اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات لازم پرورش ماهی

امروزه یکی از کارهای پربازده و جذاب راه اندازی استخر پرورش ماهی است. برای احداث استخر پرورش ماهی قبل از انجام هر گونه اقدامی بهتر است اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با پرورش ماهی کسب کنید. یکی از مواردی که راه اندازی استخر پرورش ماهی را به کاری نسبتاً ساده تبدیل کرده است، عدم نیاز به چندین هکتار زمین کشاورزی است.

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات مختصری در رابطه با تجهیزات پرورش ماهی، دستگاه هوادهی آبزیان (اسپلش) و وان پرورش ماهی که از تجهیزات و دستگاه های صنعت دامداری هستند، در اختیار شما قرار دهیم.اگر قصد راه اندازی استخر پرورش ماهی را دارید، توصیه می کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

دستگاه هوادهی آبزیان (اسپلش)

دستگاه هوادهی آبزیان در انواع مختلفی تولید و وارد بازار شده است؛ اما به جرات می توان گفت که یکی از بهترین دستگاه ها، دستگاه هوادهی آبزیان اسپلش است. این دستگاه به دلیل وجود مکانیزم ساده و قدرت بالای آن به محبوبیت قابل توجهی دست یافته است. در این دستگاه مقدار بسیار زیادی آب به صورت فواره ای پاشیده شده و از این طریق انتقال اکسیژن به روش مناسب ارائه می شود.

مزایای دستگاه هوادهی آبزیان

یکی از مزایای دستگاه هوادهی آبزیان (اسپلش) شکستن سطح آب است که باعث می شود بین آب و هوا تماس بیشتری به وجود آید. با استفاده از این دستگاه آب موجود در سطح بالای استخر با اکسیژن موجود در هوا مخلوط شده و اکسیژن پخش شده در سطح بالای آب حوضچه افزایش می یابد.

یکی دیگر از مزایای دستگاه اسپلش از بین رفتن گازهای مضر از کف استخر پرورش ماهی است.همچنین استفاده از دستگاه هوادهی آبزیان باعث از بین رفتن 80 تا 85% عوامل بیماری زا از محل پرورش ماهی ها شده و مواد پروتئینی و گوشت با کیفیت تری ارائه می دهد.

اکسترودر چیست؟

اکسترودر دستگاهی صنعتی است که در تولید محصولات غذایی برای پرورش ماهی ها مورد استفاده قرار می گیرد. مواد اولیه پس از اینکه در اکسترودر جاری شدند و آسیاب های اولیه و ثانویه انجام شد، وارد آسیابی مخصوص به نام آسیاب پولورایزر می شوند.

با استفاده از آسیاب پولورایزر مواد به صورت نانو ذرات خرد می شوند. اگر مواد اولیه ریزدانه باشند، میزان جذب آن ها بیشتر است. به طوری که نانو ذرات قادر به نفوذ به مویرگ های موجود در بدن آبزیان از طریق پوست یا حتی بزاق هستند.

توری سایبان استخر ماهی

یکی دیگر از وسایل پرورش ماهی توری سایبان استخر ماهی است. استفاده از توری سایبان استخر ماهی از تشکیل جلبک و خزه روی سطوح مختلف استخر پرورش ماهی جلوگیری می کند و میزان تبخیر سطح آب استخر را در اثر تابش مستقیم نور خورشید تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

زهکشی و فیلتراسیون

با انجام زهکشی و فیلتراسیون قادر به کاهش مواد آلاینده مزارع پرورش ماهی خواهید بود. در این روش برای پیشگیری از تلفات ماهی ها و افزایش بهره وری مواد معلق، مزارع پرورش ماهی را به استخر مورد استفاده در این مزارع اضافه می کنند.

وان پرورش ماهی

یکی دیگر از تجهیزات استخر پرورش ماهی، وان پرورش ماهی است. این وان ها در انواع مدل ها و طرح ها تولید شده اند و وارد بازار می شوند. همچنین جنس مواد به کار رفته در ساخت انواع وان ها با یکدیگر متفاوت هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>