اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خرید و فروش ماشین آلات صنعتی

امروزه برای پیش برد هر صنعت و آغاز تجاری سازی یک کالا به ادوات و تجهیزاتی نیازمندیم. شاید بتوان نقطه ی آغاز بسیاری از برند های مطرح جهان را در خانه ها و کارگاه های کوچک یافت، اما بدون شک نمی توان پیشرفت و فراگیری آنها را بدون فراهم شدن امکانات لازم تصور نمود. به عنوان مثال برند اپل از یک گاراژ شروع به کار کرد و برند دل در اتاقی در یک خوابگاه آغاز به فعالیت نمود.

پیمودن راه دور و دراز برند سازی و مطرح شدن هم با خلاقیت سرمایه گذاران و هم با کمک تکنولوژی ممکن گشت. از این روست که شناخت ماشین آلات صنعتی و مواد اولیه در صنایع گوناگون از غذا و دارو گرفته تا پلیمر و پلاستیک، از صنایع نساجی و بافندگی تا راه و ساختمان و معدن و از کشاورزی و باغبانی تا پزشکی و آزمایشگاهی، نقشی اساسی و تعیین کننده در شکل گیری تولید خواهد داشت.

خرید و فروش ماشین آلات صنعتی

ماشین آلات صنعتی و دستگاه ها به دلیل افزودن بر سرعت تولید، هزینه ی سرانه ی تولید را در صنایع مختلف کاهش می دهند. هر چه دستگاهی ظرفیت تولید بیشتری داشته باشد، حجم کالای تولیدی افزایش یافته و میزان تولید بیشتر خواهد بود. علاوه بر حجم و سرعت تولید تجهیزات -که از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت ماشین آلات صنعتی است. تکنولوژی حاضر در آنها نیز حائز اهمیت است. دستگاه هایی که انرژی مصرفی آنها بیشتر باشد هزینه ی نهایی بیشتری برای تولید به بار می آورند و آنها که مدام نیازمند تعمیر و نگهداری هستند تولید را به وقفه می اندازند.

بنابراین مهم است که تجهیزات انتخاب شده تکنولوژی به روز تری داشته باشد و بازدهی کار را افزایش دهند. فاکتور تعیین کننده دیگر در تولید، میزان نیاز به نیروی انسانی است. دستگاه هایی که سیستم های کنترل قوی و کاملی دارند، نیروی انسانی کمتری نیاز خواهند داشت و این امر موجب افزایش یکپارچگی محصولات و کاهش خطاهای انسانی می گردد.

در کشورهایی که در آنها صنایع پیشرفت محسوسی ندارند، مشاهده می شود که اصلی ترین موتور محرک کارگاه های تولید کارگران هستند و فرایند تولید را به شکلی سنتی پیش می برند. حضور زیاد کارگران موجب کاهش بازدهی و کیفیت محصول می شود.

برخی از سیستم های کنترل نصب شده بر روی ماشین آلات صنعتی، شاید در نگاه اول قابل صرف نظر کردن به نظر برسند اما نقشی اساسی در کنترل شرایط تولید دارند. نه تنها در واحد های بزرگی نظیر پتروشیمی ها، بلکه در صنایعی نظیر غذا و کشاورزی نیز سیستم های کنترلی نقش به سزایی ایفا می کنند.

هر چند که قیمت تمام شده ی ماشین آلات صنعتی با سیستم کنترلی کامل گران تر است، اما قدرت سیستم های کنترل تجهیزات کیفیت محصول نهایی و عدم بروز فرآیند های خطرناک را تضمین می کند. به علاوه قیمت تمام شده محصول نیز با اتوماتیک شدن تجهیزات کاهش خواهد یافت، هر چند که به ندرت کارخانه هایی کاملا بی نیاز از نیروی انسانی دایر می شوند.

