اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه تزریق پلاستیک اینجکشن

دستگاه تزریق پلاستیک اینجکشن که با نام اینجکشن پرس نیز شناخته می شود دستگاهی است که به منظور تولید محصولات پلاستیکی طی پروسه قالب گیری تزریقی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه تزریق پلاستیک اینجکشن از دو بخش اصلی واحد تزریق و واحد کلمپینگ یا بست تشکیل شده است.

نحوه عملکرد دستگاه تزریق پلاستیک اینجکشن

قالب های دستگاه تزریق پلاستیک اینجکشن را می توان در دو حالت عمودی یا افقی مستقر کرد. اغلب ماشین های اینجکشن معمولاً به صورت افقی عمل می کنند ولی نمونه های عمودی نیز در برخی موارد و برای تولیدات خاص کاربرد دارند که از آن جمله می توان به اینجکشن درون ریز اشاره کرد که در آن دستگاه از نیروی جاذبه برای هدایت مواد اولیه استفاده می کند

. همچنین در برخی از دستگاه های عمودی دیگر نیازی به بستن قالب نیست. روش های زیادی برای بستن ابزارآلات به صفحه پرس وجود دارد و یکی از رایج ترین آن ها استفاده از بست ها است که هر دو قسمت قالب را به صفحات پیچ می کند.

البته بست های هیدرولیک که از گُوِه برای بستن ابزار استفاده می کنند و بست های مغناطیسی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. بست های مغناطیسی و هیدرولیک در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرند که بخواهید سریعاً ابزار مورد استفاده را تغییر دهید.

طراح قالب طبق صلاح دید خود انتخاب می کند که قالب از سیستم ناودانه سرد یا گرم برای انتقال پلاستیک و مواد از واحد تزریق به حفره ها استفاده کند. ناودانه سرد، کانالی ساده است که در قالب تراشیده می شود. پلاستیکی که ناودانه سرد را پر می کند با سرد شدن قطعه، سرد می شود و و پس از آن به صورت همراه با قطعه خارج می شود.

سیستم ناودانه بسیار پیچیده تر است و اغلب از گرمکن های استوانه ای برای گرم نگه داشتن پلاستیک در ناودانه (همزمان با سرد شدن قطعه) استفاده می کند. پلاستیک باقی مانده در ناودانه داغ پس از بیرون آمدن قطعه، به قطعه بعدی تزریق می شود.

پروسه تزریق با تغذیه پلاستیک به شکل دانه ها، قرص ها و پودر پلاستیک به درون استوانه آغاز می شود. با حرکت تدریجی دانه های پلاستیکی به سمت مخزن، پلیمر داغ شده و ذوب می شود. پلاستیک مذاب آن گاه به سمت نازل هل داده شده و به قالب فشار داده می شود تا از طریق سیستم ناودانه به طرف حفره قالب وارد شود. قالب سرد می ماند تا پر شدن کامل حفره، پلاستیک سخت شده و شکل نهایی را بگیرد.

انرژی مصرفی دستگاه تزریق نیز به عوامل بسیاری بستگی دارد که یکی از آن ها جنس مواد به کار گرفته شده در تولید محصولات است. صاحبان صنایع بر اساس نیاز، گزینه های متعددی برای انتخاب پیش رو دارند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>