اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


خط تولید ذغال


زغال فشرده چگونه تولید می شود؟

خط تولید زغال فشرده، در دسته بندی ماشین آلات، جزو کوره های تولید زغال قرار می­گیرد. مواد اولیه آن ضایعات خاک اره می­باشد که برای ساخت زغال فشرده از آن استفاده می­شود. زغال چوب، از کربن خالص به نام char، ساخته شده که توسط پختن چوب در یک محیط با اکسیژن کم و در یک روند طولانی که می­تواند روزها طول بکشد، انجام می­گیرد. در طی این پروسه، سوختن ترکیبات فراری مانند آب، متان، و هیدروژن صورت گرفته و کربن خالص باقی می ماند.

زغال فشرده یک بلوک فشرده از گرد و غبار زغال سنگ یا سایر مواد زیستی توده ه­ای قابل احتراق مانند زغال چوب، خاک اره، تراشه چوب و زغال سنگ نارس می­باشد. بریکت اصطلاحی از زبان فرانسوی است و گویای این نکته است که زغال فشرده شباهت ظاهری با آجر دارد.

زغال فشرده که از خاک اره درست شده، به دلیل ماندگاری بالای آن و نوع احتراق خوبی که دارد بیشتر در کبابی ها و رستوران ها و قهوه خانه ها و مصارف خانگی استفاده می‌گردد. البته به عنوان سوخت حرارتی نیز در تعدادی از کارخانه ها استفاده می‌شود. درخط تولید زغال فشرده از ضایعات مواد طبیعی استفاده می‌شود و به نوعی، بازیافت این مواد دورریخته شده، به موادی با ارزش اقتصادی بیشتر تبدیل می­شود.

سود تولید زغال به چه میزان است؟

مواد اولیه جهت تولید زغال فشرده در ایران به مقدار بسیار زیاد یافت می شود و به همین دلیل راه اندازی خط تولید زغال فشرده با کمبود مواد اولیه مواجه نیست و گذشته از آن چون زغال فشرده از مواد بازیافتی تولید می شود، هزینه گمرگی جهت صادرات این محصول برای تولیدکنندگان تعلق نمی گیرد.

کشورهای عربی خاورمیانه که همگی در نزدیکی ایران هستند مصرف زغال بسیار زیادی دارند، بنابراین ایران می تواند قطب صادرات زغال فشرده در خاورمیانه باشد. با توجه به هزینه کم مواد اولیه و صادرات به کشورهای دیگر سود تولید زغال بسیار قابل توجه است و برای تولید کنندگان در ابعاد کارگاهی و کارخانه ای می تواند اشتغال زایی سودمندی در این زمینه پدید آورد.

کوره صنعتی تولید زغال سفید

جدیدترین ماشین آلات با تکنولوژی به روز شده در تولید زغال سفید به کار گرفته شده اند. ماشین آلات خط تولید زغال فشرده دارای استانداردهای مبتنی بر دوستی با محیط زیست بوده و دارای فیلترهای از بین برنده دود می باشد و بدون بو کار می­کنند، لذا مجوزهای لازم از محیط زیست را دارند. کوره های صنعتی تک فاز بوده و دارای سیستم های هوشمند است و با تنظیمات اولیه می تواند بدون حضور اپراتور به کار ادامه دهد.

کوره زغال سنتی

زغال سنتی از باقیمانده چوب حاصل از نجاری و مصارف دیگر و هیزم تهیه می­شود. طی سالیان درازی با آتش زدن این باقیمانده ها زغال را تولید می کردند ولی این کار در هوای آزاد باعث ضربه زدن به محیط زیست می شود.

در حال حاضر با الهام از روش های سنتی کوره های مخصوص تولید زغال سنتی با استفاده از کوره زغال، دستگاه زغال ساز، واگن و خفه کن و ملزومات ساخته می شوند که با کیفیت خوب کار می کنند و دود و آلودگی هوا ندارند. با ترکیب ضایعات مرکبات، زغال های سنتی لیمو تهیه می­شود که مصرف مطلوب تری دارند و در خط تولید زغال فشرده هم بریکت هایی با عطرهای مختلف تولید می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>