اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه جت پرینتر

در صنعت ماشین آلات برای بسته بندی صنایع غذایی و دارویی و … از جت پرینتر و تاریخ زن دو دستگاه مهم برای تکمیل بسته بندی محصولات است که برای چاپ و ثبت اطلاعاتی مانند تاریخ تولید و انقضا، قیمت، لوگو و برند، بارکد، نحوه استفاده، مواد تشکیل دهنده و … بر روی بسته بندی محصولات استفاده می شود.

جت پرینتر چیست؟

وقتی یک محصول تولید می شود نیاز به ثبت اطلاعاتی مانند تاریخ تولید و انقضا، قیمت، لوگو و برند، بارکد، نحوه استفاده، مواد تشکیل دهنده روی محصول دارد و جت پرینتر یکی از ماشین آلات مورد نیاز برای صنعت بسته بندی می باشد.

جت پرینتر می تواند با استفاده از جوهر و همچنین قابلیت چاپ حرارتی هر گونه نوشته مشخص شده را بر روی سطوح مختلف چاپ کند. جت پرینتر مدل های مختلفی دارد و می تواند در مکان های مختلفی و به شکل های گوناگون مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه در خصوص نحوه کار، انواع، کاربرد ها و مزایای این مدل از ماشین آلات چاپ را بیشتر توضیح خواهیم داد.

انواع جت پرینتر:

  • جت پرینتر دستی
  • جت پرینتر اتومات

جت پرینتر دستی

جت پرینترهای دستی به شکل کلی تعداد تیراژ پایینی دارند و باید برای استفاده از آنها از اپراتور ها کمک گرفت. در مدل های قدیمی باید تمامی حروف و اعداد مورد استفاده را در قسمت قالب های جت پرینتر چید تا دستگاه بتواند عمل پرینت را انجام دهد. جت پرینترهای دستی الکترونیکی جدید، از صفحه و سیستم ورودی استفاده می کنند.

جت پرینتر اتومات

این نوع جت پرینتر ها سرعت بالایی دارند و بدون نیاز به اپراتور می توانند به کار خود ادامه دهند که روی نوار نقاله نصب و استفاده می شوند.

کاربرد دستگاه جت پرینتر

اصلی ترین کاربرد دستگاه جت پرینتر ثبت تاریخ تولید و انقضا بر روی محصولات به ویژه در صنایع غذایی است. برخی مدل های جت پرینتر با سطح چاپ بزرگ تر می توانند اطلاعات بیشتری همچون قیمت را نیز بر روی محصول چاپ کنند. البته این دستگاه ها به چاپ همین اطلاعات محدود نمی شوند و برخی دیگر از مدل های جت پرینتر قابلیت ثبت حروف بیشتر و با فونت های متغیر را دارند.

برای مثال در باربری ها نیز از دستگاه جت پرینتر برای ثبت اطلاعات بر روی کارتن ها و جعبه ها استفاده می شود. معمولا اطلاعاتی همچون شکستنی بودن محصول و یا طریقه باز کردن بسته بندی از طریق جت پرینتر بر روی آن چاپ می شود.در برخی بخش ها نیز برای ثبت اطلاعات مهندسی بر روی دیوار ها و لوله کشی ها نیز از جت پرینترهای دستی استفاده می شود.

مزایای استفاده از دستگاه جت پرینتر

  1. جت پرینترها با استفاده از جوهر برای ثبت اطلاعات محصول روی محصولات استفاده می شوند و به راحتی می توان روی هر محصول با هر نوع جنس اطلاعات مورد نظر را ثبت کرد
  2. در گذشته مدل های قدیمی جت پرینتر فقط می توانستند بر روی بخش های صاف محصولات چاپ خود را انجام دهند. با پیشرفت تکنولوژی و تولید دهانه های پرینت قابل انعطاف این مشکل برطرف شده و دستگاه جت پرینتر می تواند بر روی سطوحی که دارای قوس و فراز و نشیب هستند نیز به راحتی چاپ خود را انجام دهد.
  3. در عین استفاده از حرارت و جوهر برای چاپ، جت پرینتر در تمامی مدل ها از مصرف پایینی برخوردار هستند. حتی مدل های قابل حمل الکترونیکی دستگاه جت پرینتر از باتری برای شارژ استفاده می کند که این نشان دهنده مصرف بهینه این دستگاه است.
  4. بیشتر مدل های دستگاه جت پرینتر دستی از سیستم های ایمنی برای مقابله با ایجاد مشکل برای اپراتور ها استفاده می کنند. بدین ترتیب گرمای المنت و یا جوهر موجود در دستگاهی تهدیدی برای سلامتی اپراتور نخواهد بود.
  5. معمولا جت پرینترهای صنعتی اتوماتیک می توانند به شکل کامل به سیستم متصل شده و به شکل اتوماتیک تمامی اطلاعات از قبیل روز و ساعت و شماره شیفت کاری را بدون دخالت اپراتور بر روی محصولات چاپ کنند تا در صورت بروز مشکل بتوان به راحتی محصولات تولیدی در آن زمان را جداسازی کرد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>