اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بسته بندی صنعتی

در این مقاله بحث ما روی بسته بندی و تولید انبوه بستنی در کارخانه ها و کارگاه های صنعتی است. در ابتدا با روند تولید بستنی آشنا میشویم و در ادامه مقاله از تخصص یکی از تولید کننده های دستگاه های بسته بندی بستنی استفاده می کنیم و در انتها به مزایا و سوددهی راه اندازی این خط تولیدخواهیم پرداخت.

طرز تهیه بستنی در داخل کارخانه

در ابتدا شیر تازه رو داریم که از گاو داری های مشخص وارد کامپیوتر می شود و بعد از آن با انواع شیرین کننده ها که عمدتا گلوکز مایع و شکر می باشد مخلوط می شود سپس مقدار اندکی استابلایز و امولسفایر اضافه شده که باعث ایجاد بافتی نرم و یک دست و باعث تشکیل نشدن بلور های یخ در بستنی می شود.

خب مرحله بعد مرحله مخلوط کردن است، تمام مواردی که نام بردیم در یک مخزن با مقدارهای مشخص ریخته می شوند و طی مراحل هموژناسیون و پاستورازیسیون توسط تجهیزات مبدل حرارتی لایه ای تا5 درجه سانتگراد سرد می شود و به مخازن نگهداری جهت طی مرحله پروردن فرستاده می شود، مدت زمان توقف در مخازن نگهداری جهت رسیده شدن حداقل 4 ساعت است که این مرحله به منظور پروردن آمیخته بستنی می باشد.

بعد از این مرحله ترکیب حاصل شده وارد تجهیزات برودتی می شود که سرمای بستنی را به منفی 5 می رساند این روند همراه با هوادهی می باشد بعد از مرحله انجماد هوادهی به مراحل پرکردن، سختی سازی (جهت انجماد و سخت شدن) و به بسته بندی منتقل و بعد از بسته بندی به واحد قرنطینه منتقل تا جهت فروش و ارسال به بازار آماده شود.بسته بندی منتقل و بعد از بسته بندی به واحد قرنطینه منتقل تا جهت فروش و ارسال به بازار آماده شود.

امروزه علاوه بر تولید بستنی توسط دستگاه های کارخانه ای، نسل جدید دستگاه بستنی ساز از جمله دستگاه بستنی ساز رولی که با آن بستنی رولی را تهیه می کنند وارد بازار شده است که توسط این دستگاه بستنی ساز، بستنی در مقابل دیدگان مشتری تهیه و تولید می شود و مشتری می تواند بسته به ذائقه ی خود میوه، آجیل، شکلات، کیک، بیسکویت و... را برای افزودن به بستنی انتخاب کند تا بستنی با طعم دلخواه ایشان و با مواد اولیه مرغوب تهیه شود.

خصوصیات یک نوع بستنی مرغوب

  • ذوب مناسب (در دهان ذوب شود)
  • قوام مناسب 
  • طعم و عطر مناسب
  • شیرینی متعادل
  • استفاده از مواد اولیه مرغوب و بدون ضرر

معرفی دستگاه بسته بندی مورد نیاز در این خط تولید

قیفی، کیم، اسپیرال، حصیری و هر بستنی که به صورت دانه ای بسته بندی شود می تواند داخل این دستگاه شود و روی ریل دستگاه قرار گیرد این دستگاه دارای انگشتی است، این انگشتی به سمت بالا حرکت می کند بستنی را می گیرد و به سمت جلو هدایت می کند در قسمت دیگر رول سلفون قرار دارد و سپس سلفون روی بستنی قرار می گیرد و توسط فک های دستگاه پرس و دوخته می شود و در انتها از دستگاه خارج می شود.این دستگاه به صورت plc و تمام اتوماتیک است.

تفاوت دستگاه plcو مکانیکی

در دستگاه مکانیکی تغییر ابعاد به سختی امکان پذیر است و باید صفحه دستگاه تغییر کند اما در دستگاه های plc می توان خیلی راحت ابعاد محصول را تغییر داد.خب به نظر بسیار کاربردی تر می آید.

ابعاد دستگاه

طول دستگاه 1متر و 70 سانت است و عرضش تقریبا یک متر است و ارتفاعش سه متر است.

چه تعداد نیروی انسانی نیاز است

تولید شما هر چه قدر بیشتر باشد نیروی انسانی بیشتری لازم است و اما کوچک ترین دستگاه در این زمینه با یک نفر نیروی انسانی کار می کند.اگر از هزینه سلفون صرف نظر کنیم و فقط دستگاه مد نظر باشد و دستگاه plc بخواهید تقریبا 25 میلیون است.در تمام خط تولیدهای بستنی دستگاه بسته بندی استفاده می شود

نگهداری از دستگاه - تعمیرات دستگاه و سایر موارد به چه صورت است؟

تمام دستگاه های شرکت دارای یک سال گارانتی می باشد. تمام خدمات ازجمله نصب، راه اندازی و آموزش کار با دستگاه رایگان است.به صورت مادام العمر دستگاه های صنعتی ما خدمات پس از فروش دارد و ارسال دستگاه به هر نقطه از ایران و دنیا امکان پذیر است.

همان طور که میدانید یکی از پرطرفدار ترین و جذاب ترین میان وعده ها درتمام دنیا از دید کارشناسان تغذیه بستنی است. این خوراکی جذاب در سنین رشد به افراد توصیه می شود.یک منبع جذاب و خوشمزه از انرژی که می توان آن را به عنوان شیر نیز در وعده غذایی قرار داد.خیلی از افراد مخصوصا کودکان که طعم شیر را دوست ندارند، از بستنی استفاده می کنند.

بستنی با وسایل و تجهیزات مدرن و کاملا بهداشتی تهیه و توزیع می گردد و به لحاظ پاستوریزه شدن سالم تر و مطمئن تر است.تهیه و تولید این دسر جذاب و عوام پسند همیشه مورد توجه بوده و با طراحی جدید و اسانس های خاص فروش محصول را می توان افزایش داد و به سود آوری بیشتر رسید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>