اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع دستگاه تزریق پلاستیک اینجکشن

دستگاه های تزریق پلاستیک اینجکشن معمولاً بر اساس سیستم های پیش ران مورد استفاده گروه بندی می شوند: هیدرولیک، مکانیکی، الکتریکی یا هیبرید.

دستگاه تزریق پلاستیک اینجکشن هیدرولیک

پرس های هیدرولیک در طول تاریخ به عنوان تنها گزینه در دسترس قالب زنی معرفی می شدند تا این که شرکت نیسان پلاستیک، اولین دستگاه تمام الکتریکی تزریق پلاستیک را در سال 1983 میلادی معرفی کرد. با این که دستگاه هیدرولیک به همان اندازه دقیق نیست ولی اصلی ترین گزینه مورد استفاده در جهان به استثنای کشور ژاپن است.

دستگاه تزریق پلاستیک اینجکشن مکانیکی

دستگاه های مکانیکی از سیستم مبدل برای افزایش گنجایش در قسمت بست های دستگاه استفاده می کنند. تغییر گنجایش در همه دستگاه ها نقشی اساسی دارد تا از باز شدن بست ها در کناره های دستگاه به دلیل فشار تزریق اطمینان حاصل شود. اگر بست های نگه دارنده ابزار نیمه باز شود موجب لایه لایه شدن محصول نهایی خواهد شد.

دستگاه تزریق پلاستیک اینجکشن الکتریکی

پرس الکتریکی که با نام تکنولوژی دستگاه الکتریکی (EMT) نیز شناخته می شود هزینه های تولید را با کاهش مصرف انرژی پایین آورده و همچنین خطرات زیست محیطی پرس هیدرولیک را از میان برمی دارد. همچنین پرس های الکتریکی عملکردی بی صداتر، سریع تر و دقیق تر دارند. با این حال یکی از معایب شان قیمت بالای آن ها است.

دستگاه تزریق پلاستیک اینجکشن هیبرید

ادعا می شود که دستگاه تزریق پلاستیک اینجکشن هیبرید که گاهی به عنوان دستگاه سروو هیدرولیک (Servo-Hydraulic) نیز شناخته می شود از بهترین ویژگی های پرس های هیدرولیک و الکتریک بهره می برد ولی در عمل تقریباً همان میزان برق مصرفی را بسته به نوع و صنعت مورد نظر دارد.

معمولاً از یک بازوی روباتیک برای جداسازی اجزای قالب گیری شده استفاده می شود که یا در کناره ها یا در بالا متصل شده است ولی قطعات تولید شده معمولاً از قالب بیرون افتاده و به درون یک محفظه نگهدارنده می افتد.

بخش های اصلی دستگاه تزریق پلاستیک اینجکشن

واحد تزریق

واحد تزریق دستگاه تزریق اینجکشن دارای سه جزء اصلی است:

  • موتور پیشران ماردونه
  • استوانه و ماردونه پیستونی
  • گرمکن ها، ترموکوپل، صفحه شیطانک حلقه ای

واحد کلمپینگ یا بست

واحد کلمپینگ دارای سه جزء اصلی است:

  • قالب
  • موتور پیشران کلمپینگ
  • نوارهای بست

کاربرد دستگاه تزریق پلاستیک اینجکشن

دستگاه تزریق پلاستیک برای تولید طیف وسیعی از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد که از آن جمله می توان به تولید بسته بندی ها، درب های بطری، قطعات متحرک ماشین ها، آلات موسیقی، میز و صندلی، محفظه های نگه دارنده، قطعات مکانیکی وبسیاری دیگر از محصولات پلاستیکی اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>