اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دستگاه چقدر کن



نحوه کارکرد دستگاه چغندر کن

چغندر کن یا Sugar beet harvester یک ماشین کشاورزی برای برداشت چغندر قند است. ماشین های اولیه توسط تراکتور کشیده می­شدند و تنها می­توانستند یک ردیف را برداشت کنند. دستگاههای مدرن فعلی ماشینهایی هستند که عمدتا دارای 6 ردیف واحد برداشت چغندر هستند. با حرکت ماشین به جلو، توده ای از حجم خاک زمین کنده شده و چغندرها از داخل زمین بیرون آمده و برداشته می شوند.

این ماشین دارای غلطک­های تمیز کننده چغندرها، ریلهای انتقال و آسانسور تخلیه هستند، که در اینصورت چغندرها از خاکهای اطراف خود جدا می شوند و به مخزن نگهداری دستگاه منتقل می شوند. جمع آوری چغندر ها به دو صورت است یا در لبه پشته های ذخیره سازی جمع می­شوند یا در زمان برداشت داخل وسیله نقلیه موتوری کمکی بارگذاری می شوند.

برگهای چغندر از چغندر جدا می­شود و برای تقویت خاک در مزرعه باقی می مانند و یا می توانند به عنوان خوراک حیوانات دامی از قبیل گاو و گوسفند استفاده شوند، برگ ها را می توان به صورت تازه یا به صورت خشک شده برای تغذیه حیوانات استفاده کرد.

انواع چغندر کن

انواع مختلفی دستگاه چغندرکن وجود دارد که از آن جمله این موارد زیر هستند:

  • دیسکی
  • سه ردیفه
  • شش ردیفه
  • پشت تراکتوری

اغلب فروشنده های دستگاههای چغندرکن، این دستگاه را با خدمات پس از فروش و گارانتی ارائه می­دهند.

چغندر کن دیسکی

دستگاه چغندر کن دیسکی، قابلیت استفاده و کار کردن در زمین هایی که سفت و سنگلاخی بوده و دارای کلوخه هستند را دارد. بنابراین وقتی شرایط برای آبیاری پیش از برداشت وجود ندارد به راحتی می توان از چغندرکن دیسکی استفاده کرد. دیسک ها زمینهای سنگلاخی و سفت را شکاف می­دهند و با حرکت پیچشی داخل زمین رفته و چغندرها را از زمین بیرون می­آورند. این نوع از چغندرکن در انواع سه و شش ردیفه وجود دارند.

چغندر کن سه ردیفه

دستگاه چغندر کن سه ردیفه، برای پشته های با عرض 50 سانتی متر بسیار مناسب است. و قابل برنامه ریزی برای کشت های با پشته های 40و60، 40و50 سانتی متر است. توان دستگاه 75 اسب بخار است. چغندرکن سه ردیفه چغندر ها را از خاک جدا کرده و تمیز می­کند. سرعت زیاد پردازش دستگاه، باعث کاهش هزینه های برداشت چغندرقند می ­شود.

چغندر کن شش ردیفه

ماشین برداشت چغندر کن شش ردیفه دارای دو محور است که می تواند چغندرهایی که در شش ردیف کشت پشته­ای، کاشته شده اند را از زمین بیرون آورده و آنها را از طریق واحد انتقال به سمت عقب دستگاه هدایت نماید. غلتکی که در پشت دیسک ها وجود دارد قادر است که عملیات ردیف کردن چغندرهای برداشت شده را انجام دهد. طرز کار غلتک به این صورت است که با پیچ حلزونی به داخل زمین رفته و چغندرها را به سمت قسمت مرکزی در پشت دستگاه هدایت نموده و آنها را روی هم جمع می­ نماید.

چغندر کن پشت تراکتوری

چغندر کن پشت تراکتوری، به پشت تراکتور متصل می­شود و می تواند برای برداشت محصولات کشت پشته­ای از 45 تا 75 سانتی متر مانند چغندر قند، ذرت، سیب زمینی، و هویج به کار رود. این دستگاه در انواع مختلف حاوی سه، چهار، پنج و شش ردیف ابزار است که دارای تیغه های فولادی مخصوص است و امکان برنامه ریزی آن برای برداشت هر گونه کشت وجود دارد.

تجهیزات چغندر کن

دستگاه های جانبی که در برداشت محصول چغندر کارآیی دارند، دستگاه جداکننده برگهای چغندرقند و لودر مخصوص چغندر قند هستند.این لودر مخصوص، یک وسیله نقلیه موتوری کمکی برای چغندر کن است که به سادگی طراحی شده و برای جمع آوری و بارگذاری چغندر قند استفاده می­شود. در این لودر از استفاده بیش از حد از گیربکس ها اجتناب شده­است، بنابراین برای انواع تراکتور به جز تراکتورهای باغی مناسب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>