اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لوازم و تجهیزات زنبورداری

با توجه به پیشرفت صنعت کشاورزی و باغبانی و دامداری از جمله صنعت زنبورداری، تولید و ساخت انواع تجهیزات زنبورداری نیز افزایش قابل توجهی یافته است. اگر شما نیز قصد دارید به کار پرورش زنبور عسل مشغول شوید و عسل طبیعی تولید کنید، ابتدا بهتر است با این لوازم و تجهیزات آشنا شوید.

وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای زنبورداری شامل کندوی عسل، وسایل تلقیح مصنوعی زنبور، ترانس موم دوز، مهد ملکه، قفس حمل ملکه، چرخ حمل کندو و گرده خشک کن برقی است. همچنین از دیگر تجهیزات آن می توان به انواع لباس زنبورداری، قفس زنبورداری و اکستراکتور عسل اشاره کرد.

لباس زنبورداری

یکی از وسایلی که زنبورداران برای پیش گیری از نیش خوردگی توسط زنبورها به آن نیاز دارند، لباس زنبورداری است که در انواع مدل ها طراحی شده اند. از این رو زنبورداران می توانند به سلیقه خود حالت یکسره با کلاه یا حالت جداگانه آن را برای خود انتخاب نمایند.

جنس لباس زنبورداری اغلب اوقات از پارچه است که اکثر زنبورداران استفاده از لباس زنبورداری از جنس پارچه متقال را ترجیح می دهند. اکثر اوقات لباس مخصوص زنبورداری با پارچه ای به رنگ سفید دوخته می شود. از دیگر لباس های زنبورداری می توان به کلاه زنبورداری، توری زنبورداری و شلوار زنبورداری اشاره کرد که در این مقاله به معرفی مختصر آن ها خواهیم پرداخت.

کلاه زنبورداری یا توری زنبورداری

یکی دیگر از بخش های لباس زنبورداری، کلاه زنبورداری است. این کلاه، کلاهی مخصوص است که در جلوی آن شبکه ای توری قرار گرفته است و از پشت آن می توان کندو را مشاهده نمود. در قسمت بالای کلاه، توری زنبورداری و اطراف آن توری وجود دارد که برخی از بخش های بدن از جمله گردن، گوش و پشت گردن را در برابر نیش زنبور محافظت می کند.

توری زنبورداری را باید زیر لباس کاملاً محکم کنید تا زنبورها قادر به نفوذ درون آن نباشند. بهتر است کلاه زنبورداری یا توری زنبورداری ای انتخاب نمایید که با استفاده از تور به رنگ روشن مثل سفید، آبی و زرد تولید شده باشد. استفاده از کلاه زنبورداری با رنگ تیره باعث تحریک زنبوران می شود.

قاب سیم کشی شده

قاب سیم کشی شده اغلب برای سرعت بخشیدن به کار زنبوران عسل مورد استفاده قرار می گیرد. برای اتصال موم به قاب از قاب سیم کشی شده استفاده می شود. در این صورت موم راحت تر به سیم چسبیده و در نهایت سیم به قاب متصل می شود. انجام این کار باعث می شود هنگام عسل گیری در استراکتور عسل، موم شما استقامت بیشتری داشته باشد و به راحتی از قاب جدا نشود.

اکستراکتور
اکستراکتور برای خروج عسل از شان مورد استفاده قرار می گیرد. پس از این که پولک برداری از روی حجره ها انجام شد، قاب ها داخل دستگاه قرار می گیرند و با استفاده از نیروی گریز از مرکز عسل از داخل حجره به سمت دیواره دستگاه اکستراکتور پرت می شود. اکستراکتور عسل در انواع مختلف زیر موجود می باشد:

  • اکستراکتور عمودی
  • اکستراکتور افقی
  • اکستراکتور شعاعی

قفس شاخون

قفس شاخون در سه حالت زیر در یک کندو مورد استفاده قرار می گیرد:

  • در صورتی که ملکه کندو سن زیادی داشته باشد.
  • هنگامی که کندو بخواهد بچه بدهد.
  • هنگامی که کندو یتیم شده و یا ملکه کشته شده باشد.
  • امروزه با گسترش علم در زمینه زنبورداری انواع تجهیزات از جمله وسایل تلقیح مصنوعی زنبور، ترانس موم دوز، مهد ملکه، قفس حمل ملکه، چرخ حمل کندو، کندوی عسل و گرده خشک کن برقی تولید و وارد عرصه بازار شده اند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>