اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مزایا استفاده از لیبل

ایده شخصی سازی لیبل ها و کالاهای چاپ و بسته بندی فراتر از یک فرصت تجاری است، چرا که با فراگیر شدن روش خرید اینترنتی، حجم تقاضای لیبل های شخصی سازی شده که مناسب ارسال کالا به مشتریان اینترنتی باشد بسیار افزایش یافته و جای محصولات لیبل خورده قبلی را که در تیراژ بالا، برای خرده فروشان ارسال می شدند گرفته است.

در حال حاضر با این که محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مختلفی برای تولید لیبل های شخصی سازی شده با کیفیت در بازار وجود دارد، به خدمت گیری این تجهیزات یک مساله و استفاده درست از آنها مساله دیگری است.بنابراین سوال این است که منافع حاصل شده از چاپ این لیبل ها برای مشتری و چاپخانه دار چه می تواند باشد؟ که مواردی از آن به شرح زیر است:

ایجاد فاکتور امنیتی

یکی از کاربردهای اصلی، امکان تولید لیبل با یک کد امنیتی منحصر به فرد است که مانع جعل محصول شده و از نفوذ محصولات غیراصلی و نامرغوب خارجی در بازار جلوگیری می کند.رسیدن به چنین هدفی با به کارگیری فناوری های جدیدی نظیر رزولوشن dpi 1200 واقعی امکان پذیر شده است. برای مثال به وسیله آن می توان حروف ریزی به اندازه نیم پوینت را رندر کرد.

بازاریابی آزمایشی

بسته بندی را برای تطابق با سلیقه مشتریان یک بازار خاص، به صورت منطقه ای می توان طراحی کرد. بدین ترتیب هر چه اطلاع ما از نیاز و ذوق و سلیقه مشتریان منطقه ای کم یا زیاد باشد، به همان نسبت می توان اطلاعات مناسب تر و مفیدتری را روی بسته بندی کالا به مخاطب و یا مصرف کننده منتقل کرد. بدین ترتیب چاپ لیبل دیجیتال شرایط چاپ لیبل یا بسته بندی مرتبط با یک رویداد خاص را فراهم می کند و بسته به موقعیت های زمانی و مکانی مختلف، محصولات متناسب با آن را می توان تولید کرد.

کاهش انبارداری

امکان تولید با صرفه تعداد کمتری لیبل، ما را از تولید تعداد زیادی لیبل یا بسته بندی و انبارداری آن بی نیاز می کند. چرا که شرط لازم در روش های تولید سنتی برای رسیدن به سطح اقتصادی، تیراژ بالا است.


مصرف لیبل و بسته بندی

آگاهی از روند بازار و داشتن زیرساخت های چاپ دیجیتال، زمینه لازم برای موفقیت شرکت های فعال در ارائه این خدمات را فراهم می کند و آینده از آن کسانی است که خود را با شرایط جدید زودتر وفق داده و از فرصت موجود برای سرمایه گذاری روی موضوعاتی استفاده کنند که در آینده بهترین فرصت های تجاری را برای آنها فراهم می کند.

چاپخانه های لیبل با فرصت ها و چالش های زیادی روبه رو هستند

تنوع خواهی بازار و پیشرفت های تکنولوژیک، چاپخانه داران لیبل را در حال حاضر و در آینده نزدیک با فرصت ها و چالش های زیادی رو به رو می کند، چرا که از این دو فاکتور از یک طرف می توان در جهت ارائه خدمات نو و متناسب با ذوق و سلیقه جدید مشتریان استفاده کرده و بازارهای جدیدی را به روی شرکت باز کرد و از طرف دیگر به خاطر سرمایه گذاری های هنگفت مورد نیاز دچار چالش و دردسرهای سرمایه گذاری شد.

بازار لیبل

در حالی که بازار لیبل در سال های اخیر از ثبات نسبی برخوردار بوده، بخش های جدیدی به بازارهای سنتی اضافه شده و در حال توسعه است که از آن جمله به مواردی نظیر: فیلم شرینک، بسته بندی انعطاف پذیر، لیبل های امنیتی، محصولات تبلیغاتی و تا حدی RFID می توان اشاره کرد.

تأثیر چاپ دیجیتال

بی تردید ابداع و توسعه چاپ دیجیتال در سال های اخیر از مهم ترین عوامل تحول در صنعت چاپ لیبل بوده است و عامل اصلی در تحقق دو فرصت و چالش تنوع خواهی و تغییر تکنولوژی به حساب می آید که چاپخانه داران لیبل را به بازنگری در استراتژی های بازاریابی و فروش ترغیب می کند.
در 15 سال اخیر، چاپ دیجیتال بیشترین سطح تغییرات و پیشرفت را شاهد بوده و امروزه هم این مسیر ادامه دارد.

برای مثال در آخرین نمایشگاه لیبل اکسپو که در سال 2009 در بروکسل برگزار شد، یک تالار اختصاصی به سیستم های چاپ دیجیتال اختصاص داده شده بود و به مدت 4 روز پی در پی برپا بود.فن آوری چاپ دیجیتال، باعث حذف هزینه و زمان بری تولید پلیت چاپ و مرحله آماده سازی ماشین برای شروع عملیات چاپ شده و چاپخانه دار را قادر می سازد که به چاپ اقلام کم تیراژ و به خصوص با صرفه اقتصادی اقدام کنند.

امروزه امکان چاپ کم تیراژ، حتی برای آن دسته از چاپخانه دارانی که مشتریان پرتیراژ دارند، یکی از الزامات هر چاپخانه لیبل شمرده می شود. با این همه ورود فن آوری دیجیتال به یک چاپخانه، چالش هایی را به دنبال دارد که از آن جمله می توان به آموزش پرسنل فروش درباره قابلیت های چاپ دیجیتال اشاره کرد.

ایجاد بازارهای جدید برای چاپ دیجیتال مستلزم صرف وقت و به کارگیری نیروهای توانمند است.سرمایه گذاری روی سخت افزار مناسب، بسیار اهمیت دارد و برای بهره برداری درست از فرایند تولید، باید از تجهیزات تکمیلی پس از چاپ، به منظور نهایی کردن پروسه تولید لیبل استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>