اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بازیافت گرانول

استفاده از دستگاه بازیافت پلاستیک و گرانول با توجه به زیاد شدن مصرف پلاستیک در حال افزایش است. این دستگاه ها که هم به عنوان یک سیستم تولیدی مجزا و هم به عنوان بخشی از کارخانجات تولید پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرند دارای کاربرد های بسیار زیادی در صنعت هستند که در ادامه به معرفی کاربرد ها وانواع آن ها خواهیم پرداخت.

کاربرد دستگاه بازیافت پلاستیک و گرانول

همانطور که از نام این وسیله مشخص است از دستگاه بازیافت پلاستیک و گرانول جهت بازیافت مواد پلاستیکی دور ریخته شده استفاده می شود. بعد از جمع آوری ضایعات پلاستیک های استفاده شده و جداسازی آن ها بر اساس نوع پلاستیک، این مواد داخل دستگاه بازیافت پلاستیک و گرانول ریخته می شوند. بر اساس نوع دستگاه ماده خروجی متفاوت خواهد بود ولی به طور کلی در انتها، نوعی پلاستیک خشک به دست خواهد آمد که گرانول نامیده می شود.

بنابراین از دستگاه بازیافت پلاستیک و گرانول برای بازیافت انواع وسایل پلاستیکی و وسایلی که از گرانول ساخته شده بودند استفاده می شود.به طور کلی تمامی مدل های پلاستیک قابلیت بازیافت را دارند. اما بعضی از مواد خاص به علت جنس مرغوب، بیشتر برای استفاده در دستگاه بازیافت پلاستیک و گرانول مناسب هستند. در زیر به چند نمونه از این وسایل اشاره خواهیم کرد.

  • بطری آب و نوشیدنی
  • ظروف پلاستیکی آشپزخانه
  • لوازم پلاستیکی و ابزار آلات
  • لاستیک های قدیمی

انواع دستگاه بازیافت پلاستیک و گرانول

دستگاه بازیافت پلاستیک و گرانول با توجه به استفاده های متعدد خود شامل انواع گوناگونی نیز می شود. این مدل های مختلف به بازیافت مواد مختلف می پردازند و هر کدام از آن ها بسته به نوع خروجی خود دسته بندی می شوند. اگر بخواهیم دستگاه بازیافت را به طور کلی تقسیم کنیم به دو دسته اصلی می رسیم.

  • دستگاه بازیافت پلاستیک به صورت کلوخه
  • دستگاه بازیافت گرانول ساز

همانطور که از نام دو دستگاه مشخص است دستگاه بازیافت پلاستیک فقط در پایان، پلاستیک با قطعات بزرگ را در اختیار شما قرار می دهد ولی دستگاه بازیافت گرانول، گرانول را به عنوان محصول نهایی تحویل می دهد. به دلیل سهولت استفاده از گرانول برای تولید دوباره قطعات از دستگاه بازیافت گرانول بیش از دستگاه بازیافت پلاستیک استفاده می شود.دستگاه بازیافت گرانول خود به دو دسته تقسیم می شود:

  • دستگاه بازیافت گرانول عدسی
  • دستگاه بازیافت گرانول رشته ای

دستگاه بازیافت گرانول عدسی به دلیل دشواری کار و قیمت بالا زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد و دستگاه بازیافت گرانول رشته ای در صنایع کاربرد بیشتری دارد.

دستگاه بازیافت گرانول رشته ای نیز خود به سه دسته مختلف تقسیم می گردد.

  • دستگاه بازیافت گرانول کلگی ثابت
  • دستگاه بازیافت گرانول جکی
  • دستگاه بازیافت گرانول زنده خور

این دستگاه ها به ترتیب معرفی از ارزان ترین مدل به سمت گران ترین مدل مرتب شده اند و به همین ترتیب نیز بهره وری بیشتری دارند. این دستگاه ها همگی گرانول را به صورت رشته ای تحویل می دهند و تنها تفاوت آن ها در قسمت ورودی و نحوه بازیافت گرانول است.

همانطور که مشاهده کردید تفاوت زیادی در بین دستگاه بازیافت پلاستیک و دستگاه بازیافت گرانول وجود ندارد و شما بسته به نوع ماده نهایی مورد نیاز می توانید از میان مدل های مختلف این دستگاه ها به انتخاب بپردازید.

مزایای استفاده از دستگاه بازیافت پلاستیک و گرانول

دستگاه بازیافت پلاستیک و گرانول با توجه به کاربرد بسیار زیاد خود در صنایع تولید پلاستیک و بازیافت دارای مزایای بسیار زیادی هستند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • دستگاه بازیافت پلاستیک و گرانول انواع بسیار مختلفی دارند. با توجه به نوع مواد اولیه موجود و همچنین نوع ماده نهایی مورد نیاز، شما می توانید از انواع مدل های دستگاه بازیافت پلاستیک و یا دستگاه بازیافت گرانول برای صنایع خود استفاده کنید. در کنار تنوع در مدل، قیمت های متنوعی نیز برای مدل ها با بهره وری های متفاوت وجود دارد. بنابراین وجود طیف وسیعی از مدل و قیمت دست شما را برای انتخاب کاملا باز می گذارد.
  • معمولا تمامی مدل های دستگاه بازیافت پلاستیک و گرانول قابلیت کار با مواد اولیه مختلف را دارند. بدین شکل شما نیازی به تهیه دستگاه های متعدد برای مواد اولیه مختلف نخواهید داشت و با استفاده از یک دستگاه و اعمال تنظیمات مورد نیاز به محصول نهایی مورد نظر خواهید رسید.
  • این دستگاه ها هزینه تامین و نگهداری پایینی دارند و به راحتی کار می کنند. شستشو و نظافت دستگاه ها راحت بوده و از عهده کارگر های غیر فنی نیز بر می آید.
  • دستگاه بازیافت پلاستیک و گرانول کاربری ساده ای دارد. با توجه به مشخص بودن عملکرد، دستگاه نیاز به اپراتور فنی نداشته و هرکسی می تواند با دستگاه کار کند.
  • با توجه به طراحی و ساخت مدل های جدید دستگاه بازیافت پلاستیک و گرانول، این دستگاه ها دارای مصرف برق پایینی بوده و در کنار بهره وری بالای خود در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کنند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>