اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زنجبیل

صادرات و تجارت زنجبیل در اروپا:
فرصت های صادرات و تجارت زنجبیل در اروپا در پی افزایش تقاضا در این قاره اروپا یکی از جذاب ترین بازارهای صادرات برای صادرکنندگان زنجبیل است که همواره رشد تجارت زنجبیل در آن وجود دارد. براساس پیش بینی‌ها میزان تقاضای این ادویه در سال های آینده در کشورهای اروپایی رو به افزایش است. همچنین، قیمت این محصول کشاورزی نیز، با شیب کمی افزایش خواهد داشت.

بازارهای عالی صادرات زنجبیل به اروپا:
بیشترین توجه صادر کنندگان این ادویه روی سه بازار اصلی متمرکز است چون تقاضا در آن بیشتر است. هلند، انگلستان و کشور آلمان سه کشور مهم برای صادر کردن این محصول هستند که زنجبیل را در حجم‌های بسیار زیاد وارد می کنند و این واردات از کشورهای در حال توسعه است.

واردات زیاد از کشورهای در حال توسعه که از سوی کشورهای اروپایی انجام می شود، باعث جلب توجه تاجران شده است و در این بین، اسپانیا و ایتالیا نیز می توانند نقش مهمی را در واردات و تجارت زنجبیل بازی کنند.

بیشترین کشت زنجبیل در کدام کشورها است:
زنجبیل محصولی است ریشه ای که از گیاه آن به دست می آید و می توان گفت، گیاه زنجبیل در مناطق گرم سیری کشت می شود. کشور اصلی تولید کننده این گیاه چین است در حالی که این محصول به طور وسیع در کشورهایی مانند هند، پاکستان، نیجریه، پرو، ویتنام، بورکینافاسو، تایلند و میانمار کشت می شود.

این ادویه به طور معمول در غذاهای هندی و غذاهای شرقی استفاده می شود و علاوه بر این، در قنادی و شیرینی پزی نیز کاربرد دارد.

چرا اروپا بازار خوبی برای زنجبیل است:
مصرف جهانی و بازار تجارت زنجبیل نشان می دهد در 3 الی 5 سال آینده تقاضا و مصرف این محصول رو به افزایش است. این به دلیل آن است که این ادویه به عنوان یک محصول کشاورزی سالم شناخته شده است و باید گفت، در زمستان 2016 و 2017 به دلیل سرمای زیاد هوا، تقاضای این ادویه در اروپا بسیار زیاد شد. مصرف کنندگان از زنجبیل برای درمان مشکلاتی مانند گلودرد و عوارض آنفولانزا استفاده می کنند.

نقش کشورهای در حال توسعه در صادرات زنجبیل:
تجارت زنجبیل و بازار رو به رشد آن فرصت های عالی برای صادر کنندگان است و باید گفت، مصرف کنندگان و خریداران زنجبیل در اروپا به دنبال تاجرانی هستند که محصول درخواستی آن ها را به طور کامل و بدون مشکل تامین کند.

در سال 2018، کشورهای اروپایی به طور مستقیم 127 هزار تن زنجبیل خشک را از کشورهای در حال توسعه وارد کردند و براساس آمار، پس از سال 2014 حجم واردات این کشورها 12 درصد به صورت سالانه افزایش داشته است.

در همین سال ها، میزان ارزش و قیمت زنجبیل به صورت سالانه 2.6 درصد رشد داشته است که ارزش تجارت زنجبیل در سال 2018 به 160 میلیون یورو رسید.

در سال 2018، بیش از 70 درصد از واردات کل اروپا مستقیما از کشورهای در حال توسعه بود. به دلیل این که زنجبیل رشد خوبی در کشورهای اروپایی ندارد، این کشورها برای صادرات دوباره این محصول اتکای زیادی به واردات آن به کشور خود دارند.

میزان 27 درصد از محصول زنجبیل وارداتی به اروپا دوباره به کشورهای دیگر صادر می شود که این آمار برای سال 2018 است. این کار سود خوبی برای کشورهای اروپایی دارد.

