اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


نرخ بازیافت بسته بندی

نرخ بازیافت برای بسته بندی پلاستیکی

اغلب برنامه های بازیافت زباله های حاشیه ای برای پلاستیک های بسته بندی بر بطری دما تمرکز دارد. برنامه های drop-off برای کیسه های فروشگاهی و کیف ها در اوایل دهه 1990 نسبتا معمول بود اما به دلیل دسترسی و فراهم بودن کاهش قابل توجهی یافته است. نرخ بازیافت کیسه ها و کیف های فروشگاهی هرگز بسیار بالا نبوده است.

پوشش های استرچ پلاستیکی به طور متناوب مورد بازیافت قرار گرفته است. برنامه هایی که برای بازیافت مواد ضربه گیر فومی پلی استایرن انجام شده است، موفقیت مطلوبی داشته است.اتحادیه تولید کنندگان پلاستیک ایالات متحده (APC) گزارش کرده است که 729 هزار تن بطری پلاستیکی طی سال 2002 در ایالات متحده بازیافت شده است که 8 درصد در تناژ نسبت به سال ما قبل آن افزایش داشته است. اگر چه نرخ بازیافت بطری های پلاستیکی به یکباره کاهش یافت و به 21 درصد از میزان بطری های تولید شده از سال 2001 رسید و این نرخ 6/21 درصد برای سال ها تداوم یافت.

مطابق گزارش EPA، تناژ بازیافت ظروف سخت پلاستیکی، 727 هزار تن با نرخ 8/21 درصد در سال 2001 بود. نرخ بازیافت بسته بندی انعطاف پذیر در همین سال تنها 3/4 درصد بود. آمارهای جدیدتری در مورد ظروف سخت پلاستیکی و بسته بندی انعطاف پذیر وجود ندارد اما نرخ بازیافت احتمالا کاهش یافته است. نرخ کلی بازیافت پلاستیک ها در زباله های جامد شهری 5/5 درصد در سال 2001 است.

اتحادیه تولید کنندگان پلاستیک اروپا نرخ بازیافت 8/14 درصد در اروپای غربی را برای بازیافت مکانیکی پلاستیک ها در زباله های خشک شهری در سال 2003 گزارش کرد، در حالی که از لحاظ وزنی 6/13 درصد نسبت به 2002 و 24 درصد بین سال های 2001 تا 2003 رشد نشان می داد. نرخ بازیافت در سال 2003 به 13/3 میلیون تن رسید. ضمن این که 350 هزار تن پلاستیک از طریق بازیافت Feedstock بازیابی شده است.

نرخ بازیافت زباله های بسته بندی، از طریق بازیافت مکانیکی و Feedstock، در سال 2002، 8/23 درصد شد. نرخ بازیافت مربوط به بسته بندی در سال 2003 گزارش نشده است. APME جزئیات بازیافت بر اساس نوع پلیمر گزارش نشده است. این اتحادیه اشاره کرده است که نرخ بازیافت در اروپا از کشوری به کشور دیگر تفاوت قابل توجهی دارد.

فرآوری پلاستیک های جمع آوری شده
هنگامی که بسته بندی پلاستیکی جمع آوری می شود، باید به یک شکل معین برای کاربرد نهایی فرآوری بشود. جزئیات روش فرآوری با توجه به نوع کاربرد و ذخیره سازی مواد، تفاوت قابل ملاحظه ای خواهد داشت مراحل اصلی فرآوری به طور کلی شامل کاهش اندازه، تمیز کردن و طبقه بندی (sprt) است که معمولا به دنبال آن، فرآیندهای اکستروژن و تبدیل به پلت نمودن مواد انجام می شود. اگر که مواد نیاز به حمل و نقل داشته باشد، معمولا از فشرده کردن مواد استفاده می شود و می تواند به عنوان یک مرحله از فرآوری در نظر گرفته شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>