اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فیلم های کششی بسته بندی

تغییر نیاز بازار برای فیلم های کششی برای بسته بندی در سال های اخیر، باعث شده تا تولیدکنندگان پلاستیک با تولید نمونه های جدید و تولید کنندگان ماشین آلات با تولید ماشین های جدید به دنبال پاسخ گویی به این نیاز باشند. هم اکنون زمانی می توانیم تولید یک فیلم را اقتصادی بدانیم که حداقل عرض تولیدی 10متر و با سرعت 450 متر در دقیقه به انجام برسد.

البته با توجه به نیازهای اکولوژیکی و اقتصادی، نیاز برای کاهش ضخامت فیلم ها نیز رو به افزایش است. از طرفی می توان حدس زد که نیاز برای فیلم هایی که هم اکنون از سهم رو به افزایش است. از طرفی می توان حدس زد که نیاز برای فیلم هایی که هم اکنون از سهم زیادی در بازار مصرف برخوردارند رو به افزایش خواهد گذاشت چرا که ارزش افزوده در حال تبدیل شدن به یک اصل مهم در صنعت می باشد.

یکی دیگر از گرایش های بازار را می توان تلاش برای جایگزین نمودن برخی محصولات همچون PVC و کاغذ با انواع بهینه تر و کم ضررتر مواد اولیه است. چنین تغییرات اساسی در صنعت بسته بندی منجر به احساس نیاز به ماشین آلاتی سریع تر، انعطاف پذیرتر و با قابلیت تعویض قطعات و یا پر کردن در زمان کوتاه تر، بیشتر احساس می شود. ماشین آلاتی که با دارا بودن تمامی موارد فوق، پروسه تولید را به صورت یک پارچه به انجام برسانند.

شرکت تولید ماشین آلات بروکنر Brukner آلمان، در کنار افزایش تولید خطوط تولید کششی، اقدام به ایجاد تغییراتی برای بهینه سازی خطوط کششی هم زمان نیز نموده است. در این راه، آنها از فن آوری انحصاری شرکت، یعنی LISIM بهره برده اند. این واژه خود مخفف عبارت کشش هم زمان با موتورهای خطی است.
همان طور که پیش تر ذکر شد، قوانین سخت گیرانه ای برای کاهش مواد اولیه مورد استفاده برای تولید BOPP وضع شده است.

همین قوانین منجر به درخواست برای ماشین آلاتی دقیق تر گردیده است، ماشین آلاتی که فیلم هایی نازک تر، با سرعت بیشتر و با حداقل خطای ممکن تولید نمایند. فن آوری LISIM این موضوع را اثبات نمود که با 70% از توانایی های ماشین نیز می توان به نتایج دلخواه دست یافت. محصول به دست آمده برای استفاده در بسته بندی سیگار، فیلم های لایه لایه، برچسب ها و نوار چسب ایده آل می باشد به علاوه این که 20 تا 30% صرفه جویی در تولید مواد اولیه نیز انجام پذیرفته است.

در این روش جدید تولید که Contact-free نامیده می شود، فیلم تولید شده از شفافیت بسیار بالایی برخوردار بوده و عاری از هر گونه خش در ظاهر فیلم می باشد. این شفافیت بالا خود کمک بسیار زیادی به متالیزه کردن و ورقه کردن بهتر فیلم ها می کند. از دیگر مزایای این روش می توان به امکان تولید فیلم به صورت coextrude با قابلیت دوخت با حرارت کم و یا امکان دوخت چند لایه برای استحکام بیشتر دوخت، اشاره کرد. با توجه به کار مداوم دستگاه ها، تولید فیلم های شرینک نیز با کیفیت بالاتری صورت می پذیرد.

خواص فیلم های شیرینک را نیز می توان بسته به نوع مواد خام استفاده شده و میزان پارامتر تنظیم شده برای کشش، از 0% تا 70% تنظیم نمود. فیلم به دست آمده در این روش، با توجهبه کشش دو طرفه انجام شده، برای استفاده در ماشین آلاتی که تا پیش از این از فیلم های PVC استفاده می نموده اند، بسیار مناسب می باشد. فیلم هایی که به وسیله روش Machine Direction تولید می شوند، اکثرا در چاپ لیبل کاربرد دارند.

از دیگر انواع فیلم که در این روش تولید می شوند می توان به فیلم های foamed اشاره کرد. فیلم های foamed از انواع بسیار جدید فیلم ها هستند که هنوز هم در فرآیند گسترش و تکامل قرار دارند ولی ماشین آلات Brukner موفق به تولید موفقیت آمیز آنها نیز شدند. در این فرآیند، کف مواد افزودنی شیمیایی، پایه مواد اولیه قرار دارد. با انجام عملیات کشش دو طرفه بر روی این مواد، فیلمی به دست آمد که بسیار کم حجم می باشد و حجم تقریبی آن 21% گرم به سانتیمتر مکعب می باشد.

از این فیلم می توان به جای انواع فیلم های مورد استفاده در صنعت بسته بندی، فیلم های ایزولاسیون گرمایی و کاغذهای مصنوعی، می توان استفاده کرد. از دیگر نمونه فیلم های جدید در دست تحقیق، می توان به فیلم های inline-coated اشاره نمود که در تولید آن از حلال های با پایه آب استفاده می شود. فیلم به دست آمده، با موفقیت توانسته پوشش PVDC و آکریلیک را بر روی خود تحمل کند و از لحاظ صرفه اقتصادی نیز، به دلیل یکپارچگی فرآیند تولید، از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است.

فیلم های Coated ln line در مرحله دوخت نیز خواص خوبی از خود نشان داده است به علاوه این که از خواص بازدارندگی مناسبی نیز برخوردار می باشد.جدا از نمونه های مذکور، ماشین آلات Brukner عملیات فوق را بر روی فیلم های دیگر نیز با استفاده از فن آوری LISIM به اجرا در آورده. فیلم های BOPA,BOPE,BOPET و BOPLA به این روش جواب مثبت داده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>