اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انواع فیلم های بسته بندی

فیلم های CPP

CPP که مخفف عبارت Cast polypropylene است به صورت دو لایه و چند لایه در بازار موجود می باشد. از CPP به عنوان لایه مقاوم در برابر گرما به صورت یک لایه بر روی فیلم های BOPP و پلی استر استفاده می شود که در این حالت در صنایع بسته بندی مواد غذایی کاربرد دارد. در صنعت بسته بندی CPP را به عنوان برادر یا کلاس ترپلی اتیلن می شناسند چرا که از شفافیت و وضوح بالاتر و همچنین مقاومت بالاتری برخوردار است.

از دیگر خواص CPP می توان به قدرت بسیار بالای بازدارندگی و صفات عایقی آن اشاره کرد که در کنار وضوح و شفافیت بالا، از آن فیلمی ایده آل پدید آورده است. CPP انواع مختلفی دارد. در بازار می توان CPP را با سطح اندود شده یا جلا داده شده، به صورت انعطاف پذیر یا خشک، با سطح مات یا شفاف، به صورت ساده یا رنگی و یا ترکیبی از این خواص، پیدا کرد. در حقیقت CPP به عنوان یک فیلم بسیار به صرفه و کارآمد در میان فعالان بسته بندی مطرح است.

فیلم های بازدارنده (Barrier)

فیلم های باز دارنده معمولا دو لایه داخلی و خارجی دارند که اولی معمولا یک لایه پلی اتیلن می باشد و دومی از ضخامت معمولی برخوردار است که در میان این دو لایه یک غشاء میکروسکوپی به عنوان بازدارنده قرار دارد. نکته قابل توجه در این میان، نوع بازدارندگی این فیلم هاست. به صورت عادی شاید شما تصورتان از یک فیلم بازدارنده، فیلمی است ضخیم ولی همان غشاء میکروسکوپی تعیین کننده میزان نشت ناپذیری فیلم می باشد.

چند نمونه از مواد بازدارنده عبارتند از: فویل های آلومینیومی و فلزی که مقاومت مناسبی در برابر گاز دارند، البته فیلم های شفاف سرامیک نیز تقریبا از همین خاصیت برخوردارند. فیلم های EVOH، آلومینیوم، نایلون و پلاستیک فیلم هایی هستند که از خواص بازدارندگی مناسبی برای مواد غذایی برخوردارند. البته هر یک از مواد مذکور دارای خاصیت ویژه ای هستند.

BOPP

این نوع فیلم برای بسته بندی های انعطاف پذیر طراحی شده است و در ساخت لیبل نیز کاربرد دارد. اگر در مورد نام گذاری این مواد می خواهید بدانید، بد نیست که کمی از برادر بزرگ تر BOPP یعنی OPP برایتان بگوئیم.این فیلم از ذوب کردن و جهت دار کردن پلی پروپیلن تهیه می شود. ماده به دست آمده از این روش که OPP می باشد، در برابر بسیاری از مواد شیمیایی هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. برای افزایش مقاومت این فیلم، آن را در دو جهت، می کشند. هم در جهت حرکت ماشین و هم در جهت مخالف حرکت ماشین.

Cold lamination filmas

از این فیلم ها برای چسباندن لایه های مختلف فیلم پلیمری به موادی که قرار است لمینه شوند، استفاده می شود. استفاده از این فیلم ها به ویژه در مواردی که چیزی به گرما حساس است. بسیار مفید فایده است. جنس این گونه فیلم ها از ماده خاصی نیست و می توان آن را از پلی کربنات، پلی استر، وینیل یا هر ماده شیمیایی دیگر تهیه کرد.

این نوع فیلم ها برای اولین بار در چین تولید شدند و موارد استفاده گسترده ای در صنایع بسته بندی دارد. از آنها برای بسته بندی انواع شیرینی و شکلات، کیسه های شیر و یا دیگر مایعات لبنی، انواع کیف های خرید، کادو، بسته بندی لوازم آرایشی بهداشتی و غیره استفاده می شود. به دلیل شفافیت و جلای بسیار زیاد، این فیلم ها از محبوبیت بالایی برخوردارند.

در حقیقت از این روش زمانی استفاده می شود که مورد به گرما بسیار حساس باشد. Cold lamination در حقیقت ایجاد لایه ای در یک سمت صفحه است. به صورتی که حداقل گرمای ممکن به محصول منتقل شود. روش انجام کار نیز به این صورت است که مقداری مایع چسبی در آب حل شده و سپس تمامی سطح مورد نظر با آن پوشانده می شود و سپس با استفاده از فشار، این دو سطح به صورت کامل به یکدیگر پرس می شوند.

