اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انواع دستگاه کمباین


معرفی کمباین

با آغاز فصل برداشت، برخی از کشاورزان با استفاده از کمباین به برداشت برنج می پردازند. اما دیگران ممکن است استفاده از نیروی دست را ترجیح دهند. با استفاده از کمباین شما قادر خواهید بود تا تمامی مزرعه را در طول یک روز درو کنید.

برای برداشت برنج به صورت دستی قطعاً به تعدادی کارگر و زمان بیشتری برای برداشت برنج نیاز خواهید داشت. از آنجا که برداشت برنج با استفاده از کمباین ساده تر و راحت تر انجام می گیرد، امروزه استفاده از کمباین ها گسترش یافته است.

یکی از روش های نوین و تکنولوژی های جدید در امر کشاورزی به ویژه برداشت برنج کشت مکانیزه می باشد. از آنجا که کشور ما در تولید برنج به خود کفایی رسیده است، مکانیزه شدن مزارع شالیزار افزایش یافته است. برای حفظ پایداری و دوام کاشت برنج به صورت مکانیزه بهتر است که در کشاورزی مدرن تمامی نکات مهم را با توجه به شرایط مورد نظر رعایت نمایید.

کمباین هد استریپر مخصوص برداشت برنج

کمباین هد استریپر برای برش محصولات دروگر وجود ندارد و این نوع از ماشین آلات کشاورزی محصولات را درو نمی کنند. کمباین هد استریپر مجهز به جسمی دوار در بخش جلویی است که پس از برخورد با خوشه ها، دانه ها جدا شده و محصولات به داخل کمباین پرت می شوند. تسمه هایی فلزی در اطراف این جسم دوار قرار گرفته اند که شباهت زیادی به شانه دارند.

کمباین هد فید

یکی از انواع کمباین برداشت برنج، کمباین هد فید می باشد. در بخش جلویی این نوع کمباین نیز همانند کمباین هد استریپر شانه برشی واقع شده است. ابتدا محصولات به وسیله شانه برشی درو می شوند و با استفاده از نقاله های زنجیری و انگشتی ها به خرمن کوب هدایت می شوند. در کمباین هد فید فقط خوشه وارد بخش تمیز این دستگاه می شود.

کمباین هول کراپ

در کمباین هول کراپ تمام قسمت های محصول درو می شوند و به دستگاه انتقال می یابند. خرمن کوب این نوع کمباین از استوانه ای کوبنده با دندانه های میخی تشکیل شده است و در فاصله های مشخص انگشتی های کوچک نصب شده است.

مزایا و معایب استفاده از انواع کمباین برداشت برنج

از مزایای استفاده از انواع کمباین برداشت برنج، راحت تر انجام گرفتن کار درو و ارزان تر بودن آن نسبت به روش دستی است.اما یکی از معایب استفاده از کمباین برای برداشت برنج این است که در این روش خشک و تر با هم می سوزند و کیفیت محصولات در روش برداشت برنج با استفاده از کمباین کاهش پیدا می کند.

از آنجا که در برداشت برنج با استفاده از کمباین سرعت افزایش می یابد باید برنج درو شده نیز با سرعت بیشتری سفید شود. برای این منظور عملیات خشک شدن فوری و سرعتی مورد استفاده قرار می گیرد که عطر و کیفیت برنج را کاهش می دهد.

و در نهایت

با استفاده از انواع کمباین فرایند برداشت برنج، بهتر و راحت تر صورت می گیرد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه کشاورزی انواع کمباین برداشت برنج در طرح های مختلف تولید و به بازار عرضه شده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>