اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تفاوت دستگاه جت پرینتر و تاریخ زن

در صنعت ماشین آلات برای بسته بندی صنایع غذایی و دارویی و … از جت پرینتر و تاریخ زن دو دستگاه مهم برای تکمیل بسته بندی محصولات است که برای چاپ و ثبت اطلاعاتی مانند تاریخ تولید و انقضا، قیمت، لوگو و برند، بارکد، نحوه استفاده، مواد تشکیل دهنده و … بر روی بسته بندی محصولات استفاده می شود.

جت پرینتر و دستگاه تاریخ زن از ملزومات و تجهیزات بسته بندی هستند که با وجود تشابه در کار اصلی خود، یعنی چاپ اطلاعات روی بسته بندی محصولات، تفاوت های زیادی با هم دارند که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

دستگاه تاریخ زن

دستگاه تاریخ زن نسبت به جت پرینتر توانایی های محدود تری دارد و پیش از خرید دستگاه تاریخ زن باید به نکات زیر دقت کنید:

  • دستگاه تاریخ زن دارای کریشه یا جعبه حروف است که برای کار با دستگاه؛ اپراتور باید حروفی که می خواهد چاپ کند را روی پک بچیند تا تاریخ زن با چاپ این حروف روی ریبون، اطلاعات را روی بسته بندی محصولات ثبت کند.
  • تاریخ زن تنها می تواند روی سطوح صاف اطلاعات را ثبت کند.
  • با تاریخ زن حداکثر اطلاعات را می توان حداکثر در 3 سطر چاپ کرد.
  • امکان چاپ لوگو و بارکد توسط دستگاه تاریخ زن امکان پذیر نیست و تنها می توان تاریخ تولید و انقضا و قیمت را با این دستگاه چاپ کرد.

جت پرینتر

جت پرینتر امکانات بیشتری نسبت به تاریخ زن دارد و موارد زیر نکات مهمی برای خرید جت پرینتر هستند:

  • جت پرینتر طبق برنامه ای که به دستگاه داده می شود و توسط کارتریج اطلاعات را در 6 سطر می توان چاپ کند و قابلیت چاپ اطلاعات را با هر فونتی دارد.
  • با دستگاه جت پرینتر می توان لوگو و بارکد را نیز روی محصول ثبت کرد.
  • بر خلاف دستگاه تاریخ زن، جت پرینتر جعبه حروف یا کریشه ندارد و به جای آن دارای حافظه است که با دادن برنامه به حافظه جت پرینتر و به وسیله کارتریج، می توان دستگاه را برای کار کردن آماده کرد.
  • جت پرینتر هیچ محدودیتی برای چاپ اطلاعات رو سطوح مختلف ندارد و با استفاده از آن می توان روی هر سطح صاف و برآمده و هر جنسی (پارچه، کرک، مقوا، کارتن و …) اطلاعات را ثبت کرد.
  • تنها محدودیت جت پرینتر؛ برای چاپ طول حروف است یعنی طول هر حرف نباید بیشتر از 1.5 سانتی متر باشد. برای مثال برای اینکه جت پرینتر بتواند حرف A را چاپ کند، اندازه این حرف از بالا تا پایین باید 1.5 سانتی متر باشد. در صورتی تمایل به چاپ حروف به صورت درشت و بزرگ دارید، باید از جت پرینتر درشت نگار استفاده شود که بیشتر در خطوط تولیدی بزرگ کاربرد دارد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>