اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ذوب برفک یخچال های برودتی


چگونگی ذوب برفک

ذوب برفک در یخچال:با باز شدن درب یخچال مقداری از هوای گرم محیط وارد یخچال شده و بر اواپریتور قطرات آب را به وجود می آورد. به مرور قطرات آب به وجود آمده، توده های عظیم یخ یا به عبارت دیگر برفک را ایجاد می سازد که به وسیله آن ها عمل سرما سازی مختل می شود از این رو لازم است در فواصل زمانی معین نسبت به ذوب برفک ها اقدام شود. در اکثر یخچال ها برای نائل آمدن به این منظور تدبیری اندیشیده نشده و تنها راه ذوب برفک ها، باز گذاشتن درب یخچال است که در این حالت برق آن از مدار قطع می شود.

روش دیگر استفاده از چند لایه سیم المنت است که بدور اواپریتور پیچیده می شود.هر گاه ذوب برفک ضروری به نظر آمد، باقرار دادن ترموستات در وضعیت مخصوص ذوب برفک، المنت تولید گرما نموده ویخ های زائد را از میان می برد.

در دیفراست گازی که امروزه متداول ترین شکل ذوب برفک است از شیر سولنوئیدی استفاده می شود. این شیر دارای دو ورودی و یک خروجی مطابق شکل است. ورودی B در حالت عادی مسدود است اما با اتصال برق به شیر الکتریکی، مسیر B نیز باز می شود و گاز گرم از این مسیر به خروجی C راه می یابد.

همانطور که در شکل دیده می شود مادامی که به شیر الکتریکی برق نمی رسد گاز سرد با ورود به قسمت A و خروج مستقیم از قسمت C وارد اواپریتور شده و عمل سرما سازی صورت می گیرد. با اتصال برق به شیر الکتریکی، مسیر B باز شده و گاز گرم از مسیر C خارج شده و محفظه اواپریتور را گرم می سازد.گرمای محیط اواپریتور برفک های به وجود آمده را ذوب می سازد و پس از ذوب برفک ها، یک ترموستات مجددا شیر سولنوئیدی را به حالت قطع و در واقع مسدود بودن مسیر B، باز می گرداند.

البته اشکال دیگری از ذوب برفک نیز به کار گرفته شده که امروزه کاربرد کمتری دارد. به عنوان مثال می توان نوع دیفراست با شمارش دفعات باز و بسته شدن درب یخچال را نام برد. با قرار دادن کلید مخصوص شمارش زیر درب، تعداد دفعات باز و بسته شدن درب شمارش شده و به محض رسیدن تعداد آن به عدد تنظیمی کلید، مدار یخچال برای مدتی قطع می شود.

در زمان توقف کمپرسور، بر اثر افزایش دمای محیط یخچال برفک ها ذوب می شوند. ویا می توان بروش استفاده از تایمر اشاره نمود در این روش پس از زمان معینی تایمر مخصوص عمل نموده و مدار را قطع می سازد. در بعضی از یخچال ها، تایمر به محض قطع مدار اصلی، مدار المنت پیچیده شده بدور اواپریتور را بر قرار نموده تا عمل ذوب برفک با سرعت بیشتری انجام شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>