کشورهایی با بهترین بازار برای صادرات زنجبیل:
تجارت زنجبیل در بعضی از کشورها بیش از دیگران سود دهی دارد. سه کشور هلند، انگلستان و آلمان بین شش کشور وارد کننده اصلی اروپا مقام نخست را دارند.

هلند بازار جذابی برای ادویه جات مختلف و زنجبیل است و در این بین، انگلستان و آلمان در رتبه های بعدی قرار دارند.

انگلستان به دلیل وجود جمعیت آسیایی زیاد در آن، مصرف زیادی از محصولات ادویه دارد که زنجبیل یکی از آن‌ها است. در کشورهای آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و فرنسه بازار ادویه رشد خوبی در مقایسه با سال‌های قبل دارد و محبوبیت زنجبیل در آن بیشتر شده است. زنجبیل در این کشورها در غذاهای مختلف مختلف به کار می رود.

کشور هلند:
هلند مدت زیادی است که وارد کننده بزرگ زنجبیل است و در تجارت زنجبیل نقش مهمی را ایفا می کند. واردات این کشور بین سال های 2014 الی 2018، مقدار 20 درصد به صورت سالانه افزایش دارد. در سال 2018 میزان 97 درصد از واردات این کشور مستقیما از کشورهای در حال توسعه بود.

این کشور یکی از مهره های اصلی تجارت ادویه بین کشورهای اروپایی است و یکی از تامین کننده های اصلی زنجبیل به دیگر کشورهای اروپا محسوب می شود.

هلند سهم زیادی در واردات از پرو دارد و در سال 2018، این کشور 5.4 هزار تن زنجبیل از پرو وارد کرد که پرو رتبه دوم صادرات به هلند را در دست داشت. در کنار این، تجارت زنجبیل هلند با چین و واردات آن در این سال 45 هزار تن بود.

برزیل 4.6 تن و تایلند 1.8 تن از این محصول را به هلند صادر کردند و می توان گفت واردات زنجبیل هلند از پرو افزایش زیادی دارد چرا که در سال 2014 این مقدار 61 تن بود.

باید گفت، خود کشور هلند محصول زنجبیل وارداتی را دوباره به کشورهای تقاضا کننده اروپایی صادر می کند و از تجارت زنجبیل سود خوبی به دست می آورد.

کشور انگلستان:
مقدار 93 درصد از منابع زنجبیل انگلستان از کشورهای در حال توسعه تامین می شود. این کشور دومین وارد کننده بزرگ اروپایی زنجبیل است و شاید دلیل اصلی این واردات بزرگ، وجود مردم زیاد از کشورهای آسیایی مانند چین و هند در آن باشد.

84 درصد از واردات این کشور مستقیما از چین است. در حالی که هلند و هند در رتبه های بعدی قرار دارند که سهم هر کدام 3 درصد است.

در این بین، آلمان نیز به عنوان تامین کننده زنجبیل انگلستان شناخته می شود که سهم آن 2.6 درصد است.

علاوه بر چین و هند، منابع زنجبیل انگلستان از پاکستان با 391 تن، نیجریه با 238 تن، ویتنام با 204 تن، اندونزی با 66 تن، تایلند با 35 تن و پرو با 24 تن تامین می شود.

کشور آلمان:
آلمان سومین وارد کننده بزرگ زنجبیل اروپا است که نقش اساسی در تجارت زنجبیل را برعهده دارد. واردات این ادویه در کشور آلمان از سال 2014 به صورت سالانه 8.4 درصد رشد دارد و در سال 2018 به 22.6 هزار تن رسیده است. تقریبا 90 درصد از واردات کل این کشور مستقیما از کشورهای در حال توسعه است.

حدود نصف واردات این کشور از کشور چین است و کشور پرو با سهم 22 درصدی نقش مهمی در این واردات دارد. نیجریه نیز با 12 درصد در رتبه بعدی صادرات زنجبیل به کشور آلمان قرار دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>