اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بسته بندی خوارکی

پوشش ها و رو کشهای خوراکی یک گروه منحصر به فرد از مواد بسته بندی کننده را تشکیل می دهند با سایر مواد بسته بندی کننده بیولوژیکی و بسته بندیهای متعارف، تفاوت دارند.پوشش های خوراکی، با اضافه نمودن یک محلول روکش دهنده مایع یا ترکیبات مذاب بر روی محصول به دست آورده می شوند.

این مواد را می توان با استفاده از قلم مو، اسپری کردن و یا مواد سیال کننده نیز مورد استفاده قرار داد. پوشش های خوراکی بخشی از یک محصول غذایی به شمار آمده و از این روی به ویژگیهای و خواص ظاهری مواد غذایی، نباید هیچ گونه تأثیری را وارد آورند.اما از سوی دیگر روکش های خوراکی ساختار های جداگانه ای هستند که در مراحل بعدی شکل یافته و به مواد غذایی افزوده می شوند.

این مواد با استفاده پخش کردن و خنک کردن محلول های روکش دهنده بر روی یک سطح درجه بندی شده، خشک کردن ماده روکش بر روی یک درام خشک کننده، و یا با استفاده از شیوه های سنتی فرآوری پلاستیک به وجود آورده می شوند.

پوشش ها و روکش های خوراکی موانعی را در مقابل رطوبت، اکسیژن، دی اکسیدکربن، بوها، لیپیدها و سایر عوامل به وجود آورده و مواد غذایی را در درون خود نگه داشته و کلیت مکانیکی مواد و یا حمل و نقل و نگهداری ماده غذایی را آسان میسازند.

یک چالش

یکی از چالش های پیش رو در صنعت بسته بندی مواد غذایی در ارائه بسته بندی بیولوژیک، تطابق دوام این بسته بندیها با طول مدت نگهداری محصول می باشد.مواد بیولوژیکی باید با حفظ خواص تدافعی مکانیکی خود به صورت با دوام باقی مانده و در طول دوره نگهداری محصول نقش خود را به طور صحیح انجام دهند.

به طور ایده آل، این مواد باید در هنگام دو ریخته شدن از قابلیت تجزیه بیولوژیکی برخوردار باشد. این وضعیت، چالش های جالب توجهی را پیش روی طراحی و کاربرد مواد بسته بندی بیولوژیک قرار می دهد زیرا بسیاری از فاکتورهایی که بر تجزیه بیولوژیکی این مواد تأثیر می گذارند به میزان فساد مواد غذایی موجود در درون این بسته بندی ها نیز تأثیر گذار هستند.

مواد بالقوه برای بسته بندی بیولوژیکی

PLA یا PHB/Vیا کارتن های مقوایی با روکش PLA یا را می توان به عنوان مواد بسته بندی کننده برایPLB بطری شیر مورد استفاده قرار داد زیرا این مواد از مقاومت زیادی در مقابل اکسیژن و رطوبت برخوردار می باشند.دور نگه داشتن نور از بطری ها نیز به وسیله اضافه نمودن برخی از رنگدانه ها به مخلوط های پلیمر به دست آورده می شوند.

مواد بسته بندی بیولوژیکی یک عمل مقرون به صرفه خواهد بود. کاغذ های مقوایی دارای روکش های بیولوژیکی و مواد تجزیه پذیر برای به دست آوردن خواص مکانیکی و محافظت مناسب برای موادی همچون ماست، پنیر و پنیر های پرورده، مناسب می باشد. بسته بندی مواد غذایی یک عمل چالش برانگیز به شمار می آید، زیرا مواد غذایی بسیار متنوع و پیچیده هستند.

ماشین های بسته بندی مواد غذایی

ماشین های خودکار

برای بسته بندی روغن های خوراکی در درون کیسه های کوچک; L.D.P.E و یا L.L.D.P.E. تهیه شده با فیلم های هدایت گر ماشین به صورت الکترو پنوماتیک یا الکترومکانیکی در درون هر ماشین می باشد.

ماشین های خودکار شکلات پیچ پر سرعت

این ماشین ها برای بسته بندی 800شکلات در دقیقه در کیسه های. مرکزی طراحی شده است. هدایت ماشین به صورت الکترو مکانیکی انجام می شود.

ماشین های پر کن

انواع مختلف ماشین های پر کن، در صنایع غذایی و بسته بندی با استقبال زیادی روبه رو شده اند. این ماشین ها با مصرف انرژی پایین و سرعت بسیار بالایی طراحی شده اند و قادر به بسته بندی انواع محصولات مایع، پودری، و گرانولی می باشند.

سری مینی پک

ماشین های سری مینی پک در قسمت های مختلف صنایع غذایی برای مدت چندین سال است که مورد استفاده قرار داده می شوند این ماشین ها برای بسته بندی انواع قهوه، محصولات پودری دانه ها و سایر محصولات دارای ذرات ریز مناسب می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>