اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بسته بندی MAP

MAP برای محصولات تازه مراحل سخت تری دارد زیرا بسته بندی های محدود جلوی اکسیژن اتمسفری می گیرند. اما سبزیجات و میوه جات تازه هنوز زنده هستند و نیاز به اکسیژن برای متابولیسم خود دارند.بسته بندی های انعطاف پذیر هم برای این منظور مناسب نیستند و نیاز به بسته بندی هایی است که که تبادل گازی در آنها مطابق نیا ز محصول باشد.

در واقع برای آنها در MAP باید از ایجاد شرایط بی هوازی جلوگیری شود. همچنان باید ظاهر جذابی داشته باشند و دارای درزهای قابل باز و بست شدن و پوشاننده های ضد مه و بافت سفت و محکم باشد
برای تازه ماندن محصول و افزایش طول عمر نگه داری و اطمینان از ایمن بودن محصولات دو فاکتور مهم وجود دارند:

  • درجه حرارت
  • استفاده از MAP

که باید از هر دو آن ها به صورت توام استفاده کرد. کاهش دما و استفاده از بسته بندی تحت اتمسفر تغیییر یافته باعث کند شدن متابولیسم ورسیدن محصولات است بنابراین مدت زمان بیشتری محصولات تازه می مانند. بافت محصولات تازه زنده است بنابراین تنفس می کند و از اکسیژن اتمسفری استفاده می کند.

باید توجه کرد که میوهای مختلف وسبزی جات سرعت تنفسی منفاوتی دارند. برخی سرعت تنفسی بالاتری دارند مانند  که احتمال فساد پذیری بیشتری دارند ولی محصولاتی که سرعت تنفس پایین تری دارند کمتر فساد پذیرند.

در میوه هاوسبزی های خرد شده سرعت تنفس بالاتر است زیرا سطح آن ها افزایش پیدا می کند در نتیجه بعد از خرد کردن اکسیژن با سرعت بیشتری به سلول های داخلی نفوذ می کند. همچنین تنفس در سلول های صدمه دیده بیشتر است.بهترین کار برای کاهش متابولیسم و حفظ ذخیره کر بو هیدراتی و رطوبت کاهش دما است. معمولا بهترین کیفیت برای محصولات در دمای نزدیک 0 درجه به دست می آید مگر محصولات مناطق حاره که معمولا در 10 تا 13 درجه نگه داری می شوند.

استفاده از MAP می تواند باعث کاهش، تنفس، از دست رفتن رطوبت، قهوه ای شدن، فاسد شدن وحساسیت به اتیلن شود.اکسیژن در اتمسفر 21 % است. اما غلظت اکسیژن در داخل بسته بندی کمتر از 10 % است بنابراین تنفس شروع به کند شدن می کند.این کاهش اکسیژن ادامه دارد تا به 4-2 % برای اکثر محصولات برسد. اگر میزان اکسیژن به کمتر از 2 % برسد متابولیسم هوازی جای خود را به متابولیسم تخمیری می دهد و باعث ایجاد بد طعمی و بوی بد در محصول می شود.

غلظت دی اکسید کربن افزایش پیدا می کند اما برخی از محصولات به غلظت بالای دی اکسید کربن حساسند وسبب افزایش حساسیت آنها به اتیلن می شود. البته باید توجه کرد که امکان رشد باکتری ها و قارچ ها درغلظت کمتر از 10 % CO2 وجود دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>