مشاغل است که تأثیر بسیاری بر آرامش روان و زیبایی دکوراسیون مردم دارد.
3. داروهای گیاهی که مردم برای فرار از داروهای شیمیایی و استفاده کردن از آن ها و عوارضی که دارند، پناه آوردند.
تجارت این محصولات یا مانند این محصولات روزانه گسترش پیدا می کند و مردم بیشتر به این محصولات روی می آورند و در بازارهای بین المللی رونق بسیاری داشته است.

مشاغل و کسب و کار جدید و بررسی آن ها در ایران
فردی برای ابتدا و شروع کار جدید مشاغل زیادی در پیش روی خود می بیند مانند مشاغل کارمندی، کارگری، تولید، تجارت، مغازه داری، دامداری و … اما این مشاغل برای فرد واقعا درآمد مناسب و رشدی در پی خواهند داشت.
بررسی شغل مغازه داری
باید دنبال مشاغلی بود که رشد بسیاری در آن باشد و درآمد روز به روز افزایش یابد و محدود نباشد. اگر شغل مغازه داری مورد بررسی قرار گیرد برای هزینه های پیش پرداخت و کرایه، خرید محصولاتی که قرار است بفروش برساند سرمایه ای باید وجود داشته باشد.
هزینه ای که برای مغازه داری مانند سوپر مارکت لازم است حداقل صد میلیون می باشد که فرد نمی تواند در این شغل رشد آن چنانی داشته باشد و درآمد آن زیاد نیست و قادر به گسترش کار نیست.

بررسی کسب و کار تولید
اگر به دنبال شغل خوب، پر درآمد، رو به رشد هستید باید افکار خود را گسترش و دید خود را تغییر دهید در شغل هایی مانند تولید و تجارت هم رشد وجود دارد و هم درآمد مدام در حال افزایش است.
فردی که تولید را آغاز می کند از تولید و از بازار فروش محصول سود می برد. حتی فردی که سرمایه آن چنانی برای تولید ندارد می تواند وارد تجارت شود و از خرید و فروش محصولی بهره ببرد.
گسترش آسان شغل تجارت برای پیشرفت
امکان گسترش تجارت بسیار فراوان و آسان است چرا که فردی اگر وارد فروش بازار داخلی شود می تواند از فروش داخلی خود شغل و تجارت خود را تا بازارهای جهانی پیش ببرد، می تواند روز به روز رشد کند و درآمدش افزایش یابد تجارت درآمد ثابتی ندارد و می توان برای آن برنامه ریزی های متفاوتی کرد.
از طرفی تجارت به دو روش سنتی و مدرن انجام می گیرد اگر فردی حتی نتواند برای محصولی سرمایه هزینه و انبار کند می تواند از تجارت مدرن کمک گرفته و مشتریان خود را پیدا کند و در سودهای کلانی که دارد بهره مند شود.

عامل تغییرات چشمگیر در ساختارهای تجاری چیست؟
کسب و کارهای مدرن اگر مورد بررسی قرار گیرند با ورود به سال هزار و نهصد و نود میلادی ساختارهای تجاری تغییرات بسیار چشمگیری کرد. چرا که تجار و تولیدکننده ها برای تبلیغات محصولات خود از فضاهای مجازی و اینترنت استفاده کردند.
با استفاده از تبلیغات در اینترنت و فضاهای مجازی توانستند در بازارهای جهانی محصول و خود را برند و شناخته شده و مشتری های بیشتری جذب کنند به طوری که تجار امروزه تمامی محصولات خود را از همین طریق تهیه می کنند.
این افراد با جستجو در گوگل و اینترنت می توانند تولیدکننده های محصول مورد نظر خود را پیدا کنند و بدون واسطه با آن ها ارتباط بگیرند و محصولات را تهیه کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مخفی کردن >>