اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تاریخچه پلی اتیلن

پلی اتیلن یا پلی اتن یکی از ساده ترین و ارزانترین و پرکاربرد ترین پلیمرها است که در تولید انواع وسایل و ظروف با خواص بهداشتی از جمله انواع تانکر,بشکه و مخزن و وان و لوله ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.پلی اتیلن جامدی مومی و غیر فعال است.این ماده از پلیمریزاسیون اتیلن به دست می آید و به طور خلاصه به صورت PE نشان داده می شود.

تاریخچه تولید پلی اتیلن

پلی اتیلن اولین بار به طور اتفاقی توسط شیمیدان آلمانی "Hans Von Pechmanv" سنتز شد. او در سال 1989 هنگام حرارت دادن دی آزومتان، ترکیبی مومی شکل سفیدی را سنتز کرد که بعد ها پلی اتیلن نام گرفت. اولین سنتز صنعتی پلی اتیلن به طور تصادفی توسط ازیک ناوست و"رینولرگیسون" از شیمیدان های معروف در سال 1933 کشف شد.

این دو دانشمند با حرارت دادن مخلوط اتیلن و بنزالدئید در فشار بالا، ماده های موم مانند به دست آوردند. علت این واکنش وجود ناخالصی های اکسیژن دار در دستگاه های مورد استفاده بود که به عنوان ماده آغازگر پلیمریزاسیون عمل کرده بود. در سال 1935 "مایکل پرین" یکی دیگر از دانشمندها این روش را توسعه داد و تحت فشار بالا پلی اتیلن را سنتز کرد که این روش اساسی برای تولید صنعتی LDPE در سال 1939 شد.

انواع پلی اتیلن

طبقه بندی پلی اتیلن ها بر اساس دانسیته ی آنها صورت می‌گیرد که در مقدار دانسیته اندازه زنجیر پلیمری و نوع تعداد شاخه های موجود در زنجیر دخالت دارد.

HDPE (پلی اتیلن با دانسیته بالا)

  • این پلی اتیلن دارای استحکام کششی بیشتر نسبت به بقیه پلی اتیلن ها است.

LDPE (پلی ایتلن با دانسیته پایین)

  • این پلی اتیلن دارای استحکام کششی کمی است.از دیگر خصوصیات این پلیمر، انعطافپذیری و امکان تجزیه به وسیله میکرو ارگانیسمها است.

LLDPE (خطی با دانسیته پایین)

  • این پلی اتیلن یک پلیمر خطی با تعدادی شاخه های کوتاه است و معمولا از کوپلیمریزاسیون اتیلن با آلکن های بلند زنجیر ایجاد می‌شود.

پلی اتیلن کاربرد فراوانی در تولید انواع لوازم پلاستیکی مورد استفاده در آشپزخانه و صنایع غذایی دارد. از LDPE در تولید ظروف پلاستیکی سبک و همچنین کیسه های پلاستیکی استفاده می شود، HDPE در تولید ظروف و بشکه شیر و مایعات و انواع وسایل پلاستیکی آشپزخانه از جمله سطل های زباله با خواص آنتی باکتریال که بعدا به پلی اتیلن اضافه شده کاربرد دارد و محیطی پاکیزه تر را به وجود می آورد. در تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن و لوله کشی معمولاً از MDPE LL استفاده می کنند.

LLDPE به دلیل بالا بودن میزان انعطاف پذیری در تهیه انواع وسایل پلاستیکی انعطاف پذیر مانند لوله, تانکر و وان و به طور کلی انواع ظروف با قابلیت خمش بالا کاربرد دارد. اخیرا پژوهش های فراوانی در تولید پلی اتیلن هایی با زنجیر بلند و دارای شاخه های کوتاه انجام شده است. این پلی اتیلن ها در اصل HDPE با تعدادی شاخه های جانبی هستند. این پلی اتیلن ها ترکیبی، استحکام HDPE و انعطاف پذیری LDPE را دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>