اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه بوجاری چیست؟

دستگاه بوجاری حبوبات یکی از دستگاه های مورد استفاده در صنایع غذایی است که برای پاک کردن، سایز بندی کردن، پولیش کردن و بسته بندی انواع حبوبات و غلات در صنعت بسته بندی نیز به کار برده می شود و به این ترتیب تصفیه و آماده سازی محصولات انجام می گیرد.

در سال های گذشته و پیش از پیشرفت سیستم های صنعتی تمامی این موارد به شکل دستی و توسط کارگر های مختلف انجام می شدند اما در سال های اخیر مدل های مختلف دستگاه بوجاری حبوبات به شکل تمام اتوماتیک این موارد را انجام می دهند.در واقع دستگاه بوجاری به منظور جداسازی ناخالصی های مختلف از مواد غذایی به خصوص غلات و خشکبار در صنعت بسته بندی بکار می رود.

معمولا در خطوط بسته بندی خشکبار و حبوبات، دستگاه بوجاری به صورت الک های گردان، نصب می شود. کار دستگاه بوجاری یا الک های بوجاری جدا کردن دانه های شکسته، ذرات سنگ و شن و سایر ناخالصی های احتمالی در این مواد می باشد.همچنین در حین عملیات الک کردن توسط دستگاه بوجاری، تخم حشرات و بذر علف های هرز موجود در بین حبوبات و غلات توسط الکهایی با سایزهای مختلف گرفته شده و از مواد حذف می گردند.

به کلیه عملیات حذف ذرات و ناخالصی ها که توسط دستگاه بوجاری صورت می گیرد، عملیات بوجاری گفته می شود.اساس کار دستگاه بوجاری، حذف و پراکندن ناخالصی ها به دو روش می باشد. روش اول پراکندن ذرات و ناخالصی ها بر اساس وزن آنها و توسط دمیدن باد و روش دوم حذف ذرات در حین الک کردن و بر اسال ابعاد دانه.

الکها و توری های موجود در دستگاه بوجاری بر اساس وزن و نوع دانه ها می تواند متغیر باشد. اصولا در دستگاه بوجاری از الکهایی با ابعاد و اندازه توری مختلفی استفاده می گردد که اطمینان از حذف کلیه ناخالصی ها حاصل گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>