اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما بیمه شخص ثالث تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
بیمه شخص ثالث از دم قسط
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

بسته بندی iml چیست؟

تمامی فعالان عرصه تولید متفق القول معتقدند که مشتریان فروشگاه ها که همان مصرف کنندگان نهایی باشند به ‏خوبی از نیاز خود آگاهند و می دانند چرا به سوپر مارکت آمده اند پس تنها کاری که برای تولید کننده باقی می ماند، البته ‏پس از تولید نیازمندی های مصرف کنندگان، جلب توجه آنان به بهترین شکل ممکن است.

وقتی یک مشتری با چشمان ‏جستجوگر خود در روی قفسه های فروشگاه به دنبال خمیردندان می گردد، پیداست که نیاز خود را مشخص کرده و فقط ‏در جستجوی چشمگیرترین یا جذاب ترین بسته بندی است و شاید در این راه حتی توجه چندانی نیز به نوع عملکرد ‏محصول یا کیفیت آن نداشته باشد. با توضیحات مذکور پرواضح است که چرا صاحبان برند چرا این مقدار وقت و هزینه را ‏صرف پیدا کردن راه هایی بهتر برای انجام عملیات لیبل زنی و کیفیت بالاتر طرح های گرافیکی روی لیبل ها می نمایند.

‏پس از سال ها تحقیق و ابداع روش های گوناگون یک روش خیلی بیشتر از دیگران به چشم آمد و توجه همگان را به خود ‏جلب نمود. در این روش لیبل درون قالب قرار می گرفت و همزمان با تولید ظرف، طرح گرافیکی و لیبل نیز بر روی آن پیاده ‏می شد و بعدها به ‏IML‏ شهرت یافت. ابداع روش ‏IML‏ به اوایل دهه 1980 باز می گردد که پس از شناسانده شدن به ‏صنعت بسته بندی، به سرعت محبوبیت بالایی برای خود کسب نمود.‏

هم اکنون 85 تا 95% از تمامی محصولات غذایی با روش ‏IML‏ بسته بندی می شوند که با توجه به جوانی این متد، ‏نشان از رشد بسیار بالای آن دارد. اما در آمریکای شمالی، ‏IML‏ کار خود را در صنعت مواد شوینده آغاز نمود و برای اولین ‏بار بر روی بطری های پلاستیکی تزریقی از آنها استفاده شد. پس از آن و با انجام اطلاع رسانی بهتری که در مورد آن ‏انجام شد، در صنایع دیگر از جمله صنایع غذایی نیز مورد استفاده گسترده قرار گرفت.

بد نیست اشاره کوتاهی به نوع ‏انجام کار داشته باشیم. لیبل های چاپ خورده و آماده درون قالب ها تزریق قرار گرفته و به وسیله پمپ های وکیوم، در ‏محل دلخواه نگه داشته می شود تا رزین پلاستیک درون قالب تزریق شده ولیبل را احاطه کند. سپس قالب کار خود را ‏انجام داده و محصول نهایی تولید می شود.

تمایز اصلی این روش با روش های دیگر در این است که در ‏IML‏ لیبل بخشی ‏از بدنه بسته بندی است در حالی که در روش های دیگر، نیاز به چسب برای چسبانیدن لیبل بر روی ظرف می باشد. شاید این توضیح کوتاه، ‏IML‏ را روشی بسیار ساده جلوه دهد که تمامی تولید کنندگان به راحتی قادرند از آن در فرآیند ‏تولید خود سود ببرند ولی این گونه نیست و این روش نیز پیچیدگی های خاص خود را دارد.

خرید خطوط تولید ‏IML‏ کاری ‏است بسیار آسان ولی فرآیند یادگیری کاربری دستگاه های آن تا حد بسیار زیادی پیچیده است. در حقیقت اگر این فرآیند ‏به صورت صحیح طی نشود، ماشین آلات خریداری شده از بازدهی لازم برخوردار نخواهد بود.‏

به دلیل حساسیت بسیار بالای ماشین آلات و تجهیزات ‏IML، شرکت خریداری کننده، می بایستی از پرسنل بسیار ‏زبردست و ماهری برای کار با دستگاه ها برخوردار باشد. به زبان ساده تر خریداری دستگاه ها فاز اول کار و استخدام و ‏استفاده از نیروی کاری که مهارت لازم را دارا باشد، فاز دوم. یکی دیگر از مشکلات کار با تجهیزات ‏IML، میزان ضایعات در ‏حین تولید است.

بسیاری از شرکت هایی که شروع به استفاده از این روش می نمایند، در سال اول کار خود، ممکن ‏است تا 20% ضایعات داشته باشند که این امر کاملا اجتناب ناپذیر است. اولین شرکتی که در آمریکای شمالی اقدام به ‏استفاده از ‏IML‏ نمود، شرکت کانادایی ‏IPL‏ بود. این شرکت در سال 1939در شهر ‏St Damein‏ در ایالت کبک کانادا ‏تأسیس شد. بعدها شهر ‏St Damein‏ به دره پلاستیک شهرت یافت چرا که یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان محصولات ‏پلاستیکی یعنی ‏IPL‏ در آن واقع بود. اولین تجربه ‏IPL‏ در استفاده از فناوری ‏IML‏ به اوایل دهه 1990 باز می گردد.

آنها از این روش در تولید ظروف دو لایه روغن مارگارین استفاده نمودند که در آن زمان جدیدترین ظرف به شمار می آمد. در ‏حقیقت مدیران شرکت همواره سعی داشته اند تا نوآوری بخشی از هویت شرکت باشد. البته آنها نیز مانند تمامی ‏شرکت های دیگر در ابتدای کار خود با ‏IML‏ با مشکلاتی مواجه بودند و طرح جدیدشان از موفقیتی که انتظارش را داشتند ‏برخوردار نبود ولی هم اکنون ظرف ابداعی آنان، همان چیزی است که در تمامی صنایع مایعات خوراکی مورد استفاده ‏است و به اصطلاح به ظروف در دار شهرت دارند.

هم اکنون آنان خود را به عنوان موفق ترین و بزرگ ترین تولید کننده ‏ظروف ‏IML‏ در قاره آمریکا مطرح نموده اند. این روش از هر لحاظ برتری های محسوس نسبت به روش های متداول دارد ‏که از آن جمله می توان به تنوع بسیار بالای رنگ و طرحی که ‏IML‏ ارائه می دهد اشاره نمود. در کنار کیفیت بسیار بالای ‏رنگ و عکس چاپ شده بر روی ظرف، هزینه های تولید نیز به صورت چشم گیری کاهش پیدا می کند چرا که دیگر نیازی ‏به تولید برچسب و لیبل و استفاده از چسب یا فشار برای چسباندن طرح بر روی ظرف نیست.

تمامی شرکت هایی که ‏در حال استفاده از ‏IML‏ به صورت موفقیت آمیز هستند به 3 فاکتور آن بیش از دیگر مزایایش اشاره دارند. این 3 فاکتور ‏عبارتند از:

  • مقاومت بسیار بالاتر در برابر آب و سطوح خشن
  • زیبایی بسیار چشم گیر 
  • قیمت بسیار رقابتی و به صرفه ‏IML‏
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>