اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بسته بندی میوه جات

روشهای بسته بندی میوه جات

سه روش جهت بسته بندی میوه جات منجمد وجود دارد: بسته بندی بدون استفاده از شیرین کننده، بسته بندی به همراه شکر و بسته بندی بهمراه شربت.اگرچه بعضی میوه ها ممکن است بدون استفاده از شیرین کننده ها بسته بندی شوند ولی مزه و طعم اغلب میوه جات به همراه شکر بسیار مطلوب تر می باشد. انگور فرنگی، کشمش بی دانه، قره قاط، زغال اخته و ریواس بهمراه شکر و یا بدون شکر با کیفیت بسیار خوبی بسته بندی می گردد.

بسته بندی بدون شیرین کننده ها

میوه های آماده شده را بر روی سینی های پهن و کم عمق به صورت یک لایه پهن نموده و منجمد نمائید. برای جلوگیری از Freezer Burn بلافاصله پس از منجمد شدن آنها را بسته بندی نموده و در سردخانه قرار دهید.در بسته بندی هایی که از شکر استفاده نمی شود می توان از ترکیبات جانشین شکر استفاده نموده. از ساخارین و آسپارتام در محصولات منجمد می توان استفاده کرد و یا آنها را به آب میوه قبل از مصرف اضافه نمود.

بسته بندی با شکر

برای انجماد میوه جات به همراه شکر، مقدار لازم شکر را بر روی میوه ها بپاشید. سپس آنها را به آرامی تکان دهید تا تماس سطح آنها با شکر و عصار میوه پوشانده شود.جهت تهیه شربت، مقدار لازم شکر را در آب حل کرده و آن را هم می زنیم تا کاملاً شفاف گردد. قبل از مصرف شربت باید کاملاً سرد باشد. مقدار کافی از شربت سرد شده جهت پوشاندن میوه جات مورد استفاده قرار می دهیم.

جلوگیری از تغییر رنگ میوه جات

بعضی میوه ها مانند هلو، سیب، گلابی و زردآلو به سرعت هنگامیکه در معرض هوا قرار گیرند، تیره می شوند. همچنین هنگام خارج شدن از حالت انجماد ممکن است طعم خود را از دست بدهند. چندین روش جهت جلوگیری از تیرگی رنگ و کاهش عطر و طعم میو جات وجود دارد.

آسکوربیک اسید ( ویتامین ث)

آسکوربیک اسید در اغلب میوه جات سبب جلوگیری از تغییر رنگ می گردد. این ماده نه تنها رنگ و طعم میوه را به حالت طبیعی نگه می دارد بلکه ارزش غذایی میوه را نیز بالا می برد. آسکوربیک اسید را می توان به صورت پودر خشک یا به همراه شکر و سیتریک اسید و یا به صورت محلول در آب سرد استفاده کرد.

سیتریک اسید یا آبلیمو

بعضی مواقع از سیتریک اسید یا آبلیمو به جای ویتامین ث استفاده می گردد ولی کارایی آنها کمتر از ویتامین ث می باشد. همچنین چنانچه در مقدار زیاد استفاده گردند طعم طبیعی میوه جات را دستخوش تغییر می نمایند.

گامهایی در انجماد میوه جات

سعی نمائید میوه های با کیفیت بهتر را تهیه نمائید. آن ها را شسته و سورت نمایید.قسمتهای با کیفیت کمتر و خراب را جدا نمائید. از لوازم آهنی و مسی استفاده نکنید زیرا آنها با اسید میوه جات واکنش می دهند. از آسکوربیک اسید به عنوان یک ماده جلوگیری کننده از تغییر رنگ استفاده کنید. از شکر یا شربت استفاده کنید.

میوه جات منجمد را در بسته بندی های پلاستیکی مخصوص و یا ظروف شیشه ای نگهداری نمائید. بالای بسته ها را حدود یک اینچ فضای خالی در نظر بگیرید. در مورد میوه جاتی همانند هلو که تیره می شوند می توان انها را در داخل شربت قرار داده و روی آنها را کاغذ موم دار گذاشته و سپس بسته بندی نمود تا کاملاً زیر شربت قرار گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مهدیه محمدی:
عالی
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>