اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برچسب های ترکیبی IML

در ابتدای بهره گیری از IML از برچسب های کاغذای استفاده می شد. با وجود خلاقانه و کارآمد بودن این فن آوری ناسازگاری نسبی کاغذ و پلاستیک منجر به بروز برخی مشکلات می شد. برچسب های کاغذی مورد استفاده در نمونه های اولیه ظروف برچسب گذاری شده به روش IML به دلیل تفاوت خواص انقباضی پلاستیک و کاغذ به لحاظ کیفیتی دچار مشکل می شدند.

ضایعات تولید در تهیه ظروف به این روش خود باعث ایجاد هزینه اضافی می شد چرا که برای بازیافت کاغذ استفاده شده در برچسب باید آن را از ظرف جدا می کردند. خواص انقباضی برچسب های ترکیبی انطباق بیشتری با مواد تشکیل دهنده ظرف دارد و به این ترتیب برخی از معضلات کیفیتی ذکر شده رفع می شود. علاوه بر این مواد ترکیبی برچسب را می توان با مواد تشکیل دهنده ظرف یکجا بازیافت کرد و نیازی به خارج کردن برچسب از داخل ظرف نمی باشد.

برچسب های ترکیبی ازهمان مواد تشکیل دهنده ظرف مثل پلی پروپیلن PP یا پلی اتیلن پرچگال بالا HDPE تشکیل شده اند و به این ترتیب صد در صد امکان بازیافت دارند. در واقع یکی از محرک های اصلی استفاده از برچسب های ترکیبی در فن آوری IML مسائل مربوط با بازیافت بوده است. موضوع بازیافت فقط در مرحله پس از مصرف محصول مطرح نیست؛ ظروف معیوب تولید شده در مرحله قالب گیری بادی هم باید بازیافت شود.

برچسب های ترکیبی طی 30 الی 40 سالی که از آغاز پیدایش آنها می گذرد، تغییرات زیادی کرده و بسیار متنوع شده اند. استفاده از این برچسب ها در فرآیند IML مزایای زیادی نسبت به استفاده از برچسب های کاغذی دارد؛ دوام بالاتر و آسیب پذیری کمتر در برابر رطوبت، مقاومت عالی نسبت به فرسودگی و از هم گسیختگی، امکان بازیافت با مواد تشکیل دهنده ظرف و از همه مهم تر قابلیت انطباق آن با شکل بدنه ظرف در صورت فشرده شدن یا تغییر شکل ظرف است.

این برچسب ها بعد از جاسازی درون بدنه ظرف، در مقایسه با برچسب های کاغذی اشکالات بسیار کمتری بروز می دهند. مزیت مهم فیلم های ترکیبی، شباهت بالای مواد تشکیل دهنده آنها با مواد تشکیل دهنده ظرف است که علت سازگاری بیشتر این فیلم ها با بدنه ظرف است.

به همان اندازه ای که از انواع رزین در تولید لایه تشکیل دهنده برچسب های ترکیبی IML استفاده می شود، بسیاری از این لایه ها از مواد پلی الفینی مثل HDPE، PP یا هیبریدهای اختصاصی طراحی شده برای IML ساخته می شود. هرکدام از این لایه ها مزایای خاص خود را دارد اما در این خصوص استفاده از لایه خاصی فراگیر نیست.

برای ساخت لایه برچسب مورد استفاده در قالب گیری بادی عمدتا از HDPE، PP یا کوپلیمرهای دیگر استفاده می شود که نسبت به حرارت بسیار حساس هستند. اما ماده اصلی در ساخت برچسب های مورد استفاده در قالب گیری تزریقی پلی پروپیلن OPP است. OPP نسبت به حرارت مقاوم تر است و ویژگی های بهتری از خود نشان می دهد.

به عنوان مثال برچسب ترکیبی Arjobex Polyart که ماده پایه تشکیل دهنده آن HDPE است به شکلی تولید می شود که ضرایب کششی و انقباضی مناسبی برای استفاده در فرآیند IML داشته باشد. نحوه تولید این برچسب به گونه ای است که در صورت انقباض یا تغییر شکل بدنه ظرف، انطباق بهتری با آن دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>