فیلم های پلیمری لمینه گرم

این فیلم های پلیمری را به این دلیل گرم می نمامند که از یک لایه رزین گرم بر روی سطح خارجی صفحات فولادی استفاده می شود. سختی این نوع فیلم ها بستگی بسیار زیادی به ضخامت پلی استر مورد استفاده دارد. همچنین شفافیت فیلم نیز وابسته به کیفیت پلی استر می باشد. این نوع لمینه ها معمولا دو لایه هستند که به وسیله مواد چسبی به هم چسبانده می شوند.

صفحه را معمولا در میان دو لایه گرم قرار داده و آن را از میان ماشین چسب خشک عبور می دهند تا لایه ها به صورت ثابت باقی بمانند. چسب خشک نیز به صورت گرمایی عمل می کند و پس از سرد شدن، سفت می شود. فیلم های گرم در حالت های مختلف عرضه می شود و نوع آنها وابسته به جنس آنها تعیین می شود.

بسیاری از کارشناسان فیلم های گرم را بهترین راه برای به دست آوردن یک فیلم ماندگار و با کیفیت بالا می دانند. کاربرد این فیلم ها در تولید انواع مرغوب کیسه های خرید، کیسه های محصولات لبنی (pouch) و انواع کاغذهای کادو، می باشد.

فیلم های چاپ افست

این نوع فیلم های پلیمری هم اکنون متداول ترین فیلم مورد استفاده برای چاپ انتقالی می باشد. چاپ انتقالی یعنی انتقال طریح با استفاده از یک چاپگر لیزری و یا دستگاه کپی به روی سطح پارچه ای یا هر نوع صحفه دیگر است. در برخی موارد این کار به صورت واسطه ای نیز انجام می پذیرد به این ترتیب که طرح بر روی یک صفحه پلاستیکی انتقال پیدا می کند و سپس صفحه چاپ شده را به وسیله اتو به سطح مورد نظر می چسبانند.

در صورتی که سطح چاپی به نور حساس باشد، می توان با بالا بردن کنتراست ذرات تشکیل دهنده فیلم، آنها را فقط به دو صورت سفید و سیاه تولید نمود. برای چاپ افست از یک صفحه فلزی استفاده می شود که با یک لایه مواد حساس به نور پوشانده شده و همین کمک می کند تا عکس و یا تصویر راحت تر بر روی سطح مورد نظر انتقال پیدا کند. جوهر سفید مورد استفاده در چاپ افست بسیار شفاف است و به همین دلیل باید دو بار چاپ آن انجام شود تا نتیجه دلخواه به دست آید. تمامی فیلم های افست از یک رویه UV جهت ارتقاء مقاومت جوهر چاپ شده برخوردارند.

فیلم های پلیمری / پلی استر

پلی استر موادی است نفتی که از آن برای تولید انواع الیاف، فیلم و پلاستیک استفاده می شود. بازار فیلم های تخصصی تولید شده از پلی استر به دلایل زیادی در حال رشد است که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:-شفافیت مناسب-خواص مکانیکی-خواص گرمایی و خواص شیمیایی-خواص عایقی ضد برق.
به دلیل عایق پذیری بسیار بالایی که پلی استر از خود نشان داده، از آن برای روکش انواع کابل و سیم و همچنین تولید انواع خازن های بزرگ، به صورت گسترده ای استفاده می شود.

فیلم های چاپ شده (Hologram)

هولوگرام تصویری است دو یا 3 بعدی که به وسیله لیزر بر روی سطح فیلم حک می شود. ابداع کننده هولوگرام شخصی بود به نام Gabor و هم او بود که این نام را با تلفیق دو واژه یونانی Holos به معنی تمام و کامل و gramma به معنی پیغام، خلق کرد. به فرآیند تولید هولوگرام، هولوگرافی می گویند. اطلاعات ثبت شده بر روی قطعات هولوگرام معمولا شامل اندازه، شکل و وجوه تمایز شیء مورد نظر می باشد.

این اطلاعات به وسیله اشکال در هم پیچیده ای که فقط به وسیله میکروسکوپ قابل تشخیص می باشند، ثبت می شود و برای این منظور از لیزر استفاده می شود. استفاده از لیزر به این دلیل است که لیزر تنها یک رنگ می باشد و قادر است اطلاعات ثبتی را در عمق مناسبی از فیلم حک نماید و همیشه قابل تشخیص باشد. در حقیقت برای حک اطلاعات به این صورت، نیازمند اشعه ای یکپارچه هستیم که این خصوصیت فقط در لیزر یافت می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>