اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بسته بندی iml چیست؟

تمامی فعالان عرصه تولید متفق القول معتقدند که مشتریان فروشگاه ها که همان مصرف کنندگان نهایی باشند به ‏خوبی از نیاز خود آگاهند و می دانند چرا به سوپر مارکت آمده اند پس تنها کاری که برای تولید کننده باقی می ماند، البته ‏پس از تولید نیازمندی های مصرف کنندگان، جلب توجه آنان به بهترین شکل ممکن است.

وقتی یک مشتری با چشمان ‏جستجوگر خود در روی قفسه های فروشگاه به دنبال خمیردندان می گردد، پیداست که نیاز خود را مشخص کرده و فقط ‏در جستجوی چشمگیرترین یا جذاب ترین بسته بندی است و شاید در این راه حتی توجه چندانی نیز به نوع عملکرد ‏محصول یا کیفیت آن نداشته باشد. با توضیحات مذکور پرواضح است که چرا صاحبان برند چرا این مقدار وقت و هزینه را ‏صرف پیدا کردن راه هایی بهتر برای انجام عملیات لیبل زنی و کیفیت بالاتر طرح های گرافیکی روی لیبل ها می نمایند.

‏پس از سال ها تحقیق و ابداع روش های گوناگون یک روش خیلی بیشتر از دیگران به چشم آمد و توجه همگان را به خود ‏جلب نمود. در این روش لیبل درون قالب قرار می گرفت و همزمان با تولید ظرف، طرح گرافیکی و لیبل نیز بر روی آن پیاده ‏می شد و بعدها به ‏IML‏ شهرت یافت. ابداع روش ‏IML‏ به اوایل دهه 1980 باز می گردد که پس از شناسانده شدن به ‏صنعت بسته بندی، به سرعت محبوبیت بالایی برای خود کسب نمود.‏

هم اکنون 85 تا 95% از تمامی محصولات غذایی با روش ‏IML‏ بسته بندی می شوند که با توجه به جوانی این متد، ‏نشان از رشد بسیار بالای آن دارد. اما در آمریکای شمالی، ‏IML‏ کار خود را در صنعت مواد شوینده آغاز نمود و برای اولین ‏بار بر روی بطری های پلاستیکی تزریقی از آنها استفاده شد. پس از آن و با انجام اطلاع رسانی بهتری که در مورد آن ‏انجام شد، در صنایع دیگر از جمله صنایع غذایی نیز مورد استفاده گسترده قرار گرفت.

بد نیست اشاره کوتاهی به نوع ‏انجام کار داشته باشیم. لیبل های چاپ خورده و آماده درون قالب ها تزریق قرار گرفته و به وسیله پمپ های وکیوم، در ‏محل دلخواه نگه داشته می شود تا رزین پلاستیک درون قالب تزریق شده ولیبل را احاطه کند. سپس قالب کار خود را ‏انجام داده و محصول نهایی تولید می شود.

تمایز اصلی این روش با روش های دیگر در این است که در ‏IML‏ لیبل بخشی ‏از بدنه بسته بندی است در حالی که در روش های دیگر، نیاز به چسب برای چسبانیدن لیبل بر روی ظرف می باشد. شاید این توضیح کوتاه، ‏IML‏ را روشی بسیار ساده جلوه دهد که تمامی تولید کنندگان به راحتی قادرند از آن در فرآیند ‏تولید خود سود ببرند ولی این گونه نیست و این روش نیز پیچیدگی های خاص خود را دارد.

خرید خطوط تولید ‏IML‏ کاری ‏است بسیار آسان ولی فرآیند یادگیری کاربری دستگاه های آن تا حد بسیار زیادی پیچیده است. در حقیقت اگر این فرآیند ‏به صورت صحیح طی نشود، ماشین آلات خریداری شده از بازدهی لازم برخوردار نخواهد بود.‏

به دلیل حساسیت بسیار بالای ماشین آلات و تجهیزات ‏IML، شرکت خریداری کننده، می بایستی از پرسنل بسیار ‏زبردست و ماهری برای کار با دستگاه ها برخوردار باشد. به زبان ساده تر خریداری دستگاه ها فاز اول کار و استخدام و ‏استفاده از نیروی کاری که مهارت لازم را دارا باشد، فاز دوم. یکی دیگر از مشکلات کار با تجهیزات ‏IML، میزان ضایعات در ‏حین تولید است.

بسیاری از شرکت هایی که شروع به استفاده از این روش می نمایند، در سال اول کار خود، ممکن ‏است تا 20% ضایعات داشته باشند که این امر کاملا اجتناب ناپذیر است. اولین شرکتی که در آمریکای شمالی اقدام به ‏استفاده از ‏IML‏ نمود، شرکت کانادایی ‏IPL‏ بود. این شرکت در سال 1939در شهر ‏St Damein‏ در ایالت کبک کانادا ‏تأسیس شد. بعدها شهر ‏St Damein‏ به دره پلاستیک شهرت یافت چرا که یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان محصولات ‏پلاستیکی یعنی ‏IPL‏ در آن واقع بود. اولین تجربه ‏IPL‏ در استفاده از فناوری ‏IML‏ به اوایل دهه 1990 باز می گردد.

آنها از این روش در تولید ظروف دو لایه روغن مارگارین استفاده نمودند که در آن زمان جدیدترین ظرف به شمار می آمد. در ‏حقیقت مدیران شرکت همواره سعی داشته اند تا نوآوری بخشی از هویت شرکت باشد. البته آنها نیز مانند تمامی ‏شرکت های دیگر در ابتدای کار خود با ‏IML‏ با مشکلاتی مواجه بودند و طرح جدیدشان از موفقیتی که انتظارش را داشتند ‏برخوردار نبود ولی هم اکنون ظرف ابداعی آنان، همان چیزی است که در تمامی صنایع مایعات خوراکی مورد استفاده ‏است و به اصطلاح به ظروف در دار شهرت دارند.

هم اکنون آنان خود را به عنوان موفق ترین و بزرگ ترین تولید کننده ‏ظروف ‏IML‏ در قاره آمریکا مطرح نموده اند. این روش از هر لحاظ برتری های محسوس نسبت به روش های متداول دارد ‏که از آن جمله می توان به تنوع بسیار بالای رنگ و طرحی که ‏IML‏ ارائه می دهد اشاره نمود. در کنار کیفیت بسیار بالای ‏رنگ و عکس چاپ شده بر روی ظرف، هزینه های تولید نیز به صورت چشم گیری کاهش پیدا می کند چرا که دیگر نیازی ‏به تولید برچسب و لیبل و استفاده از چسب یا فشار برای چسباندن طرح بر روی ظرف نیست.

تمامی شرکت هایی که ‏در حال استفاده از ‏IML‏ به صورت موفقیت آمیز هستند به 3 فاکتور آن بیش از دیگر مزایایش اشاره دارند. این 3 فاکتور ‏عبارتند از:

  • مقاومت بسیار بالاتر در برابر آب و سطوح خشن
  • زیبایی بسیار چشم گیر 
  • قیمت بسیار رقابتی و به صرفه ‏IML‏
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>