اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دستگاه شیرینگ پک تونلی

شیرینگ پک چیست؟

به عبارت دیگر هدف ما جهت استفاده از دستگاه شیرینگ پک، کشیدن یک لایه نایلون شفاف پلاستیکی روی محصولات می باشد که با این کار در بسته بندی محصولات می‌شود رضایت مشتریان و مصرف کنندگان را جلب کرد و همچنین از آن در برابر گرما، اشعه های مضر نور آفتاب و ضربه های مختلف، گردو غبار و خط و خش روی محصولات حساس و ظریف جلوگیری کرد.

دستگاه شیرینگ تونلی

دستگاه های شیرینگ در دو دسته شیرینگ پک تونلی و شیرینگ پک کابینی طراحی می شوند. که شیرینگ پک تونلی اندازه بسیار بزرگی دارد.در این نوع مدل دستگاه محصول به داخل کوره یا تونلی حرارت وارد می شود که بعد از آن نایلون به دور محصول پیچیده می شود و سپس با حرارت دادن نایلون روی محصول، نایلون جمع شده و کاملا به محصول میچسبد و دقیقا به شکل محصول در می آید و کاملا محصول را احاطه می‌کند. در این نوع دستگاه میزان حرارت وارد شده به نایلون توسط کنترل و هدایتگر های دستگاه کنترل می شود تا به محصول آسیب وارد نشود.

دستگاه های شیرینگ تونلی قوی ترین مدل بسته بندی را از بین موارد معرفی شده انجام می دهند. این دستگاه ها از نظر حجم و از نظر تعداد قدرت بسیار بالایی در اختیار شما قرار می دهد.

انواع شرینگ پک تونلی:

  • شیرینگ پک تونلی گاز سوز
  • شیرینگ پک تونلی برقی
  • شیرینگ پک تونلی دوگانه سوز (برقی و گازی)
  • شیرینگ پک تونلی فول اتوماتیک
  • شیرینگ پک تونلی نیمه اتوماتیک

تونل حرارتی دستگاه شرینگ پک

دستگاه های شیرینگ پک به چهار قسمت اصلی شاسی کلی، تیغه دوخت، تونل خنک کن و کوره یا تونل گرمایش تقسیم می شود که هر کدام اجزاء گوناگونی دارند. به دلیل اهمیت کوره، در زیر به صورت مختصر اشاره ای به این بخش می کنیم.

نحوه کار دستگاه شیرینگ پک تونلی اتوماتیک

شیرینگ پک تونلی اتومات به صورت اتوماتیک بسته بندی را انجام داده و با سرعت بالا شیرینگ را انجام می دهند.معمولا محصولات توسط نوار نقاله به داخل تونل شیرینگ وارد می شود و تمام عملیات به صورت اتومات انجام می شود و فرقی بین سوخت این دستگاه ها وجود ندارد. تمامی مراحل انجام شده به شکل اتوماتیک و بدون دخالت دست و اپراتور انجام می شود.

نحوه کار دستگاه شیرینگ پک تونلی نیمه اتوماتیک

نحوه کار دستگاه شیرینگ نیمه اتوماتیک هم همانند مدل اتوماتیک است ولی تفاوت اصلی در نحوه کار دستگاه است. در این مدل دستگاه از نیروی انسانی و اپراتور ها برای انجام مراحل مختلف استفاده می شود. معمولا پدال هایی بر روی دستگاه قرار گرفته اند که اپراتورها با استفاده از آن ها مراحل مختلف بسته بندی را مدیریت می کنند و با استفاده از این پدال ها انتقال محصولات را انجام می دهند.

نحوه کار دستگاه شیرینگ پک تونلی گاز سوز

همانطور که در بالا در خصوص نحوه کار دستگاه شیرینک تونلی توضیح داده شد، محصولات پس از قرار گرفتن در فیلم پلاستیکی و نایلون به اتاق گرم فرستاده می شوند تا با استفاده از گرما نایلون به محصولات بچسبد. در این شرایط در مدل های گاز سوز از مشعل های گازی برای ایجاد گرما استفاده می شود.معمولا مدل هایی که فقط از گاز استفاده می کنند، مدل های نیمه اتوماتیک هستند. زیرا مدل های اتوماتیک حتی اگر برای گرما نیز از گاز استفاده کنند، باز هم برای ایجاد حرکت در تسمه نقاله به نیروی برق احتیاج خواهند داشت.

نحوه کار دستگاه شیرینگ پک تونلی برقی

دستگاه برقی معمولا مدل اتوماتیک است و می تواند با استفاده از المنت های تعبیه شده در دستگاه گرمای مورد نیاز برای چسباندن نایلون به محصولات بسته بندی شده را تامین کند. نحوه کار دستگاه شیرینگ تونلی برقی بسیار راحت است و معمولا پس از تنظیم دقیق دستگاه دیگر نیازی به حضور اپراتور برای بررسی کار دستگاه نیست و دستگاه می تواند به صورت اتوماتیک به کار ادامه دهد و در صورت بروز مشکل نیز سریعا کار را متوقف کند و اطلاعات مشکل به وجود آمده را برای قسمت های کنترل ارسال کند.

نحوه کار دستگاه شیرینگ پک تونلی دوگانه سوز

با توجه به اینکه دستگاه بسته بندی شیرینگ پک به عنوان قسمت آخر کار تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد و نمی توان بدون آن ها کار تولید را کامل کرد، معمولا از دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز استفاده می شود تا در صورت بروز مشکل در خط تولید، بتوان با استفاده از سوخت جایگزین عملیات تولید را ادامه داد.

معمولا مدل های پیشرفته دستگاه شیرینگ تونلی از قابلیت دوگانه سوز و همچنین عملکرد اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در کنار یکدیگر بهره می برد تا بدین ترتیب مشکلی در تولید شرکت به وجود نیاید و به صورت دائمی تولید و بسته بندی ادامه داشته باشد.

نکاتی در خصوص نحوه کار دستگاه شیرینگ پک تونلی

  • تمامی تسمه نقاله ها و قسمت های متحرک دستگاه باید به شکل روزانه بازدید شوند. به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما ممکن است طول عمر قطعات به شکل چشم گیری کاهش یابد.
  • نحوه کار دستگاه شیرینگ تونلی بسیار ساده است و به همین دلیل به اپراتور های حرفه ای و آموزش دیده نیازی نیست.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>