اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع دستگاه سیمان پاش

همزمان با پیشرفت علوم و تکنولوژی، در سال های اخیر، شاهد پیشرفت های عظیم و تحولات بزرگی در صنعت ساختمان بوده ایم. ماشین­ آلات و ابزار های جدید، دست­اندرکاران این صنعت را قادر به استفاده از دستگاه­هایی کرده ­است که با سرعت زیادتر، دقت بالاتر، کیفیت مناسب تر و راحتی بیشتر، عملیات مختلف ساختمان سازی را متحول نموده­اند.

از تأثیرات تکنولوژی بر مقوله ساختمان، می توان به دستگاه سیمان پاش یا ملات پاش اشاره کرد، که نوعی دستگاه اسپری کننده مانند دستگاه شاتکریت Shotcrete است که معمولا در نقاشی دیوار و جاده­ ها دیده می شود. در حال حاضر استفاده از دستگاه های اسپری سیمان یا ملات پاش بادی بسیار رایج است، زیرا آنها دارای کارآیی بالا و امکان صرفه جویی در مواد هستند.

دستگاه سیمان پاش دارای قابلیت اسپری با راندمان بالا است و می­تواند پوشش بسیار خوبی برای تمام گوشه ها، مقاطع، سطوح محدب و شکاف­های سطح کار ایجاد کند. در عین حال، می تواند مواد را با حداکثر توان و با حداقل ضایعات استفاده نماید.

علاوه بر این، دستگاه سیمان پاش دارای روش پاشش با فشار بالا و پیوسته­ای است، که می تواند پوشش مورد نیاز را به سطح کار داده، و پوشش خوبی را برای سطوح حفظ نموده و آن را در شرایط خوبی برای مدت طولانی نگه دارد.

دستگاه ملات پاش، مصالح مورد نیاز تولید ملات سیمانی را به عنوان مواد اولیه دریافت نموده و به صورت اتوماتیک آنها را با هم مخلوط می نماید، سپس ملات آماده شده به سمت لوله خروجی پاشش سیمان هدایت می­شود و با پمپاژ آن، ملات به سطح مورد نظر پاشیده می­شود.

دستگاه سیمان پاش ماردونی

در سیستم سیمان پاش ماردونی بعد از اینکه مصالح و مواد اولیه وارد دستگاه شدند، به وسیله رتور و استاتور که به شکل مارپیچی هستند، مواد، مخلوط شده و در نهایت وارد شیلنگ خروجی می­گردند. رتور و استاتور در این نوع دستگاه از لحاظ استهلاک ارتباط مستقیمی با دانه بندی دارند و به همین دلیل، در اجرا، دستگاه سیمان پاش ماردونی هزینه بیشتری نسبت به پمپ های پیستونی دارند. البته این استهلاک، با توجه به نوع مصالح به کار رفته و نوع استفاده از دستگاه، متفاوت است.

دستگاه سیمان پاش پیستونی

سیمان پاش پیستونی، بعد از ورود مصالح و مواد اولیه به دستگاه سیمان پاش، مواد توسط پیستون پمپ شده و سپس وارد شیلنگ خروجی می شوند. در دستگاه سیمان پاش پیستونی به علت آنکه پمپاژ مصالح، توسط مکش پیستون ها انجام می­گردد، سرعت کار دستگاه بسیار بیشتر از دستگاه ماردونی می­باشد و استهلاک این نوع دستگاه ملات پاش نسبت به دستگاه ملات پاش ماردونی بسیار کمتر است.

دستگاه اسپری 4 جت مخلوط سیمان

اسپری 4 سوراخ، امکان اسپری یکنواخت برای سطوح صاف مثل دیوار را دارد. عملیات کار با این دستگاه ملات پاش ساده بوده و باعث صرفه جویی در زمان می­گردد، جهت کار با این نوع از دستگاه ملات پاش، نیاز به استفاده از کمپرسور هوا داریم. این اسپری با نازل قابل حمل می تواند در موارد متنوع مانند اسپری ملات سیمان، شن و ماسه، قیر، و ملات بتنی مورد استفاده قرار گیرد.

این دستگاه ملات پاش با قابلیت اسپری به شکل تفنگ رنگ دیوار، قابلیت پاشش رنگ بافت و بتونه را دارا ست. مشخصات دستگاه به این شرح است:
ورودی هوا: 8/3، فشار کاری: 6 بار، کمپرسور هوا پیشنهادی: 3 HP، حجم اگزوز کمپرسور پیشنهاد شده: 0.6M بر دقیقه، اندازه فنجان: طول 21 سانتیمتر، عرض: 18 سانتیمتر، ارتفاع: 20سانتیمتر، قطر داخلی تراشه: 12

ملاقه بادی

دستگاه ملاقه بادی، یک ملات پاش دستی است که برای پاشش ملات یا پاشش سیمان استفاده می­شود. ساختار این دستگاه بسیار ساده است و در واقع یک دسته متصل به قیف است که با قطع و وصل شدن جریان باد و فشار این جریان، باد وارد قیف شده و با گذشتن از سوراخ های نسبتا کوچک موجود در جلوی قیف، ملات بر روی سطح مورد نظر می پاشد. کار با ملاقه بادی، حدود چهار برابر از ملات کشیدن با دست سریعتر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
عادل چاری زهی:
بسیار عالی موفق
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>