اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دستگاه دولا کنی چیست؟


آشنایی با فرایند دولا کنی

صنعت نساجی نیز مانند دیگر صنایع، روز به روز پیشرفت کرده و دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، جای فعالیت های دستی، زمان بر و با کارایی پایین را گرفته است. اغلب این دستگاه ها قادر هستند روزانه معادل ده ها و بلکه صدها انسان کارایی داشته باشند. در صنعت نساجی در کنار دستگاه های تولید انواع نخ، بافندگی، تهیه انواع الیاف ها، پارچه و غیره دستگاه دولاکنی نیز از جمله دستگاه های پر کاربرد است.

توضیح درباره فرایند دستگاه دولاکنی، نیازمند اطلاعات در مورد ساختار و نوع دستگاه است؛ بنابراین درباره فرایند دولاکنی، باید گفت این دستگاه برای تابانیدن نخ مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین فرایند دستگاه دولاکنی هم راستا با فرایند تهیه نخ است، به طوری که در فرایند تهیه نخ و خط تولید آن، به دستگاه دولاکنی نیاز داریم؛ زیرا با استفاده از این دستگاه، تابانیدن دو نخ یا چند نخ به طور همزمان موجب یکنواختی، استحکام، رنگ پذیر بودن و ساختاری مناسب تر می شود.

درباره فرایند دولاکنی، به این ترتیب می توان توضیح داد که تابانیدن نخ در دو مرحله انجام می گیرد. در مرحله اول، نخ ها به صورت موازی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و با استفاده از دستگاه دولاکنی، نخ ها بر هم قرار گرفته و به اصطلاح، سوار می شوند. در مرحله دوم که مرحله تابندگی نخ است، نخ ها در دو طرف موازی بر روی همدیگر تابانیده می شوند.

این فرایند در دو روش کلی و طی دو مرحله انجام می گیرد؛ که در روش بعدی، درست عکس این روش خواهد بود و شاخص کیفیتی نخ بر اساس معیار تعداد بسته های معیوب و ناقص نخ و یا براساس تنش وارده بر نخ، تعیین می گردد. به بیان ساده، با کمک دستگاه دولاکنی، نخ های نازک تابانیده می شود و وظیفه اصلی این دستگاه، پیچاندن و چند لایه کردن و به اصطلاح ضخیم نمودن نخ های نازک است.

دستگاه دولا کنی تمام اتوماتیک

دستگاه دولاکنی تمام اتوماتیک، نوعی دستگاه پیشرفته در صنعت نساجی است که جایگزین دستگاه های دولاکنی دستی و نیمه اتوماتیک شده است. این دستگاه دارای دوک های نخی است که هر کدام به موتورهای دو یا سه فاز متصل هستند.

دستگاه تمام اتوماتیک دولاکنی، با قابلیت های ویژه جهت پیچیدن و تابانیدن انواع نخ های اکرولیک و پلی استر، می تواند کیفیت و کارایی ممتازی داشته باشد. دستگاه تمام اتوماتیک دولاکنی، دارای تابلو برق plc وhmi است و صفحه ای لمسی دارد و نوع پیچش و تابانیدن نخ به صورت درام است. از دیگر ویژگی های دستگاه تمام اتوماتیک دولاکنی می توان موارد زیر را بر شمرد:

  • دارا بودن سنسورهای دولا تا هفت لا
  • آسان بودن نصب دستگاه دولاکنی
  • در دسترس بودن قطعات دستگاه
  • دارا بودن شمارشگر

نحوه کاربرد دستگاه دولاکنی

دستگاه دولاکنی انواع مختلفی دارد و به این ترتیب کاربرد دستگاه دولاکنی نیز تا حدودی متنوع تر خواهد بود. انواع دستگاه دولاکنی نظیر چند لاکنی، هفت لاکنی و غیره موجود است. دستگاه دولاکنی نیز مانند هر دستگاه دیگری در صنعت نساجی و تولید پارچه، دارای کاربردهای متعددی است که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تهیه انواع نخ های با کیفیت
  • تهیه انواع الیاف های با دوام پنبه ای، کنف و غیره
  • تهیه الیاف سنگین و سبک
  • تهیه انواع پارچه های نازک و ضخیم
  • تهیه پارچه های چهارخانه و شطرنجی
  • تهیه پارچه های پشمی
  • تهیه پارچه های پرز دار
  • تهیه انواع لباس
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>