برای خرید بهتر ماشین آلات صنعتی، ضروری ست که از فرآیند مورد نظر تولید شناخت کاملی داشته باشیم. درک مراحل تولید می تواند در انتخاب تجهیز با کیفیت تر و مناسب تر ما را یاری دهد. بنابراین پس از انتخاب نوع سیستم و فرایند تولید، و اطلاع یافتن از کم و کیف کلی تجهیزات مورد نیاز، به بازار خرید و فروش ماشین آلات صنعتی رجوع کرده و گزینه ی مورد نظر را با توجه به حجم مورد نظر تولید و بودجه تخصیص یافته انتخاب می کنیم.

برای خرید تجهیزات، یکی از متداول ترین بازار های موجود وب سایت علی بابا است که بزرگ ترین مرجع خرید و فروش تجهیزات چینی محسوب می شود. در این سایت می توان با جستجوی خط تولید یا تجهیز مورد نظر به قیمت حدودی و قابلیت های رقابتی دستگاه ها توجه نمود. ویترین نت نیز سعی می کند در ایران روند خرید و فروش تجهیزات صنعتی را ساده کند.

از وب سایت های دیگری که از جمله مطرح ترین حراجی های خرید و فروش تجهیزات و ماشین آلات صنعتی هستند، می توان به سایت hilcoind اشاره کرد، که طیف وسیعی از صنایع گوناگون نظیر نفت و گاز، جوشکاری، پارچه و نساجی، چاپ و پلاستیک، غذا و کشاورزی را شامل می شود. محیط این وب سایت امکان پیدا کردن دستگاه های مرتبط بر حسب قیمت و کارکرد را در زمینه های گوناگون و با کلید واژه های مختلف فراهم می کند.

سایت های perfectionmachinery و bidspotter نیز از جمله حراجی های دستگاه های دست دوم صنعتی هستند و وب سایت هایی نظیر foodmachineryauctions نیز خطوط مورد نیاز صنایع غذایی را فراهم می کنند.

مسئله ای که باید توجه داشت این است که به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشورمان، خرید از این سایت ها لزوما کار راحتی نیست و بجز سایت چینی که با کشور ما مراودات خود را حفظ کرده است، نقل و انتقالات مالی و جابه جایی و تحویل تجهیزات از سایر وب سایت ها امری دشوار و پر دردسر است. به علاوه اینکه بسیاری از تجهیزات صنعتی امروزه در کشور ما تولید می گردند و تولید کننده های داخلی ارزنده ای برای رفع نیاز صنعتی در زمینه های مختلف حضور دارند.

از جمله یکی از بهترین بستر های داخلی برای معرفی ماشین آلات صنعتی جدید و خرید و فروش تجهیزات دلخواه وب سایت ویترین نت است که امکان تهیه ی دستگاه های متعددی را در زمینه های صنایع غذایی، بسته بندی، کشاورزی و دامداری، صنایع راه و ساختمان و معدن و صنایع چوب، کاغذ و سلولز فراهم می کند. این وب سایت امکان جستجو در جزییات و مشاهده قیمت های حدودی ماشین آلات صنعتی به تومان را فراهم کرده و تامین کنندگان و تولید کنندگان تجهیزات صنعتی را به خریداران متصل می سازد.

خرید و فروش مواد اولیه

تامین مواد اولیه قدم بعدی هر تولید کننده در تولید است. با توجه به نوع فرآورده، تهیه مواد اولیه چالش های گوناگونی به همراه خواهد داشت. صنایع غذایی دارای مواد اولیه با تاریخ مصرف کوتاه هستند و سرعت خرید و نگهداری آنها امری اساسی در تولید است. مواد اولیه این صنایع عموما از طریق کشاورزان و دامداران تامین شده و با توجه به نوع محصول ملاحظات بهداشتی خود را می طلبند.

صنایعی مانند پلیمر و پلاستیک مواد اولیه ی متفاوتی دارند که از پتروشیمی ها و دیگر تولید کننده ها تامین شده و در صورتی که وارداتی باشند می بایست از تامین کنندگان خارجی خریداری شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>